Presă
Articole în presă
26 Mai 2015
articol pe businessmagazin.ro
56% dintre tineri ies cel puţin lunar în baruri, pub-uri, cafenele sau cluburi
33% dintre tineri merg în baruri sau pub-uri, 48% în cafenele, iar 19 % în cluburi, mai mult de jumătate (56%) dintre tineri ies cel puţin lunar în baruri, pub-uri, cafenele sau cluburi.
75% dintre ei susţin că aleg din câteva branduri favorite pe care le consumă de obicei, iar cele mai populare băuturi sunt whiskey-ul şi vodka, arată un studiu Starcom MediaVest Group realizat în colaborare cu platforma de research iVox. Cercetarea a fost realizată pe baza răspunsurilor a 445 de tineri din generaţia Y. Targetul îl constituie tinerii cu vârste cuprinse între 20-30 de ani, din mediul urban mare, utilizatori de internet şi băutori de băuturi alcoolice.
62% dintre respondenţi consumă băuturi alcoolice pentru a se energiza în timpul petrecerilor, dar şi în momentele în care se strâng spontan cu prietenii. Printre brandurile preferate de băuturi alcoolice se numără Jack Daniel’s, J&B, Ballantine’s, Johnnie Walker, Absolut, Finlandia şI Bailey’s.
Studiul arată că 7 din 10 tineri cheltuiesc pe băutură cel mult 100 de lei atunci când ies în oraş. Acelaşi număr de tineri alocă 200 de lei sau chiar mai puţin pentru cheltuielile unei petreceri acasă.
Majoritatea tinerilor preferă băuturile combinate, doar 16% le beau seci. 31% dintre tineri combină băuturile alcoolice cu sucuri naturale, 19% le beau sub formă de cocktail-uri, iar 7% preferă shoturile. Acestea sunt cel mai des consumate în baruri sau cluburi.
Shoturile marchează un moment de apropiere între membrii grupului, dar şi cea mai bună metodă de a ieşi din tipare. 11% dintre tineri văd shoturile ca warm-up pentru ieşirile în oraş.
Studiul realizat de Starcom Media Vest şi platforma de research iVox arată că prietenii, petrecerile şi internetul reprezintă principalele surse de informare ale tinerilor cu privire la băuturile alcoolice. Iar gustul, preţul, renumele brand-ului şi recomandarea prietenilor sunt principalele criterii de selecţie. Recomandarea barmanului sau design-ul produsului nu au o importanţă aşa de mare.
24 Mai 2015
articol pe wall-street.ro
Studiu: O treime dintre români, îngroziţi de vorbitul în public: tremuratul vocii trădează teama
Aproape jumatate dintre romani se tem sa vorbeasca in public, iar daca sunt nevoiti sa "iasa in fata" simt un gol in stomac sau ca li se goleste creierul si nu mai au nicio idee, arata un studiu iVox realizat la comanda Self Trust Academy, companie de training de vanzari, leadership si dezvoltare personala.
Daca publicul depaseste un numar de zece persoane emotiile ating apogeul, fiind tradate de tremuratul vocii si al picioarelor, precum si de imposibilitatea de a privi interlocutorii in ochi.
O treime dintre romani, ingroziti de vorbitul in public
Majoritatea oamenilor resimt un nivel mai crescut de anxietate cand vine vorba de vorbitul in public, insa pentru unii acesta poate reprezenta o reala problema. Aproape 5% dintre respondenti nu ar putea vorbi niciodata in public, teama lor atingand cote maxime. In acelasi timp, unu din patru romani vorbeste in public doar daca este obligat sa o faca. Cei care reusesc insa sa-si invinga teama au probleme atat cu construirea discursului, cat si cu prezentarea acestuia – insa au curajul de a se ridica sa spuna ceva (16%), iar 37% au emotii atunci cand iau cuvantul.
Atunci cand se ridica in picioare ca sa tina un discurs, aproape 40% dintre cei chestionati simt un gol in stomac, iar o persoana din patru simte ca „i s-a golit creierul” si ca nu mai are nicio idee. Doar 19% dintre respondenti declara ca reusesc sa se adune si sa prezinte ideile intr-un mod fluent. De cele mai multe ori, tremuratul vocii tradeaza teama de a vorbi in public – in proportie de 44%. Totodata, 26% dintre respondenti mentioneaza imposibilitatea de a stabili si sustine contactul vizual cu cei din public. Alti 17% dintre respondenti sustin ca isi pierd sirul ideilor si se balbaie in timpul discursului, in timp ce 14% dintre ei simt ca le tremura picioarele si nu stiu cum sa isi miste mainile.
Teama de a vorbi in public este influentata si de marimea publicului. Cei mai multi dintre participantii la sondaj declara ca ar resimti emotii in fata unui public mai mare de 10 persoane (63%), iar 13% dintre ei chiar si numai de la doua persoane in sus. Doar 24% dintre respondenti declara ca vorbitul in public devine o problema abia de la 100 de persoane in sus.
Nu stim tehnici de control
Majoritatea participantilor la sondaj nu cunosc tehnici de control al emotiilor, utile in cazul situatiilor care implica vorbitul in public (75%). Dintre cei care cunosc cateva tehnici de control al emotiilor, 32% mentioneaza controlul respiratiei si controlul pauzelor din vorbire. Unii dintre ei au mai indicat controlul miscarilor in fata publicului (22%) si pozitionarea mainilor (14%).
„Un trainer bun poate face mai mult decat sa insiruie cateva tehnici de control. El este cel care lucreaza unu la unu cu cel care vrea sa-si imbunatateasca abilitatile de public speaking, ii testeaza vulnerabilitatile si il arunca in arena cu lei, metaforic vorbind, atunci cand este pregatit sa sustina un discurs”, a declarat Alin Comsa, trainer si fondator Self Trust Academy.
PUBLICITATE
Participantii la sondaj apreciaza in proportie de 46% ca ar putea sa isi imbunatateasca abilitatea de vorbi in public, 31% sustin chiar ca ar avea nevoie cu siguranta de ajutor si training pentru a-si dezvolta aceasta abilitate.
Vorbitul in public, intre pasiune si necesitate
Pentru multi dintre respondenti vorbitul in public pare a fi o necesitate: 56% dintre ei doresc sa participe la evenimente care presupun vorbitul in public, iar 32% declara ca abilitatea de a vorbi in public este necesara la locul de munca. „Diversitatea celor cu care lucram este extrem de mare. Lumea vorbitorilor, la fel ca si publicul, este foarte eterogena. De la specialisti in vanzari la medici sau profesori, de la top management la executivi, cursantii nostri vin la workshopuri si sesiuni de training fie pentru ca vor sa se dezvolte personal, fie pentru ca au nevoie de public speaking in activitatea zilnica”, adauga Andrei Dunuta, trainer si fondator Self Trust Academy.
Sondajul „Care este atitudinea romanilor fata de vorbitul in public?” a fost realizat la comanda Self Trust Academy online, in perioada 18-21 mai, pe un esantion de 1.175 de respondenti cu varsta cuprinsa intre 18 si 45 de ani, din mediul urban. Peste 47% dintre respondenti sunt absolventi de studii superioare, iar peste 21% au finalizat studii de master. Cei mai multi – aproape o cincime dintre participantii la studiu – lucreaza in domeniul comertului si marketingului, 17% activeaza in domeniul energiei, resurselor, constructiilor, imobiliarelor si industriei auto, iar alti 16% au ca domenii de activitate educatia, trainingul, consultanta, managementul.
Pentru toti cei care vor sa faca primii pasi in public speaking, Self Trust Academy a organizat duminica, 24 mai, un eveniment in premiera pentru Romania - Who’s King in Public SpeaKING? - o competitie de public speaking dedicata pe de-o parte celor care vor sa invete distrandu-se si participand la un show inedit, iar pe de alta parte celor care deja sunt pe cale sa devina speakeri de succes si care vor participa in concurs.
20 Mai 2015
articol pe adevarul.ro
SONDAJ Românilor le e ruşine să-şi recunoască datoriile, inclusiv faţă de familie, şi le pun pe seama ghinionului
Jumătate dintre români sunt de părere că au un buget familial greşit pregătit şi au un sentiment de ruşine în a recunoaşte că au datorii, în primul rând faţă de propria persoană într-un procent de 42%. În acelaşi timp, 24% dintre datornici simt ruşine faţă de familie, arată cercetarea iVOX online „Cum reacţionaţi în situaţii financiare dificile?“, realizată la comanda companiei KRUK România.
Cercetarea arată că peste 60% dintre respondenţi s-au confruntat cu probleme financiare în viaţa de adult şi numai 33% dintre ei sunt mulţumiţi de situaţia financiară curentă. Deşi se simt afectaţi în mare măsură (87%) de existenţa datoriilor, cei mai mulţi dintre respondenţi pun problemele pe seama situaţiei economice generale: 45%, sau a ghinionului (şomaj, boală, eveniment neprevăzut):19%. Doar 36% dintre români îşi asumă problemele şi sunt de părere că propriile decizii şi comportamentul lor sunt cauza problemelor ivite. Încredere deplină în propria persoană Rezultatele studiului ne arată că 87% dintre respondenţi au o părere bună despre propria persoană, iar 6 din 10 români sunt de părere că forţele proprii sunt importante şi foarte importante în rezolvarea problemelor financiare. Numai aproximativ 5% dintre respondenţi consideră că încrederea în sine este mai puţin importantă şi caută sprijin din alte surse. „Cum reacţionăm în situaţii financiare dificile? Fiecare dintre noi ar trebui să ne punem această întrebare, iar studiul realizat a evidenţiat stările prin care trecem atunci când ne aflăm într-o astfel de situaţie. În urma unei analize, am remarcat faptul că aproximativ 87% dintre respondenţi consideră că au o părere bună despre ei, un procent mare ce se poate explica mai degrabă prin dezirabilitatea socială şi dorinţa de a expune o identitate pozitivă. Acest procent alăturat celui de 61% a celor care au întâmpinat probleme financiare – neplata facturilor şi a ratelor bancare – pledează pentru această explicaţie, conform căreia încrederea evazivă în propriile forţe, nu duce la acţiune, ci la depărtarea de realitate” a declarat Aurora Liiceanu, doctor în psihologie şi cercetător. Implicarea familiei contează enorm Nesiguranţa zilei de mâine îi poate face pe 60% dintre respondenţi să-şi piardă încrederea în forţele proprii, iar 50% consideră că astfel de situaţii sunt greu de controlat. Lipsa de încredere din partea familieişi a apropiaţilor îi face să-şi piardă încrederea în forţele proprii. Astfel, implicarea familiei în rezolvarea problemelor financiare contează mult şi foarte mult pentru 90% dintre respondenţi. Cercetarea a scos în evidenţă faptul că cercul de încredere este unul restrâns, respondenţii având încredere în propriile forţe şi în membrii familiei apropiate. “Când Grupul KRUK a decis pentru prima dată implementarea unei abordări de colectare orientate în primul rând către cerinţele şi posibilităţile clientului nostru cel mai important, persoana cu datorii, demersul nostru a fost privit cu mirare. Iată că după şapte ani,această abordare îşi dovedeşte eficacitatea. Fiecare serviciu nou pe care l-am dezvoltat şi implementat de-a lungul timpului, fiecare proiect internaţional desfăşurat pe pieţele din Polonia, România, Cehia, Slovacia sau Germania, se adresează în primul rând persoanei cu datorii. Ceea ce am făcut noi în toţi aceşti ani a fost să analizăm cu atenţie problemele cu care se confruntă clienţii noştri şi să le oferim rapid o soluţie viabilă”, a spus Tomasz Ignaczak, Directorul General al KRUK Romania. Eşantion reprezentativ Realizatorii spun că sondajul realizat este reprezentativ pentru populaţia adultă, cu acces la internet şi reproduce din punct de vedere al principalelor caracteristici structura socio-demografică a utilizatorilor de internet din România. Din punct de vedere al vârstei respondenţilor, majoritatea, aproximativ 80%, au vârste cuprinse între 25 şi 55 de ani şi venituri între 1.000 şi 3.000 lei.
7 Mai 2015
articol pe mediafax.ro
STUDIU: Puţini tineri muncesc în domeniul în care au studiat, 7 din 10 vor să aibă propria afacere
Mai puţin de un sfert dintre tinerii români muncesc în domeniul pentru care s-au pregătit şi aproape toţi au probleme la angajare din cauza nivelului de experienţă solicitat de angajatori, rezultă din studiul "Tinerii şi locul de muncă", care mai arată că 7 din 10 tineri vor să aibă propria afacere.
Aproape toţi tinerii care îşi caută un loc de muncă (nouă din zece) reclamă faptul că au probleme cauzate de lipsa unui nivel de experienţă impus de angajator, iar patru din zece consideră că piaţa muncii nu prezintă destule oferte corelate cu pregătirea lor. Studiul a mai arătat că doar 40 la sută dintre respondenţi se declară încrezători într-un viitor profesional satisfăcător pentru următorii cinci ani.
"Cei mai mulţi tineri respondenţi (76,27 la sută) se aşteaptă ca de la locul de muncă să primească în primul rând un salariu satisfăcător. Şase din zece respondenţi îşi mai doresc să beneficieze de dezvoltare personală şi un echilibru constant între muncă şi viaţa personală, iar mai bine de jumătate (53,96 la sută) dintre respondenţi apreciază că nivelul salarial "entry level" se află în intervalul 1.000-1.500 lei/lună. De asemenea, tinerii declară că ar prefera un salariu mic în schimbul oportunităţilor de dezvoltare profesională. Doar trei din zece respondenţi au declarat că un salariu mare poate compensa în favoarea unui loc de muncă neplăcut", se mai arată în studiul citat.
În plus, şapte din zece respondenţi ai sondajului declară faptul că ar fi interesaţi în viitor de deschiderea propriei afaceri, iar 22,63 la sută se declară încă nesiguri de abilităţile antreprenoriale, fiind nehotărâţi în acest sens, în timp ce doar şapte la sută dintre aceştia nu doresc sau nu au în plan deschiderea propriei afaceri.
Mai bine de jumătate dintre tinerii care îşi caută de muncă în România (55,22 la sută) ar fi dispuşi să lucreze în afara ţării, în timp ce alţi 26,74 la sută nu s-au decis în această privinţă şi doar 18,04 la sută dintre cei intervievaţi nu ar pleca să lucreze în străinătate. În schimb, opt din zece respondenţi ar alege un post în străinătate pentru un salariu mai mare.
De asemenea, mai mult de jumătate dintre cei chestionaţi (54,43 la sută) spun că îşi doresc condiţii de muncă mai bune, în timp ce trei din zece ar alege un loc de muncă în afara ţării pentru şansele de afirmare şi oportunitatea de a vedea şi alte culturi. Cei mai mulţi respondenţi, 72,63 la sută dintre cei care doresc să muncească în ţară, fac această alegere de dragul familiei şi a prietenilor. De asemenea, 36,08 la sută consideră că un post în România le-ar oferi oportunitatea de a face o schimbare în ţară.
Studiul a mai arătat că aproape şapte din zece respondenţi preferă locurile de muncă cu normă întreagă, în timp ce aproape doi din zece aleg un loc de muncă cu normă parţială.
Aproape o treime dintre participanţii la studiu consideră că un sistem educaţional performant şi adaptat pieţei de muncă facilitează găsirea unui loc de muncă, însă, din experienţa a jumătate dintre respondenţi, durata medie de căutare a unui loc de muncă este între o lună şi patru luni.
Pe de altă parte, angajatorii îşi doresc candidaţi care s-au ocupat de cariera lor chiar şi în timpul studiilor, asta neînsemnând neapărat un loc de muncă anterior, ci participarea la cât mai multe stagii de pregătire, internship-uri sau orice fel de activităţi practice.
Obiectivul principal al programului "Garanţia pentru Tineret" este reducerea şomajului în rândul tinerilor care au vârsta cuprinsă între 16 şi 24 ani, prin facilitarea obţinerii de locuri de muncă de calitate.
Practic, se urmăreşte ca tinerii cu vârsta mai mică de 25 ani, care îşi pierd locul de muncă sau care nu găsesc unul după terminarea studiilor, să primească o ofertă de bună calitate, fie de angajare, fie de continuare a educaţiei sau de intrare în ucenicie, ori de efectuare a unui stagiu. Oferta va fi primită în decurs de patru luni de la înregistrarea la agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă.
Studiul "Tinerii şi locul de muncă" a fost realizat în perioada 24 – 29 aprilie, pe platforma www.ivox.ro, pe un eşantion de 2.276 respondenţi cu vârsta până în 25 de ani. Mai mult de jumătate (61 la sută) au liceul sau şcoala profesională ca ultima formă de şcoală absolvită, iar 57 la sută au declarat că nu au venit propriu.
7 Mai 2015
articol pe dailybusiness.ro
Tinerii şi piaţa muncii: Doar 18% ar rămâne să lucreze în ţară
Doar 18,04% dintre tinerii care isi cauta un loc de munca nu ar pleca sa lucreze in afara tarii, potrivit unui studiu.
9 din 10 tineri care isi cauta un loc de munca intampina probleme cauzate de impunerea unui anumit nivel de experienta cerut de angajator, 7 din 10 declara faptul ca pe viitor ar fi interesati de deschiderea propriei afaceri, doar 21% dintre tineri sustin ca muncesc in domeniul in care au studiat la scoala sau facultate, iar 53% dintre acestia cred ca salariul pentru o pozitie "entry-level" este intre 1.000 si 1.500 lei pe luna.
Acestea sunt cateva dintre concluziile studiului “Tinerii si locul de munca”, desfasurat in perioada 24 – 29 aprilie 2015, in cadrul campaniei Garantia pentru Tineret.
Obstacole in angajarea tinerilor
9 din 10 tineri care isi cauta un loc de munca intampina probleme cauzate de lipsa unui nivel de experienta impus de angajator. 4 din 10 tineri, pe de alta parte, considera ca piata muncii nu prezinta destule oferte corelate cu pregatirea lor, in timp ce doar 40% dintre respondenti se considera increzatori intr-un viitor profesional satisfacator pentru urmatorii cinci ani.
Ce asteptari au tinerii de la un loc de munca
Cei mai multi tineri respondenti (76,27%) se asteapta ca de la locul de munca sa primeasca in primul rand un salariu satisfacator. 6 din 10 respondenti isi mai doresc sa beneficieze de dezvoltare personala si un echilibru constant intre munca si viata personala, iar mai bine de jumatate (53,96%) dintre respondenti apreciaza ca nivelul salarial "entry level" se afla in intervalul 1000-1500 lei/luna.
De asemenea, tinerii declara ca ar prefera un salariu mic in schimbul oportunitatilor de dezvoltare profesionala. Doar 3 din 10 respondenti au declarat ca un salariu mare poate compensa in favoarea unui loc de munca neplacut.
Tinerii vor sa-si deschida afaceri
7 din 10 respondenti ai sondajului declara faptul ca ar fi interesati in viitor de deschiderea propriei afaceri. 22,63% se declara inca nesiguri de abilitatile antreprenoriale, fiind nehotarati in acest sens, in timp ce doar 7% dintre acestia nu doresc sau nu au in plan deschiderea propriei afaceri.
Munca in Romania sau in afara tarii?
Mai bine de jumatate dintre tinerii care isi cauta de munca in Romania (55,22%) ar fi dispusi sa lucreze in afara tarii, in timp ce alti 26,74% nu s-au decis in aceasta privinta. Doar 18,04% dintre tinerii intervievati nu ar pleca sa lucreze in afara tarii. 8 din 10 respondenti ar alege un post in strainatate pentru un salariu mai mare.
Conditii de munca mai bune isi doresc 54,43% dintre respondenti, in timp ce aproximativ 3 din 10 ar alege un loc de munca in afara tarii pentru sansele de afirmare si oportunitatea de a vedea si alte culturi. Cei mai multi respondenti (72,63%) dintre cei care doresc sa munceasca in tara fac aceasta alegere de dragul familiei si a prietenilor. De asemenea, 36,08% considera ca un post in Romaniale-ar oferi oportunitatea de a face o schimbare in tara.
Angajatorii vor tineri preocupati de cariera
„Avand in vedere competitia acerba de pe piata muncii, angajatorii cauta sa ii gaseasca pe acei candidati care s-au ocupat de cariera lor chiar si in timpul studiilor. Astfel, pentru a scapa de cercul vicios al experientei, candidatii trebuie sa participe la cat mai multe stagii de pregatire, internship-uri sau orice fel de activitati practice ce i-ar ajuta sa starneasca interesul recrutorilor. Experienta, la nivelul entry, nu inseamna neaparat un job anterior, ci orice activitate extra-curriculara ce i-a ajutat pe studenti sa aiba un oarecare contact cu piata muncii”, a declarat Andreea Mihaescu, reprezentant BestJobs.ro, sustinator al campaniei Garantia pentru Tineret.
Alte concluzii ale studiului
• Aproape 7 din 10 respondenti prefera locurile de munca cu norma intreaga, in timp ce aproape 2 din 10 respondenti prefera un loc de munca cu norma partiala.
• Aproape o treime dintre respondenti (29,11%) considera ca un sistem educational performant si adaptat pietei de munca faciliteaza gasirrea unui loc de munca%.
• Din experienta a aproximativ 5 din 10 respondenti, durata medie de cautare a unui loc de munca este intre 1 si 4 luni.
• Doar 26,27% dintre tinerii respondenti ai sondajului au participat la un internship pe o perioada determinata in cadrul unei companii.
Ce presupune programul Garantia pentru Tineret
Obiectivul principal al programului “Garantiei pentru Tineret” este reducerea somajului in randul tinerilor care au varsta cuprinsa intre 16 si 24 ani, prin facilitarea obtinerii de locuri de munca de calitate.
Concret, se urmareste ca tinerii cu varsta mai mica de 25 ani, care isi pierd locul de munca sau care nu gasesc unul dupa terminarea studiilor, sa primeasca o oferta de buna calitate, fie de angajare, fie de continuare a educatiei sau de intrare in ucenicie, ori de efectuare a unui stagiu. Oferta va fi primita in decurs de 4 luni de la inregistrarea la agentiile pentru ocuparea fortei de munca.
Pentru a beneficia de oricare dintre masurile din schema de implementare a Garantiei pentru Tineret, dupa inregistrarea la Agentia de Ocupare a Fortei de Munca, tinerii vor fi orientati si consiliati. Entitatile care vor opta pentru acordarea acestor masuri, de la angajatori actionandindividual sau in parteneriat cu furnizori de formare, furnizori de servicii de ocupare/evaluare si certificare a competentelor, sindicate, patronate si pana la Serviciul Public de Ocupare (ANOFM), vor putea beneficia de o alocare medie de 100 de euro din fonduri europene pentru fiecare tanar consiliat. Banii sunt alocati din fonduri europene, si anume din Fondul Social European sau “Initiativa privind Ocuparea Tinerilor”.
Iata mai jos cei 3 pasi spre un loc de munca pentru tinerii intre 16 si 24 de ani:
1. Inregistrare
Primul pas presupune inregistrarea la Agentia de Ocupare a Fortei de Munca din judetul sau sectorul unde locuieste tanarul/tanara. Adresa si datele de contact sunt disponibile pe www.garantiapentrutineret.ro
2.Intalnirea cu un consultant
Dupa ce se inregistreaza, tanarul/tanara se va intalni cu un consultant pentru a sta de vorba despre calitatile si aptitudinile sale si despre ce anume ar vrea sa faca. In functie de raspunsurile sale, consultantul il/o va informa si indruma, iar impreuna vor realiza un plan de actiune personalizat pentru a indeplini obiectivele profesionale.
3. Obtinerea unei oferte
Odata ce s-a inregistrat in baza de date a Agentiei de Ocupare a Fortei de Munca si s-a intalnit cu un consultant, in urmatoarele patru luni tanarul primeste o oferta, care se poate materializa prin: program de ucenicie, stagiu, curs de formare profesionala sau direct un loc de munca.
Planul de Implementare a Garantiei pentru Tineret a fost pus in aplicare de Guvernul Romaniei la data de 1 ianuarie 2014.
Implementarea acestuia este coordonata de Ministerul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice si se realizeaza in parteneriat cu ministerele de resort. Acestea furnizeaza infrastructura necesara si asigura un cadru institutional adecvat, favorabil si previzibil. Totodata, mediul de afaceri, societatea civila si partenerii sociali participa la identificarea si mobilizarea tinerilor si se implica in actiuni si initiative care combina ocuparea si formarea acestora si, mai ales, in asigurarea continuarii procesului de inovare, sustinand astfel atragerea si implicarea tinerilor in programul “Garantia pentru Tineret”.
Rezultatele de pana acum ale programului
• 182.094 tineri au accesat pana acum programul, prin serviciile ANOFM, din care 71.893 tineri (aproape 40%) au fost ocupati, de la punerea in practica a programului “Garantia pentru Tineret”
• 163.227 tineri au beneficiat de consiliere si orientare profesionala
• 4.847 angajatori au fost subventionati pentru a oferi un loc de munca tinerilor absolventi
• 6.411 microintreprinderi au fost infiintate prin acordarea de subventii tinerilor intreprinzatori, creandu-se astfel 3.205 noi locuri de munca
• 177 tineri intreprinzatori au infiintat un start-up si au creat 440 locuri de munca noi
Studiul „Tinerii si locul de munca” a fost realizat in perioada 24 – 29 aprilie 2015, pe platforma www.ivox.ro, pe un esantion de 2276 respondenti cu varsta pana in 25 de ani. 61% dintre acestia au liceul sau scoala profesionala ca ultima forma de scoala absolvita, iar 57% au declarat ca nu au venit propriu.
24 Aprilie 2015
articol pe observator.ro
Studiu pe tema discriminării pacienţilor cu afecţiuni cronice
Cele mai importante probleme cu care se confruntă un pacient suferind de boli cronice în România sunt accesul limitat la un tratament corespunzător (47,11%) și accesul limitat la servicii medicale (16,33%).
84,96% dintre respondenți cunosc ce înseamnă o boală cronică, iar 62,96% au în familie sau printre cunoscuți persoane cu boli cronice precum hepatită cronică, boli cardiovasculare, HIV, boala Alzheimer, Boala Parkinson, TBC, psoriasis, diabet, boli reumatismale autoimume, cancer, scleroză multiplă, boli inflamatorii intestinale, boli rare, etc.
Peste 36% dintre respondenți consideră că anumite categorii de bolnavi sunt discriminate de către societate, în timp ce aproximativ 58% au răspuns „Nu știu“ la această întrebare. Doar 5,8% dintre români cred că nu există discriminare pentru anumite categorii de bolnavi.
Mai mult, peste 73,2% dintre respondenți consideră că sistemul de sănătate din România discriminează pacienții. Cel puțin 1 din 10 români a intrat cel puțin odată în contact cu bolnavi cronici discriminați de societate.
Accesul la tratament, o problemă majoră
Un top 5 al celor mai grave boli cronice, în opinia respondenților, este: cancerul – considerat grav sau cel mai grav de un procent de 94,28% dintre respondenți, infecția cronică cu HIV – 90,78%, scleroza multiplă – 88,62%, Alzheimer – 82,33% și boala Parkinson – 77,67%.
”Am realizat acest studiu din dorința de a vedea cum sunt priviți pacienții cronici, dacă există discriminare vis a vis de ei. Mulți dintre respondenți știu ce sunt afecțiunile cronice și nu ar evita să interacționeze cu acești pacienți. Totuși, este interesant că foarte mulți consideră că sistemul de sănătate și societatea discriminează pacienții”, a declarat Radu Gănescu, președintele Coaliției Organizațiilor Pacienților cu Afecțiuni Cronice din România.
„Un tratament este de succes, cu un impact major pentru societate, doar dacă pacienții ajung să beneficieze de acesta. Acest sondaj arată că accesul la tratament și servicii de calitate reprezintă o problemă majoră, percepută de aproximativ jumătate din populație. De asemenea, orice tratment trebuie să fie însoțit de programe de prevenție, testare, informare, programe de suport pentru pacienți, programe de aderență. Preocuparea noastră este de a aduce permanent tratamente inovatoare către pacienți și de a ne implica în campanii de educare și informare a populației“, a declarat Mihai Diamandopol, director general AbbVie România.
9 din 10 persoane care au răspuns studiului nu are evita să interacționeze cu pacienți suferinzi de boli cronice amintite anterior, dacă aceștia ar face parte din anturajul lor, dar 3 din 10 nu și-ar lăsa copii să interacționeze cu un alt copil suferind de boli cronice sau nu ar ști ce ar face într-o astfel de situație. Un top al afecțiunilor de care părinții chestionați și-ar feri copii sunt HIV-ul (1.143 de mențiuni), hepatita (772 de mențiuni) și tuberculoza (892 de mențiuni).
Deși declară un comportament nediscriminatoriu, la întrebarea „Considerați că anumitor categorii de bolnavi cronici ar trebui să li se limiteze anumite drepturi și să li se impună obligații în interesul societății?“, doar 7 din 10 au răspuns negativ.
Dacă ar conduce o companie, 6 din 10 respondenți ar angaja bolnavi cronici (59.74%), în timp ce doar 1 din 10 nu ar fi deschiși la acest lucru. Un procent de 31,62% nu știu ce ar face într-o astfel de situație. Respondenții care nu ar angaja persoane cu boli cronice în propria companie, ar evita bolnavi de tuberculoză, infecție cu HIV, boala Alzheimer sau hepatită cronică.
Studiul a fost realizat online, pe platforma iVox.ro, în perioada 25 martie – 6 aprilie 2015, pe un eșantion de 5326 respondenți, reprezentativ pentru populația României care utilizează internetul. Dintre aceștia, 55,63% sunt femei, 44,37% bărbați, 87,6% în mediul urban, iar 12,4% din mediul rural.
Studiul va fi lansat și discutat în cadrul Forumului Național al Asociațiilor de Pacienți, derulat în cadrul ”Săptămânii pacienților”.
7 Aprilie 2015
articol pe iqads.ro
Contemporary Easter Traditions – preocupări în preajma sărbătorilor de Paşte
Starcom MediaVest Group continua seria studiilor despre comportamentul consumatorilor din Romania, sub forma infograficului “Contemporary Easter Traditions”, realizat impreuna cu firma iVox – o platforma online care ofera posibilitatea de a realiza sondaje de opinie si studii de piata.
Noul studiu ofera o analiza a comportamentului romanilor (cu varsta peste 18 ani, utilizatori de internet, ce locuiesc in orase cu peste 100.000 de locuitori) in preajma sarbatorilor Pascale, cu date despre interesele si preocuparile lor cu privire la traditii, obiceiuri si petrecerea timpului.
Potrivit datelor identificate de Starcom, 76% dintre romanii contemporani din urbanul mediu si mare recunosc ca respecta traditiile si obiceiurile, in timp de 65% admit ca sunt religiosi. Pe de alta parte, 70% lucreaza, iar 9 din 10 romani care lucreaza petrec 8 ore sau mai mult la serviciu.
Desi in viata de zi cu zi cutumele sunt adaptate la timpul si posibilitatile existente, sarbatorile religioase, cum ar fi Pastele, sunt o oportunitate pentru familii sa se stranga si sa se conecteze prin intermediul traditiilor.
Astfel, cand vine vorba de Paste, 9 din 10 romani din targetul investigat pun pret pe traditii si le aplica fie ad literam, fie tinand cont de ele prin petrecerea timpului cu familia extinsa, sau vizitarea rudelor in a doua zi de Paste.
Cum sarbatorile de Paste sunt precedate de o perioada de post si prezinta obiceiuri specifice, precum slujba de Inviere, aflam din studiul Starcom ca desi doar 26% dintre romani admit ca tin post, 57% se duc in noaptea de Inviere la biserica pentru a lua lumina, iar 48% participa la toata slujba de Inviere.
Cadourile de Paste reprezinta un alt subiect de interes al studiului. Potrivit datelor, 36% dintre romani nu fac cadouri cu ocazia Pastelui, 39% urmeaza traditia si cumpara haine noi pentru cei dragi, iar 22% cumpara produse cosmetice.
Cand vine vorba de bugetul necesar pentru cumparaturile de Paste, media este de 620 RON, cea mai mare parte din buget fiind alocata mancarii. In mai mult de 90% dintre cazuri, mancarea de Paste este traditionala. Patru din 10 romani vor avea la masa de Paste exclusiv mancare traditionala, precum oua colorate, cozonac, pasca, drob de miel sau friptura de miel, in timp ce cinci din 10 romani vor avea bucate traditionale combinate cu mancaruri moderne.
Nu in ultimul rand, pregatirile pentru Paste sunt intense si de cele mai multe ori obositoare: 68% prefera sa ia parte direct in procesul de pregatire a mancarii, in mare parte traditionala, iar 63% dau casa peste cap pentru a face curatenie. In cele din urma le ramane prea putin timp pentru a se bucura de roadele muncii lor.
Romanii se informeaza cu privire la traditiile si mesele de Paste aducandu-si aminte de sarbatorile Pascale din copilarie (67%), folosindu-se de experienta proprie (56%), sau discutand cu familia (45%). Astfel, Pastele este ocazia perfecta de reconectare la momente frumoase din copilarie, alaturi de cei dragi.
1 Aprilie 2015
articol pe csid.ro
Motivele pentru care românii îşi dau demisia de la locul de muncă
Peste trei sferturi dintre români consideră că reputaţia unei companii este importantă atunci când îşi caută un loc de muncă, în timp ce 1 din 4 români este de părere că lipsa transparenţei în interiorul companiei, dar şi lipsa unei viziuni a acesteia cu privire la viitorul ei şi al angajaţilor deteriorează puternic relaţia dintre angajat şi management.
Mai mult, în situaţii critice, precum angajatori suspectaţi de evaziune fiscală, 37% dintre respondenţi ar solicita clarificări oficiale angajatorului, iar 16% ar denunţa acest comportament autorităţilor statului.
Acestea sunt doar o parte dintre concluziile studiului „Importanţa reputaţiei companiilor în relaţie cu angajaţii”, dat publicităţii de Rogalski Damaschin Public Relations în cadrul Timişoara Business Days, eveniment ce adună la start peste 100 de speakeri şi 1.000 de participanţi care vor dezbate performanţa în afaceri.
Românii preferă să lucreze pentru companii ale căror practici de afaceri sunt apreciate
72% dintre angajaţii care au participat la studiu consideră că reputaţia companiei este relevantă atunci când îşi caută un nou loc de muncă. De asemenea, 63% au recomandat compania unde lucrează cunoscuţilor, în timp ce 25% s-au abţinut să recomande cuiva locul de muncă actual.
Un rezultat surprinzător este că majoritatea celor chestionaţi ar prefera să lucreze pentru o companie care plăteşte mai puţin decât media pieţei, dar ale cărei practici de afaceri sunt apreciate de comunitate şi societate, în timp ce doar 36% au declarat că ar vrea să muncească pentru un angajator care plăteşte mai mult decât media pieţei, însă ale cărui practici de afaceri sunt controversate.
Angajaţii români preferă să lucreze pentru companii în care profesionalismul, respectul, egalitatea de şanse şi diversitatea, onestitatea şi transparenţa sunt valori de bază.
Angajaţii nu se tem să denunţe eventuale practici ilegale ale companiilor
Puşi în faţa unei situaţii controversate precum suspiciuni de evaziune fiscală referitoare la angajator, cei mai mulţi români ar solicita explicaţii oficiale care să clarifice situaţia, în timp ce 21% declară că ar începe să-şi caute un alt loc de muncă. 16% ar avea curajul să denunţe aceste suspiciuni autorităţilor statului, iar un procent mai mic, de 5%, şi-ar informa colegii de lucru cu privire la acest comportament.
Reputaţia proastă a companiilor, motiv de demisie
În ultimele 6 luni, unu din doi români şi-a căutat un loc de muncă sau a fost invitat de un potenţial angajator la un interviu. Principalele motive pentru părăsirea actualului loc de muncă sunt dorinţa de a realiza venituri mai mari, perspectiva unei evoluţii în carieră şi reputaţia proastă a actualului angajator în rândul angajaţilor. Pe de altă parte, românii ar rămâne la actualul loc de muncă dacă s-ar simţi valorizaţi, în siguranţă şi în cazul în care compania ar avea o reputaţie mai bună.
Comunicarea bună cu superiorul, mai importantă decât banii
Pentru jumătate dintre cei chestionaţi, lipsa comunicării oneste cu superiorul direct reprezintă un motiv clar de deteriorare a relaţiei cu angajatorul, motiv chiar mai important decât pachetul salarial, care este considerat un motiv de conflict pentru 48% dintre respondenţi. Pe următoarele locuri se află presiunea foarte mare venită din partea superiorilor – 37%, lipsa transparenţei în interiorul companiei – 34%, şi lipsa unei viziuni a companiei cu privire la viitorul ei şi al angajaţilor.
Angajaţii români aşteaptă integritate şi responsabilitate!
Cele mai mari aşteptări ale angajaţilor români se îndreaptă către dovezi de integritate şi responsabilitate din partea angajatorului, dar şi ca oamenii să se simtă inspiraţi de liderul companiei. Motivarea angajaţilor în a-şi depăşi limitele şi crearea unui mediu favorabil dezvoltării personale şi profesionale reprezintă aşteptări pentru 50% dintre români.
Studiul „Importanţa reputaţiei companiilor în relaţie cu angajaţii” a fost realizat de Rogalski Damaschin Public Relations în parteneriat cu platforma de sondare a opiniei publice www.ivox.ro, pe un public între 18 şi peste 55 de ani, din mediul urban, majoritatea având educaţie superioară şi venituri cuprinse între 1000 şi 3000 de lei.
31 Martie 2015
articol pe romanialibera.ro
STUDIU. Românii se feresc de denunțuri împotriva angajatorilor. Cât de importantă este reputația companiei pentru angajați.
Cei mai mulți români ar prefera să lucreze pentru o companie integră și transparentă, dar ale cărei practici de afaceri sunt apreciate de comunitate și societate. Totuși, doar 1 din 10 români și-ar denunța angajatorul în cazul în care acesta ar fi vinovat de evaziune fiscală, arată rezultatele unui studiu remis redacției.
Pentru cine preferă românii să lucreze
Studiul „Importanța reputației companiilor în relație cu angajații” a arătat că peste 70% dintre români au spus că reputația companiei este relevantă atunci când își caută un nou loc de muncă. Angajații români chestionați au spus că preferă să lucreze pentru companii în care profesionalismul, respectul, egalitatea de șanse și diversitatea, onestitatea și transparența sunt valori de bază.
Doar 36% dintre respondenți ar vrea să muncească pentru un angajator care plătește mai mult decât media pieței, însă ale cărui practici de afaceri sunt controversate.
În plus, în situațiile în care există suspiciuni de evaziune fiscală referitoare la angajator, cei mai mulți români au spus că ar solicita explicații oficiale care să clarifice situația, în timp ce 21% au declarat că ar începe să-și caute un alt loc de muncă.
Din totalul respondenților, doar 16% ar avea curajul să denunțe aceste suspiciuni autorităților statului, iar un procent mai mic, de 5%, și-ar informa colegii de lucru cu privire la acest comportament.
Principalele motive ale românilor pentru părăsirea locului de muncă
Principalele motive pentru care românii și-ar schimba postul sunt dorința de a obține venituri mai mari, perspectiva unei evoluții în carieră și reputația proastă a actualului angajator în rândul angajaților.
Pe de altă parte, românii ar rămâne la actualul loc de muncă dacă s-ar simți valorizați, în siguranță și mândri de reputația bună a companiei angajatoare.
Motive de apariție a conflictelor
Pentru jumătate dintre cei chestionați, lipsa comunicării oneste cu superiorul direct reprezintă un motiv clar de deteriorare a relației cu angajatorul, motiv chiar mai important decât pachetul salarial.
Însă, salariul a fost considerat un motiv de conflict de 48% dintre respondenți.
Alte conflicte pe care și le-au amintit respondenții au fost provocate de presiunea foarte mare venită din partea superiorilor, 37%, lipsa transparenței în interiorul companiei, 34% și lipsa unei viziuni a companiei cu privire la viitorul ei și al angajaților.
Așteptările angajaților români de la angajatori
Cele mai mari așteptări ale angajaților români se îndreaptă către dovezi de integritate și responsabilitate din partea angajatorului, dar și către capacitatea liderului de a inspira oamenii.
Motivarea angajaților în a-și depăși limitele și crearea unui mediu favorabil dezvoltării personale și profesionale reprezintă așteptări pentru 50% dintre români.
În ultimele șase luni, unu din doi români și-a căutat un loc de muncă sau a fost invitat de un potențial angajator la un interviu.
Studiul „Importanța reputației companiilor în relație cu angajații” a fost realizat de Rogalski Damaschin Public Relations în parteneriat cu platforma de sondare a opiniei publice ivox.ro, pe un eșantion cu vârste cuprinse între 18 și peste 55 de ani, din mediul urban, cu educație superioară și venituri cuprinse între 1000 și 3000 de lei.
31 Martie 2015
articol pe dailybusiness.ro
Studiu: 3 din 5 români nu vor să lucreze pentru companii cu o reputaţie proastă
Peste trei sferturi dintre romani considera ca reputatia unei companii este importanta atunci cand isi cauta un loc de munca, in timp ce 1 din 4 romani este de parere ca lipsa transparentei in interiorul companiei, dar si lipsa unei viziuni a acesteia cu privire la viitorul ei si al angajatilor deterioreaza puternic relatia dintre angajat si management.
Mai mult, in situatii critice, precum angajatori suspectati de evaziune fiscala, 37% dintre respondenti ar solicita clarificari oficiale angajatorului, iar 16% ar denunta acest comportament autoritatilor statului.
Acestea sunt o parte dintre concluziile studiului „Importanta reputatiei companiilor in relatie cu angajatii”, dat publicitatii astazi de Rogalski Damaschin Public Relations in cadrul evenimentului Timisoara Business Days.
72% dintre angajatii care au participat la studiu considera ca reputatia companiei este relevanta atunci cand isi cauta un nou loc de munca. De asemenea, 63% au recomandat compania unde lucreaza cunoscutilor, in timp ce 25% s-au abtinut sa recomande cuiva locul de munca actual.
Un rezultat surprinzator este ca majoritatea celor chestionati ar prefera sa lucreze pentru o companie care plateste mai putin decat media pietei, dar ale carei practici de afaceri sunt apreciate de comunitate si societate, in timp ce doar 36% au declarat ca ar vrea sa munceasca pentru un angajator care plateste mai mult decat media pietei, insa ale carui practici de afaceri sunt controversate. Angajatii romani prefera sa lucreze pentru companii in care profesionalismul, respectul, egalitatea de sanse si diversitatea, onestitatea si transparenta sunt valori de baza.
Angajatii nu se tem sa denunte eventuale practici ilegale ale companiilor
Pusi in fata unei situatii controversate precum suspiciuni de evaziune fiscala referitoare la angajator, cei mai multi romani ar solicita explicatii oficiale care sa clarifice situatia, in timp ce 21% declara ca ar incepe sa-si caute un alt loc de munca.
16% ar avea curajul sa denunte aceste suspiciuni autoritatilor statului, iar un procent mai mic, de 5%, si-ar informa colegii de lucru cu privire la acest comportament.
Reputatia proasta a companiilor, motiv de demisie
In ultimele 6 luni, unu din doi romani si-a cautat un loc de munca sau a fost invitat de un potential angajator la un interviu. Principalele motive pentru parasirea actualului loc de munca sunt dorinta de a realiza venituri mai mari, perspectiva unei evolutii in cariera si reputatia proasta a actualului angajator in randul angajatilor.
Pe de alta parte, romanii ar ramane la actualul loc de munca daca s-ar simti valorizati, in siguranta si in cazul in care compania ar avea o reputatie mai buna.
Comunicarea buna cu superiorul, mai importanta decat banii
Pentru jumatate dintre cei chestionati lipsa comunicarii oneste cu superiorul direct reprezinta un motiv clar de deteriorare a relatiei cu angajatorul, motiv chiar mai important decat pachetul salarial, care este considerat un motiv de conflict pentru 48% dintre respondenti.
Pe urmatoarele locuri se afla presiunea foarte mare venita din partea superiorilor – 37%, lipsa transparentei in interiorul companiei – 34%, si lipsa unei viziuni a companiei cu privire la viitorul ei si al angajatilor.
Angajatii romani asteapta integritate si responsabilitate
Cele mai mari asteptari ale angajatilor romani se indreapta catre dovezi de integritate si responsabilitate din partea angajatorului, dar si ca oamenii sa se simta inspirati de liderul companiei. Motivarea angajatilor in a-si depasi limitele si crearea unui mediu favorabil dezvoltarii personale si profesionale reprezinta asteptari pentru 50% dintre romani.
Studiul „Importanta reputatiei companiilor in relatie cu angajatii” a fost realizat de Rogalski Damaschin Public Relations in parteneriat cu platforma de sondare a opiniei publice www.ivox.ro, pe un public intre 18 si peste 55 de ani, din mediul urban, majoritatea avand educatie superioara si venituri cuprinse intre 1000 si 3000 de lei.
29 Martie 2015
articol pe adevarul.ro
6 din 10 români ţin post, cei mai mulţi dintre ei preferând mâncarea gătită acasă în această perioadă
Mai mult de jumătate dintre români declară că obişnuiesc să postească, iar o proporţie covârşitoare spun că preferă mâncarea gătită acasă, potrivit unui recent studiu privind opţiunile culinare în rândul populaţiei adulte din ţara noastră.
Peste 61% dintre români afirmă că respectă obiceiurile postului, iar 75% dintre ei susţin că optează pentru mâncarea gătită în casă, principalele surse de inspiraţie pentru reţetele de post fiind, aproape în egală măsură, cele transmise din familie (30,17%) şi reţetele online (31,56%). Peste un sfert dintre respondenţi (25,66%) declară că folosesc adesea reţete din propria imaginaţie atunci când gătesc de post. Acestea sunt rezultatele unui studiu iVox.ro realizat în perioada 18–23 martie, la cererea Unisol, pe un eşantion de 4.904 de respondenţi, dintre care mai mult de jumătate (48,88%) provin din Muntenia şi Dobrogea, 20,02% din Moldova şi 30,11% din Transilvania. Printre reţetele preferate de români se numără iahnia de fasole (23,2%), sarmalele de post (14,75%) şi ciorba de legume (12,32%), alături de zacuscă (10,84%) şi salată de vinete (10,02%). Aproape jumătate dintre respondenţi (49,75%) declară că se inspiră din mediul online pentru reţetele de deserturi de post, iar 20,17% dintre aceştia folosesc mai ales reţete de deserturi moştenite din familie, în timp ce 13,41% se bazează pe propria imaginaţie pentru prepararea dulciurilor care să nu conţină produse de origine animală.
19 Martie 2015
articol pe csid.ro
Ce mănâncă românii în pauza de prânz
Mai bine de jumătate dintre români (58%) şi-ar dori să facă o schimbare în obiceiurile lor alimentare din timpul prânzului.
Pe de altă parte, timpul limitat (51%), dar şi lipsa de inspiraţie pentru reţete variate (13%) sunt principalele obstacole în calea schimbării acestor obiceiuri.
Acestea sunt rezultatele unui studiu iVox.ro realizat în 2014 la cererea Floriol, la care au participat 4.105 de respondenţi.
2 din 3 români îşi doresc o alimentaţie sănătoasă şi variată în timpul mesei de prânz. Cu toate acestea, în topul preferinţelor culinare ale românilor se află, pe lângă clasicul grătar de pui cu legume (34%), feluri de mâncare precum şniţel cu cartofi copţi (26,9%), pizza (25,6%) sau pulpe de pui la cuptor cu cartofi prăjiţi (17%), conform studiului citat.
Întrebaţi despre piedicile care stau în calea unui prânz sănătos şi variat, majoritatea românilor nominalizează lipsa timpului (51%) precum şi absenţa ideilor pentru pregătirea unui meniu variat (13%) drept principalele motive.
Pentru a schimba acest aspect, 2 din 10 români ar urma sfaturile unui specialist în nutriţie (21,9%), în timp ce alţi 2 din 10 respondenţi preferă idei sănătoase şi variate, se arată în acelaşi studiu.
De asemenea, cei mai mulţi dintre românii cu loc de muncă (64%) preferă mâncarea gătită acasă, iar aproape o treime (27.6%) apelează la un serviciu de catering la birou sau iau masa în oraş.
8 Martie 2015
articol pe dailybusiness.ro
Cum sărbătoresc femeile ziua de 8 Martie
Starcom MediaVest a lansat cel de-al douazecilea infografic din seria HumanGraph Experience – What Women Want on Women’s Day, care sumarizeaza date obtinute din SNA Focus si dintr-un studiu Ivox, realizat in februarie pe un esantion de 662 de respondenti din mediul urban.
Infograficul ofera o viziune de ansamblu asupra modului de gandire si obiceiurile femeilor, identificand astfel oportunitatile de comunicare cu acest target.
Cine sunt femeile
Aproximativ 60% dintre femeile din mediul urban sunt intr-o relatie sau sunt casatorite. Tot atatea femei nu sunt principalii furnizori de venituri, ceea ce inseamna ca depind de bugetul familiei pentru cumparaturi.
Principala nevoie a femeilor este sa aiba control asupra vietii lor. Astfel, 82% dintre femei isi fac un plan inainte sa actioneze. Informarea detaliata, obisnuinta, regulile le ajuta sa obtina un sentiment de siguranta. 77% dintre ele respecta normele si traditiile, iar 73% admit ca sunt religioase.
Majoritatea au nevoie de un sistem de referinta in care sa creada, dar in acelasi timp au nevoie sa tina pasul cu vremurile. Cred in adaptarea traditiilor si cauta sa gaseasca solutii prin care sa le respecte, dar care sa fie actuale si moderne.
O zi obisnuita In functie de varsta, reprezentantele sexului feminin vor alege sa relationeze cu cei din jur din rolurile de femeie, mama sau sotie. O zi obisnuita din viata unei femei se invarte in jurul familiei si a responsabilitatilor legate de ingrijirea celor dragi si se concentreaza mai putin pe rasfatul sau relaxarea proprie.
Lucrurile care le plac si care le provoaca in acelasi timp un sentiment de vinovatie sunt destul de inofensive: 37% recunosc ca isi cumpara lucruri de care nu au nevoie, iar 34% admit ca isi iau pauze de la responsabilitatile zilnice.
Femei versus barbati
Intrebate cum ar vrea sa sarbatoreasca ziua de 8 martie, majoritatea spun isi doresc calatorii, cadouri sau relaxare la spa si doar 8% dintre femei isi doresc sa cineze cu jumatatea lor. In acelasi timp, multi barbati (39%) considera aceasta zi ca oricare alta, iar cei care vor sa sarbatoreasca aleg ca principala optiune sa iasa la masa cu partenera lor, activitate aflata pe ultimul loc in dorintele femeilor.
Cele care doresc sa se simta speciale cu ocazia zilei de 8 martie au gasit diverse variante de a realiza acest lucru, cel mai des intalnite fiind: sa comunice partenerului nevoile sau dorintele din timp si sa isi cumpere singure un cadou.
Totusi, ca urmare a indiferentei crescute a partenerilor, 12% dintre femei admit ca nu vor sarbatori anul acesta ziua de 8 martie.
“In general, femeile din Romania nu fac din a se rasfata si a sarbatori o prioritate, fiind concentrate pe a implini dorintele si a raspunde nevoilor familiei si celor dragi. O oportunitate pentru brand-uri consta in recompensarea acestor eforturi, realizate de multe ori fara a fi constientizate”, a declarat Rodica Mihalache (Head of Consumer Insights, Starcom MediaVest).
In februarie 2013, Starcom MediaVest Group a lansat seria HumanGraphExperience cu intentia de a oferi informatii constante si relevante despre dinamica relatiei dintre consumatori si brand-uri si impactul pe care evolutia acesteia o are asupra comportamentului brand-urilor pe piata.
Compania Starcom a valorizat intotdeauna insight-ul puternic de consumator, de aceea monitorizeaza in mod constant comportamentul emergent al diferitelor grupuri de consumatori pentru a putea planifica comunicarea brand-ului in cel mai important spatiu – mintea consumatorului.
Seria de infografice este o initiativa pe termen lung si reprezinta o parte dintre rezultatele de analiza ale departamentului de Consumer Understanding din cadrul agentiei. Gasiti mai multe detalii in HumanGraphExperience-ul atasat, dar si pe conturile noastre de Facebook si Pinterest.
Agentia Starcom MediaVest Group este parte din cea mai mare retea de media din lume SMG Worldwide.
25 Februarie 2015
articol pe stiri.tvr.ro
Românii sunt pofticioşi, iar cei mai mulţi cedează în faţa dulciurilor
Potrivit unui studiu online, şase din 10 români râvnesc la ciocolată şi în general nu se pot abţine ori de câte ori poftesc la un aliment. Ispita este şi mai mare pentru cei care respectă postul Paştelui. Medicii interpretează altfel aceste pofte şi spun că ele ascund de fapt lipsa unor nutrienţi în organism.
Românii sunt pofticioşi, iar cei mai mulţi cedează în faţa dulciurilor: Potrivit unui studiu online, şase din 10 români râvnesc la ciocolată şi în general nu se pot abţine ori de câte ori poftesc la un aliment. Ispita este şi mai mare pentru cei care respectă postul Paştelui. Medicii interpretează altfel aceste pofte şi spun că ele ascund de fapt lipsa unor nutrienţi în organism.
Peste 65 la sută dintre români dau curs poftelor alimentare.
Foarte mulţi români dau astfel de răspunsuri. Dar specialiştii au constatat în baza unui sondaj realizat online ca lista alimentelor la care poftim este ceva mai mare. Pe lângă ciocolată şi prăjituri, cele mai dorite alimente sunt cafeaua, pizza, dar şi fructele.
LA CE POFTESC ROMÂNII
sursa: sondaj Ivox
fructe 68%
ciocolată 65%
prăjituri 57%
cafea 54%
pizza 51%
Medicii nutriţionişti atrag atenţia că organismul cere de obicei un aliment pentru că are nevoie de anumiţi nutrienţi. Când pofta este excesivă atunci este posibil ca organimul să simtă de fapt lipsa unor elemente. La astfel de situaţii contribuie şi aditivii din alimente, e-urile folosite în industria alimentară.
Apetitul crescut pentru anumite alimente este şi una dintre cauzele pentru kilogramele în plus. Şi nu este o glumă: peste jumătate dintre români sunt supraponderali sau chiar obezi. Medicii spun că persoanele care sar peste micul dejun şi mănâncă haotic, vor pofti mai mult la ceva dulce.
Ciocolata, de exemplu, stimulează secreţia de endorfine care dau o stare de bine. Dar excesul, nu aduce doar calorii în plus ci şi predispoziţia spre anumite boli.
Poftele alimentare pot semnala şi lipsa unor substanţe din organism, carenţe care de multe ori nici nu apar la analizele de sânge. Pofta de ciocolată poate arăta un deficit de magneziu.
Acesta se găseşte şi în nuci, fistic, fructe sau legume verzi. Cine pofteşte frecvent la ceva dulce ar putea avea de fapt nevoie de crom, care se găseşte în broccoli sau în fructele proaspete.
Pofta de carne poate ascunde o carenţă de fier care poate fi refacuta daca mancam linte sau spanac de exemplu.
POFTELE ŞI NEVOILE ORGANISMULUI
sursa: sfatulmedicului.ro
Pofta de ciocolată - Organismul are nevoie de magneziu
Surse: nuci, fistic, seminţe de floarea soarelui, fructe, peşte, legume verzi
Pofta de dulciuri - Organismul are nevoie de crom
Surse: broccoli, struguri, fasole uscată, fructe proaspete
Pofta de carne - Organismul are nevoie fier
Surse: linte, spanac, seminţe dovleac, roşii, mure
24 Februarie 2015
articol pe evz.ro
PIAŢA e-commerce din ROMÂNIA va ajunge la 650 de milioane de EURO
Valoarea pieţei de e-commerce din România va ajunge, în 2015, la aproximativ 650 milioane de euro, fapt ce va genera o creştere importantă a serviciilor de programare, estimează specialiştii din domeniu, scrie Agerpres.
Potrivit unui studiu, peste 74% dintre adulţii din mediul urban deţin un smartphone ca telefon principal, în acest context experţii anticipând o evoluţie a pieţei de e-commerce din România în 2015 la aproximativ 650 milioane de euro.
O cercetare iVox arată că 40% dintre persoanele în vârstă de 18 ani au declarat că deţin două telefoane inteligente, iar cei mai mulţi utilizează telefonul mobil în timp ce ascultă muzică, se uită la televizor sau se află la cumpărături.
Pentru perioada următoare se estimează o creştere de 85% a numărului de utilizatori de smartphone, ceea ce, conform specialiştilor, va genera o creştere a volumului total de vânzări online.
Românii cumpără online cel mai mult decoraţiuni de casă şi mobilă (28%), produse cosmetice (19%), îmbrăcăminte şi haine (19%), produse pentru sănătate şi wellness (17%), dar şi cadouri, jucării sau jocuri (16%).
24 Februarie 2015
articol pe curierulnational.ro
Retailerii online din România se vor concentra tot mai mult pe clienţii de telefoane
Magazinele online îşi vor adapta designul şi conţinutul din ce în ce mai mult pentru a integra partea de soluţii mobile în strategia de dezvoltare, ceea ce va genera o creştere a calităţii afacerilor din zona de e-commerce, se arată într-un comunicat la companiei Mind Magnet. Ca o consecinţă directă, website-urile comercianţilor online vor rula mai rapid şi mai bine, cererea de servicii pe partea de programare pentru aceste tipuri de afaceri înregistrând o creştere semnificativă.
Acestea sunt doar câteva dintre concluziile specialiştilor cu privire la evoluţia pieţei de e-commerce din România în 2015, o piaţă estimată la aproximativ 650 milioane de euro. „Piaţa de e-commerce din România creşte de la an la an şi odată cu ea şi calitatea magazinelor online, dar şi a serviciilor oferite de comercianţi. Trendul acesta continuă puternic şi anul acesta.
Stiri similare:
» Libra Bank - 1,1 milioane de operaţiuni prin internet banking
» Un produs pe zi
» Retailul online este în creştere, dar încă suferă din cauza unor practici înşelătoare
Explozia de mobile la nivel global îşi va face din ce în ce mai simţită prezenţa şi în România, unde tot mai multe magazine online vor alege şi varianta de mobile pentru website. Toate aceste evoluţii se vor concretiza într-o creştere puternică a cererii de servicii de programare, a declarat Vlad Stănescu, CEO Mind Magnet.
Conform studiului iVox, Impactul tehnologiei în vieţile românilor, realizat în 2015 la comanda Mind Magnet, dintre persoanele peste 18 ani care au acces la internet în mediul urban, peste 74% deţin un smartphone ca telefon principal. 40% dintre respondenţi declară că în gospodăria lor există două telefoane smartphone, iar cei mai mulţi folosesc telefonul mobil în timp ce ascultă muzică, se uită la televizor sau se află la cumpărături.
Utilizarea acestor telefoane inteligente, dar şi a tabletelor este mai răspândită la tinerii până în 35 de ani şi în rândul persoanelor cu educaţie superioară. Pentru perioada următoare se estimează o creştere de 85% a numărului de utilizatori de smartphone, ceea ce conform specialiştilor va genera o creştere a volumului total de vânzări online. Online, românii cumpără cel mai mult decoraţiuni de casă şi mobilă (28%), produse cosmetice (19%), îmbrăcăminte şi haine (19%), produse pentru sănătate şi wellness (17%), dar şi cadouri, jucării sau jocuri (16%).
23 Februarie 2015
articol pe agerpres.ro
Piața de e-commerce din România va ajunge la 650 milioane de euro, în 2015
Valoarea pieței de e-commerce din România va ajunge, în 2015, la aproximativ 650 milioane de euro, fapt ce va genera o creștere importantă a serviciilor de programare, estimează specialiștii din domeniu.
Potrivit unui studiu de specialitate, peste 74% dintre adulții din mediul urban dețin un smartphone ca telefon principal, în acest context experții anticipând o evoluție a pieței de e-commerce din România în 2015 la aproximativ 650 milioane de euro.
O cercetare iVox arată că 40% dintre persoanele în vârstă de 18 ani au declarat că dețin două telefoane inteligente, iar cei mai mulți utilizează telefonul mobil în timp ce ascultă muzică, se uită la televizor sau se află la cumpărături.
Utilizarea acestor telefoane inteligente, dar și a tabletelor este mai răspândită la tinerii până în 35 de ani și în rândul persoanelor cu educație superioară.
Pentru perioada următoare se estimează o creștere de 85% a numărului de utilizatori de smartphone, ceea ce, conform specialiștilor, va genera o creștere a volumului total de vânzări online.
Românii cumpără online cel mai mult decorațiuni de casă și mobilă (28%), produse cosmetice (19%), îmbrăcăminte și haine (19%), produse pentru sănătate și wellness (17%), dar și cadouri, jucării sau jocuri (16%).
19 Februarie 2015
articol pe csid.ro
Ciocolata şi pizza, alimentele la care poftim cel mai des
Pentru 63% dintre români, dulciurile ocupă primul loc în topul alimentelor la care poftesc.
Carbohidraţii şi mâncarea de tip fast food reprezintă o prioritate pe lista poftelor alimentare pentru 3 din 10 români, se arată într-un sondaj pe tema poftelor alimentare, realizat de XL–S Medical , pe platforma online Ivox, în perioada 03 – 11 februarie 2015, pe un eşantion de 4683 de respondenţi.
În ceea ce priveşte atitudinea românilor vizavi de poftele culinare, peste 60% dintre respondenţi declară că le dau curs fără a avea regrete. Pe de altă parte, 3 din 10 respondenţi reuşesc să îşi înfrâneze pofta alimentară, iar 2 din 10 români răspund în favoarea poftei, însă se gândesc ulterior la efectele negative ale acesteia.
Când vine vorba de frecvenţa cu care apar poftele alimentare, 63,11% dintre respondenţi declară că li se întâmplă des şi foarte des să li se facă poftă de un anumit aliment.
Sportul, dieta şi suplimentele de slăbit – aliaţii împotriva obiceiurilor alimentare nesănătoase
Sportul este soluţia preferată de aproximativ 35% dintre respondenţii care obişnuiesc să mănânce alimente bogate în grăsimi sau zaharuri, în timp ce aproximativ 26% dintre respondenţi apelează la dietele alimentare sau de detoxifiere. Suplimentele de slăbit sunt preferate de puţin peste 20% dintre respondenţi, acestea fiind luate, de obicei, ca adjuvant în diete şi combinate cu sportul.
„Deşi este întotdeauna mai bine să se recurgă la metode naturale de slăbire, recomandările de modificare a stilului de viaţă sunt de multe ori insuficiente. Obezitatea este o problemă complexă, care necesită o abordare multimodală, o strategie individualizată, dincolo de simpla recomandare de dietă şi mişcare. Indiferent de metodele folosite, în afara eficienţei lor, este obligatorie siguranţa pentru sănătate.
Suplimentele de slăbit testate amănunţit şi aprobate de autorităţile medicale reprezintă o alternativă viabilă, cu rezultate imediate atunci când sunt combinate cu un program adecvat de dietă şi exerciţii fizice. Suplimentele de slăbit pot contribui la creşterea ratei metabolice, la prevenirea adaptării biologice a organismului, la restricţia calorică impusă de dietă şi la gestionarea poftelor alimentare”, a declarat Dr. Catrinel Macovei, Medic primar Diabet zaharat, nutriţie şi boli metabolice.
După-amiaza şi seara – momentele zilei în care poftele alimentare se intensifică. Prăjiturile, cafeaua şi pizza – alimentele la care românii poftesc cel mai des
Cei mai mulţi români, 75,77%, simt presiunea unei pofte alimentare cu preponderenţă pe timpul după-amiezei şi al serii, în timp ce doar 2 din 10 români au remarcat instalarea unor pofte culinare în preajma prânzului.
Printre cele mai râvnite alimente şi băuturi la care românii poftesc cel mai des, se numără fructele, în proporţie de 68,53%, urmate îndeaproape de ciocolată – 65,11%, prăjituri – 57,21%, cafea – 54.63% şi pizza – 51,43%.
În ceea ce priveşte cauza poftelor alimentare, 4 din 10 respondenţi nu au putut identifica un motiv concret. În schimb, 18,85% dintre români asociază poftele cu plictiseala, 17,06% cu stresul, iar pentru 13,24% pofta alimentară apare atunci când altcineva consumă acel aliment sau băutură.
„Oamenii pot recurge la alimente pentru a-şi satisface unele nevoi frustrate sau neconştientizate, mai ales în perioade mai dificile de viaţă. De cele mai multe ori, dulciurile ocupă primele locuri pentru că reprezintă, din punct de vedere psihologic, un substitut afectiv. O bună prevenţie se poate realiza prin programe de psihoprofilaxie sau de dezvoltare personală individuală/ de grup. Acestea sunt realizate de psihologi specializaţi şi au ca obiective întărirea comportamentului asertiv, creşterea toleranţei la stres, un mai bun echilibru emoţional, cât şi gestionarea agresivităţii sau autoagresivităţii, aspecte care, în general, duc la o foame emoţională sau compulsivă”, explică Victor Toriani Gabriel GOREA – Psihoterapeut.
6 din 10 români au urmat cel puţin o dietă alimentară. Dintre aceştia, majoritatea resimt o intensificare a poftelor culinare pe parcursul dietei.
Un procent de 58,41% dintre respondenţi au declarat că au ţinut cel puţin o dietă alimentară pe parcursul vieţii lor. Pentru 62.46% dintre aceştia, perioada de dietă a însemnat şi o perioadă de luptă în ceea ce priveşte poftele culinare, observând o intensificare a acestora.
Tot în perioadele de dietă alimentară, se remarcă o rată mai mică de răspuns faţă de poftele alimentare. Astfel, 67,51% dintre românii care au ţinut cel puţin o dietă alimentară pe parcursul vieţii lor declară că în această perioadă nu au cedat poftelor alimentare.
Un procent de 21.38% dintre respondenţi au declarat de asemenea că, dacă au dat curs poftelor culinare, au avut regrete şi de cele mai multe ori acest lucru a declanşat înăsprirea regimului alimentar. Pe 11,11% dintre respondenţi, totuşi, dieta alimentară nu i-a ajutat să reziste poftelor, sau să regrete că le-au dat curs.
17 Februarie 2015
articol pe adevarul.ro
SONDAJ Dosarele TrendScan. Socialismul în opinia românilor
Sunt românii de acord cu parteneriatele civile între persoane de acelaşi sex? Vor ei ca prostituţia şi drogurile uşoare să fie legalizate în locuri special amenajate? Sau câţi dintre români se opun religiei ca materie obligatorie în şcoli?
Aproape 3 din 10 româmi chestionaţi sunt total de acord cu uniunea legală a persoanelor de acelaşi sex, deşi majoritatea dintre ei se află mai degrabă la extreme, fără să aibă astfel o părere unitară. Însă 38.89% dintre românii participanţi la sondaj şi-au exprimat dezaprobarea în privinţa adopţiei în cazul cuplurilor homosexuale. Cercetarea iVox a fost realizată exclusiv în mediul online, cel care cuprinde aproximativ 6,5 milioane de români. În cele 15 întrebări, respondenţii îşi exprimă acordul cu privire la teme sensbile care frământă societatea românească, dar şi clasa politică. Aflăm astfel că 32.29%, adică ceva mai mult de 3 din 10 români, consideră că religia nu ar trebui predată ca materie obligatorie în şcoli şi că peste 28% dintre respondenţi şi-ar dori să se legalizeze prostituţia în România, dacă ar exista şi locuri special amenajate. Teme precum prezenţa femeilor în Parlament, dreptul la eutanasiere, avorturile sau impozitarea veniturilor obţinute de biserică şi de preoţi sunt de asemenea cuprinse în cercetare. Ele reprezintă totodată şi subiecte pe care politicienii evită să le aducă în discursul public, sau, din contră, subiecte de care aceştia s-au folosit pentru a căştiga electorat. Însă abandonarea unor astfel de subiecte sensibile echivalează cu abandonarea unor grupuri ţintă la nivelul societăţii, estimate între 1 şi 2 milioane de alegători, care se lovesc astfel de o lipsă de reprezentare politică.
10 Noiembrie 2014
articol pe mediafax.ro
Trei sferturi din români sunt stresaţi din cauza serviciului. 80% dintre aceştia acuză oboseală excesivă şi migrene.
Trei sferturi dintre români se declară stresaţi şi suprasolicitaţi din cauza locului de muncă, iar aproape 80% dintre aceştia acuză simptome cauzate de aceste stări, precum oboseală excesivă şi îndelungată, probleme cu somnul şi migrene, potrivit unui studiu realizat de firma Ivox pentru Secom.
"Când se referă la propriile profesii, 75% dintre români se declară stresaţi şi suprasolicitaţi din cauza locului de muncă, în timp ce 10% indică un nivel intens al stărilor de stres şi suprasolicitare. Dintre aceştia, majoritatea au meserii precum profesor sau educator şi angajat în domeniul IT sau programator", se arată într-un comunicat al Secom, firmă specializată în importul şi comercializarea de suplimente alimentare.
Potrivit studiului, aproape 80% dintre persoanele suprasolicitate la locul de muncă prezintă simptome ale afecţiunilor cauzate de stres, majoritatea acuzând oboseală excesivă şi îndelungată (85% persoane), probleme cu somnul sau migrene (65%).
Totodată, 6 din 10 angajaţi consideră că stresul şi suprasolicitarea sunt consecinţe ale orelor de lucru din afara programului, inclusiv în weekend, ale lipsei de energie, ale proiectelor mari la care lucrează şi ale interacţiunii cu persoane dificile. Doar 2 din 10 români consideră că timpul disponibil pentru activităţile de la serviciu este suficient.
În acelaşi timp, peste 50% dintre angajaţii români declară că se simt obosiţi sau epuizaţi din cauza locului de muncă. Cele mai afectate sunt femeile - 54,5%.
În acest context, specialiştii atrag atenţia asupra implicaţiilor pe care suprasolicitarea şi stilul de viaţă modern le pot avea asupra sănătăţii, una dintre cele mai grave consecinţe fiind sindromul de oboseală cronică. Afecţiunea este caracterizată prin oboseală intensă, dificultăţi de concentrare, tulburări de memorie, dureri musculare, articulare şi gastrointestinale, insomnie, migrene, depresie, alergii, tulburări hormonale, cadriovasculare, deficite imunitare, manifestări care persistă mai multe luni.
Cele mai solicitante meserii, potrivit studiului, sunt: medic, pilot, pompier şi profesor.
"În procesul de selecţie, românii au ţinut cont de factori de stres şi suprasolicitare precum: orele de muncă efectuate în afara programului, amploarea proiectelor şi nivelul de energie solicitat, nivelul de responsabilitate şi concentrare necesar, lucrul cu termene limită, interacţiunea cu persoane dificile, presiunea de a găsi rapid soluţii, gradul ridicat de risc fizic sau psihic asociat exercitării meseriei", precizează Secom.
Studiul Secom a fost realizat cu ajutorul firmei de sondaje Ivox în octombrie pe un eşantion reprezentativ de 3.381 de respondenţi din mediul urban.
Secom este specializată în importul şi comercializarea de suplimente alimentare, are un portofoliu de peste 200 de produse şi vânzări de peste 9 milioane euro la nivelul anului trecut.