1 Mai 2013
articol pe capital.ro
Doar un sfert dintre români merg la serviciu de drag. Ce spun angajaţii despre orele suplimentare
Aproape jumătate dintre români (44,5 la sută) declară că vin la serviciu pentru salariul lunar, în timp ce 32 la sută muncesc din pasiune, arată un studiu online realizat la cererea Rogalski Grigoriu Public Relations în preajma zilei de 1 Mai, pentru a cerceta atitudinea românilor faţă de muncă şi angajatori. 80,6% dintre români sunt convinşi că actuala situaţie economică poate fi depăşită doar prin muncă, potrivit aceluiaşi studiu.
Românii se consideră ai degrabă un popor harnic (55,4%) decât leneş (44,6%). Ca modele de urmat, aceştia cred că germanii (44,5%), japonezii (35,12%) şi chinezii (13,42%) sunt printre cele mai muncitoare popoare.
Întrebaţi despre relaţia dintre mediul privat şi sectorul public, cei mai mulţi români (peste 62%) consideră că angajaţii de la stat muncesc mai puţin decât cei din sectorul privat, în timp ce 29% sunt de părere că toţi românii muncesc la fel de mult. Doar 8,5% dintre români sunt de părere că angajaţii de la stat muncesc mai mult decât cei de la privat.
Unul din trei români (31,8%) face ore suplimentare cel puţin o dată pe săptămână, în timp ce 17,8% dintre aceştia petrec un weekend la birou o dată pe lună, iar 12% se duc în weekend la birou o dată pe trimestru. Doar 8% dintre români nu se abat de la orarul de muncă stabilit cu angajatorul.
Deşi lucrează ore suplimentare, doar 12,8% dintre români declară că sunt întotdeauna plătiţi corespunzător pentru acestea, în timp ce 21,8% sunt remuneraţi ocazional pentru timpul petrecut peste program la locul de muncă. Unul din trei români, pe de altă parte, lucreazâ ore suplimentare fără a fi plătit corespunzător.
Românii nu au o percepţie pozitivă despre patroni, 68,9% dintre respondenţi spunând că aceştia din urmă nu sunt modele de urmat în spiritul respectului faţă de muncă.
Participanţii la sondaj au fost întrebaţi care consideră că ar fi cea mai potrivită metodă de a sărbători Ziua Internaţională a Muncii. Peste jumătate dintre aceştia au declarat că aceasta trebuie celebrată prin repaus (61,5%), în timp ce un procent important, 21,8%, consideră că ziua de 1 Mai ar trebui sărbătorită prin muncă în folosul comunităţii.
Cu toate acestea, peste jumătate dintre români declară ca nu au făcut niciodată muncă în folosul comunităţii, în timp ce 7,6% sunt total împotriva ideii de muncă în folosul comunităţii.
Sondajul "Atitudinea românilor faţă de muncă" a fost realizat în perioada 25 - 29 aprilie pe un eşantion de 5.887 respondenţi, cu vârste de peste 18 ani, din mediul urban, utilizatori ai platformei de cercetare iVox.ro
Citeste mai mult
Ascunde
1 Mai 2013
articol pe gandul.info
ZIUA MUNCII. Cei mai mulţi români merg la serviciu pentru salariu. STUDIU
Un studiu de ZIUA MUNCII arată că aproape jumătate dintre români (44,5 la sută) declară că vin la serviciu pentru salariul lunar, în timp ce 32 la sută spun că muncesc din pasiune, care mai arată că patronii nu sunt priviţi ca modele de urmat în spiritul respectului faţă de muncă.
Un studiu online realizat la cererea Rogalski Grigoriu Public Relations în preajma zilei de 1 Mai, pentru a cerceta atitudinea românilor faţă de muncă şi angajatori, a scos la iveală faptul că 80,6 la sută dintre români sunt convinşi că actuala situaţie economică poate fi depăşită doar prin muncă.
Românii se consideră mai degrabă un popor harnic (55,4 la sută) decât leneş (44,6 la sută). Ca modele de urmat, aceştia cred că germanii (44,5 la sută), japonezii (35,12 la sută) şi chinezii (13,42 la sută) sunt printre cele mai muncitoare popoare.
Întrebaţi despre relaţia dintre mediul privat şi sectorul public, cei mai mulţi români (peste 62 la sută) consideră că angajaţii de la stat muncesc mai puţin decât cei din sectorul privat, în timp ce 29 la sută sunt de părere că toţi românii muncesc la fel de mult. Doar 8,5 la sută dintre români sunt de părere că angajaţii de la stat muncesc mai mult decât cei de la privat.
Unul din trei români (31,8 la sută) munceşte ore suplimentare cel puţin o dată pe săptămână, în timp ce 17,8 la sută dintre aceştia petrec un weekend la birou o dată pe lună, iar 12 la sută se duc în weekend la birou o dată pe trimestru. Doar 8 la sută dintre români nu se abat de la orarul de muncă stabilit cu angajatorul.
Deşi lucrează ore suplimentare, doar 12,8 la sută dintre români declară că sunt întotdeauna plătiţi corespunzător pentru acestea, în timp ce 21,8 la sută sunt remuneraţi ocazional pentru timpul petrecut peste program la locul de muncă. Unul din trei români, pe de altă parte, lucrează ore suplimentare fără a fi plătit corespunzător.
Românii nu au o percepţie pozitivă despre patroni, 68,9 la sută dintre respondenţi spunând că aceştia din urmă nu sunt modele de urmat în spiritul respectului faţă de muncă.
ZIUA MUNCII - cum o sărbătoriţi?
Dată fiind apropierea sărbătorii de 1 Mai, participanţii la sondaj au fost întrebaţi care consideră că ar fi cea mai potrivită metodă de a sărbători Ziua Internaţională a Muncii. Peste jumătate dintre aceştia au declarat că aceasta trebuie celebrată prin repaus (61,5 la sută), în timp ce un procent important, 21,8 la sută, consideră că ziua de 1 Mai ar trebui sărbătorită prin muncă în folosul comunităţii. Cu toate acestea, peste jumătate dintre români declară că nu au făcut niciodată muncă în folosul comunităţii, în timp ce 7,6 la sută sunt total împotriva ideii de muncă în folosul comunităţii.
Sondajul "Atitudinea românilor fată de muncă" a fost realizat în perioada 25 - 29 aprilie pe un eşantion de 5.887 respondenţi, cu vârste de peste 18 ani, din mediul urban, utilizatori ai platformei de cercetare iVox.ro
Citeste mai mult
Ascunde
1 Mai 2013
articol pe revistapresei.hotnews.ro
Romanii si munca. Patronii sunt rai, bugetarii muncesc putin, salariul - mai important decat pasiunea
Aproape 6.000 de romani au raspuns unui sondaj despre raportarea la munca, realizat de Rogalski Grigoriu Public Relations pe platfoma de cercetare Ivox.ro. Rezultatele cercetarii schiteaza portretul angajatului roman in anul 2013. Romanii cred ca munca ne poate scoate din criza, insa cand vine vorba de auto-evaluare, aproape jumatate dintre cei chestionati cred ca romanii sunt lenesi. Doar unul din trei angajati este pasionat de slujba lui, iar sefii sunt departe de a fi niste modele. Voluntariatul si munca in folosul altora nu e pentru romani, care muncesc pentru salariu si pentru a-si plati datoriile. 80,59 % dintre romani cred ca prin munca putem iesi din criza, scrie Adevarul.
e 6.000 de romani au raspuns unui sondaj despre raportarea la munca, realizat de Rogalski Grigoriu Public Relations pe platfoma de cercetare Ivox.ro. Rezultatele cercetarii schiteaza portretul angajatului roman in anul 2013. Romanii cred ca munca ne poate scoate din criza, insa cand vine vorba de auto-evaluare, aproape jumatate dintre cei chestionati cred ca romanii sunt lenesi. Doar unul din trei angajati este pasionat de slujba lui, iar sefii sunt departe de a fi niste modele. Voluntariatul si munca in folosul altora nu e pentru romani, care muncesc pentru salariu si pentru a-si plati datoriile. 80,59 % dintre romani cred ca prin munca putem iesi din criza, scrie Adevarul.
Citeste mai mult
Ascunde
1 Mai 2013
articol pe newz.ro
Studiu: Peste 80% dintre romani cred ca tara poate iesi din criza doar prin munca
Peste 80% dintre romani considera ca doar prin munca poate iesi Romania din criza economica, dar, cu toate acestea, 3 din 5 romani spun ca 1 Mai trebuie sarbatorit prin repaos si odihna, se arata intr-un studiu realizat la cererea Rogalski Grigoriu Public Relations pe platforma de cercetare Ivox.ro, citat de Agerpres.
Studiul online, realizat in preajma zilei de 1 Mai pentru a cerceta atitudinea romanilor fata de munca si angajatori, a scos la iveala faptul ca 80,6% dintre romani sunt convinsi ca actuala situatie economica poate fi depasita doar prin munca. In ceea ce priveste principala motivatie fata de munca, aproape o jumatate dintre romani, 44,5%, declara ca vin la serviciu pentru salariul lunar, in timp ce 32% spun ca muncesc din pasiune.
Romanii se considera in proportie de 55,4% mai degraba un popor harnic decat lenes (44,6%) iar ca modele de urmat acestia cred ca germanii - 44,5%, japonezii - 35,12% si chinezii - 13,42% sunt printre cele mai muncitoare popoare, se arata intr-un comunicat de presa remis marti AGERPRES de Rogalski Grigoriu Public Relations.
Intrebati despre relatia dintre mediul privat si sectorul public, peste 62% dintre romani considera ca angajatii de la stat muncesc mai putin decat cei din sectorul privat, in timp ce 29% sunt de parere ca toti romanii muncesc la fel de mult. Doar 8,5% dintre romani sunt de parere ca angajatii de la stat muncesc mai mult decat cei din mediul privat.
In ceea ce priveste relatia sef-angajat, cei care au participat la sondaj sunt de parere, intr-o masura covarsitoare, 98%, ca pentru a mentine o atmosfera pozitiva la locul de munca este foarte importanta comunicarea angajator-angajat iar sedintele sunt inca cel mai utilizat instrument de comunicare dintre sefi si angajati.
Romanii nu au o perceptie pozitiva despre patroni, 68,9% dintre respondenti spunand ca acestia nu sunt modele de urmat in spiritul respectului fata de munca.
Intrebati care considera ca ar fi cea mai potrivita metoda pentru a sarbatori Ziua Internationala a Muncii, peste jumatate dintre participantii la sondaj, 61%, au declarat ca prin repaos, in timp ce 21,8% considera ca ziua de 1 Mai ar trebui sarbatorita prin munca in folosul comunitatii.
Sondajul 'Atitudinea romanilor fata de munca' s-a desfasurat in perioada 25-29 aprilie pe un esantion de 5.887 respondenti de peste 18 ani, din mediul urban, utilizatori ai platformei iVox.ro
Citeste mai mult
Ascunde
1 Mai 2013
articol pe ro.stiri.yahoo.com
La muncă de 1 Mai. Ce beneficii trebuie să primești
Deși pentru cei mai mulți dintre români azi începe minivacanța de Paște, există și categorii de angajați nevoiți să lucreze de Ziua Internațională a Muncii.
În cazul în care salariații care lucrează azi nu se încadrează la capitolul excepții de la zilele libere, prevăzute în Codul Muncii, angajatorul riscă o amendă cuprinsă între 5.000 și 10.000 de lei.
Salariații cărora Codul Muncii le dă liber la lucru de sărbătorile legale sunt cei care muncesc în unitățile sanitare, în cele de alimentație publică sau într-un loc în care activitatea nu poate fi întreruptă din cauza “caracterului procesului de producție sau specificului activității”.
Zi liberă sau spor de 100% la salariu
Potrivit Codului Muncii, companiile trebuie să le acorde salariaților nevoiți să lucreze de 1 Mai o altă zi liberă, în perioada imediat următoare, de 30 de zile.
În cazul în care nu se acordă liberul, salariații beneficiază, pentru munca prestată în zilele de sărbătoare legală, de un spor la salariul de baza ce nu poate fi mai mic de 100%.
Cel puțin asta prevede legislația pentru că în realitate lucrurile stau diferit.
Românii și orele suplimentare
Potrivit unui sondaj realizat recent de platforma de cercetare iVox.ro, unul din trei români, respectiv 31,8%, face ore suplimentare la job cel puţin o dată pe săptămână, în timp ce 17,8% dintre aceştia petrec un weekend la birou o dată pe lună, iar 12% se duc în weekend la birou o dată pe trimestru.
Doar 8% dintre români nu se abat de la orarul de muncă stabilit cu angajatorul. Deşi lucrează ore suplimentare, doar 12,8% dintre români declară că sunt întotdeauna plătiţi corespunzător pentru acestea, în timp ce 21,8% sunt remuneraţi ocazional pentru timpul petrecut peste program, la locul de muncă.
Calendarul zilelor libere legale
Ziua de 1 Mai este cea de-a doua sărbătoare legală din acest an, după zilele libere acordate de 1 și 2 ianuarie.
Acesteia îi urmează zilele libere de Paște, respectiv 5 și 6 mai. Și luna viitoare românii vor mai avea două zile libere, respectiv 23 și 24 iunie, prima dintre ele fiind duminică.
După acestea, următoarea zi liberă prevăzută în Codul Muncii va fi 15 august, care pică joi, când ortodocșii sărbătoresc Adormirea Maicii Domnului.
De asemenea, angajatorii mai sunt obligați să acorde zi liberă și pe 30 noiembrie, de Sfântul Andrei, dar în 2013 această zi cade sâmbăta. Și Ziua Națională, sărbătorită pe 1 decembrie, este declarată liberă de către stat.
Calendarul zilelor nelucrătoare se încheie cu datele de 25 și 26 decembrie, când se sărbătorește Crăciunul, date ce pică miercuri și joi anul acesta.
Dacă aparține altei religii, angajatul mai are dreptul la două zile libere de trei ori pe an, pentru trei sărbători declarate de cultele religioase legale, altele decât cele creștine.
Citeste mai mult
Ascunde
1 Mai 2013
articol pe stirileprotv.ro
Doar 32% dintre romani merg la serviciu din pasiune. Ce spun angajatii despre orele suplimentare
Aproape jumatate dintre romani (44,5%) declara ca vin la serviciu pentru salariul lunar, in timp ce 32% spun ca muncesc din pasiune.
Un studiu online realizat la cererea Rogalski Grigoriu Public Relations in preajma zilei de 1 Mai, pentru a cerceta atitudinea romanilor fata de munca si angajatori, a scos la iveala faptul ca 80,6% dintre romani sunt convinsi ca actuala situatie economica poate fi depasita doar prin munca.
Romanii se considera mai degraba un popor harnic (55,4%) decat lenes (44,6%). Ca modele de urmat, acestia cred ca germanii (44,5%), japonezii (35,12%) si chinezii (13,42%) sunt printre cele mai muncitoare popoare.
Intrebati despre relatia dintre mediul privat si sectorul public, cei mai multi romani (peste 62%) considera ca angajatii de la stat muncesc mai putin decat cei din sectorul privat, in timp ce 29% sunt de parere ca toti romanii muncesc la fel de mult. Doar 8,5% dintre romani sunt de parere ca angajatii de la stat muncesc mai mult decat cei de la privat.
Unul din trei romani (31,8%) munceste ore suplimentare cel putin o data pe saptamana, in timp ce 17,8% dintre acestia petrec un weekend la birou o data pe luna, iar 12% se duc in weekend la birou o data pe trimestru. Doar 8% dintre romani nu se abat de la orarul de munca stabilit cu angajatorul.
Desi lucreaza ore suplimentare, doar 12,8% dintre romani declara ca sunt intotdeauna platiti corespunzator pentru acestea, in timp ce 21,8% sunt remunerati ocazional pentru timpul petrecut peste program la locul de munca. Unul din trei romani, pe de alta parte, lucreaza ore suplimentare fara a fi platit corespunzator.
Romanii nu au o perceptie pozitiva despre patroni, 68,9% dintre respondenti spunand ca acestia din urma nu sunt modele de urmat in spiritul respectului fata de munca.
Participantii la sondaj au fost intrebati care considera ca ar fi cea mai potrivita metoda de a sarbatori Ziua Internationala a Muncii. Peste jumatate dintre acestia au declarat ca aceasta trebuie celebrata prin repaus (61,5%), in timp ce un procent important, 21,8%, considera ca ziua de 1 Mai ar trebui sarbatorita prin munca in folosul comunitatii.
Cu toate acestea, peste jumatate dintre romani declara ca nu au facut niciodata munca in folosul comunitatii, in timp ce 7,6% sunt total impotriva ideii de munca in folosul comunitatii.
Sondajul "Atitudinea romanilor fata de munca" a fost realizat in perioada 25 - 29 aprilie pe un esantion de 5.887 respondenti, cu varste de peste 18 ani, din mediul urban, utilizatori ai platformei de cercetare iVox.ro.
Citeste mai mult
Ascunde
1 Mai 2013
articol pe curentul.ro
De ce merg românii la serviciu?
Aproape jumătate dintre români (44,5 la sută) declară că vin la serviciu pentru salariul lunar, în timp ce 32 la sută spun că muncesc din pasiune, potrivit unui studiu remis MEDIAFAX, care mai arată că patronii nu sunt priviți ca modele de urmat în spiritul respectului față de muncă.
Un studiu online realizat la cererea Rogalski Grigoriu Public Relations în preajma zilei de 1 Mai, pentru a cerceta atitudinea românilor față de muncă și angajatori, a scos la iveală faptul că 80,6 la sută dintre români sunt convinși că actuala situație economică poate fi depășită doar prin muncă.
Românii se consideră mai degrabă un popor harnic (55,4 la sută) decât leneș (44,6 la sută). Ca modele de urmat, aceștia cred că germanii (44,5 la sută), japonezii (35,12 la sută) și chinezii (13,42 la sută) sunt printre cele mai muncitoare popoare.
Întrebați despre relația dintre mediul privat și sectorul public, cei mai mulți români (peste 62 la sută) consideră că angajații de la stat muncesc mai puțin decât cei din sectorul privat, în timp ce 29 la sută sunt de părere că toți românii muncesc la fel de mult. Doar 8,5 la sută dintre români sunt de părere că angajații de la stat muncesc mai mult decât cei de la privat.
Unul din trei români (31,8 la sută) muncește ore suplimentare cel puțin o dată pe săptămână, în timp ce 17,8 la sută dintre aceștia petrec un weekend la birou o dată pe lună, iar 12 la sută se duc în weekend la birou o dată pe trimestru. Doar 8 la sută dintre români nu se abat de la orarul de muncă stabilit cu angajatorul.
Deși lucrează ore suplimentare, doar 12,8 la sută dintre români declară că sunt întotdeauna plătiți corespunzător pentru acestea, în timp ce 21,8 la sută sunt remunerați ocazional pentru timpul petrecut peste program la locul de muncă. Unul din trei români, pe de altă parte, lucrează ore suplimentare fără a fi plătit corespunzător.
Românii nu au o percepție pozitivă despre patroni, 68,9 la sută dintre respondenți spunând că aceștia din urmă nu sunt modele de urmat în spiritul respectului față de muncă.
Dată fiind apropierea sărbătorii de 1 Mai, participanții la sondaj au fost întrebați care consideră că ar fi cea mai potrivită metodă de a sărbători Ziua Internațională a Muncii. Peste jumătate dintre aceștia au declarat că aceasta trebuie celebrată prin repaus (61,5 la sută), în timp ce un procent important, 21,8 la sută, consideră că ziua de 1 Mai ar trebui sărbătorită prin muncă în folosul comunității. Cu toate acestea, peste jumătate dintre români declară că nu au făcut niciodată muncă în folosul comunității, în timp ce 7,6 la sută sunt total împotriva ideii de muncă în folosul comunității.
Sondajul "Atitudinea românilor fată de muncă" a fost realizat în perioada 25 - 29 aprilie pe un eșantion de 5.887 respondenți, cu vârste de peste 18 ani, din mediul urban, utilizatori ai platformei de cercetare iVox.ro
Citeste mai mult
Ascunde
1 Mai 2013
articol pe beta.digi24.ro
STUDIU. Românii se consideră mai degrabă harnici decât leneși
Românii se consideră mai degrabă un popor harnic (55,4 la sută) decât leneş (44,6 la sută), potrivit unui studiu remis Mediafax. Aproape jumătate dintre români (44,5 la sută) declară că vin la serviciu pentru salariul lunar, în timp ce 32 la sută, mai arată studiul.
Un studiu online realizat la cererea Rogalski Grigoriu Public Relations în preajma zilei de 1 Mai, pentru a cerceta atitudinea românilor faţă de muncă şi angajatori, a scos la iveală faptul că 80,6 la sută dintre români sunt convinşi că actuala situaţie economică poate fi depăşită doar prin muncă.
Românii se consideră mai degrabă un popor harnic (55,4 la sută) decât leneş (44,6 la sută). Ca modele de urmat, aceştia cred că germanii (44,5 la sută), japonezii (35,12 la sută) şi chinezii (13,42 la sută) sunt printre cele mai muncitoare popoare.
Întrebaţi despre relaţia dintre mediul privat şi sectorul public, cei mai mulţi români (peste 62 la sută) consideră că angajaţii de la stat muncesc mai puţin decât cei din sectorul privat, în timp ce 29 la sută sunt de părere că toţi românii muncesc la fel de mult. Doar 8,5 la sută dintre români sunt de părere că angajaţii de la stat muncesc mai mult decât cei de la privat.
Unul din trei români (31,8 la sută) munceşte ore suplimentare cel puţin o dată pe săptămână, în timp ce 17,8 la sută dintre aceştia petrec un weekend la birou o dată pe lună, iar 12 la sută se duc în weekend la birou o dată pe trimestru. Doar 8 la sută dintre români nu se abat de la orarul de muncă stabilit cu angajatorul.
Deşi lucrează ore suplimentare, doar 12,8 la sută dintre români declară că sunt întotdeauna plătiţi corespunzător pentru acestea, în timp ce 21,8 la sută sunt remuneraţi ocazional pentru timpul petrecut peste program la locul de muncă. Unul din trei români, pe de altă parte, lucrează ore suplimentare fără a fi plătit corespunzător.
Românii nu au o percepţie pozitivă despre patroni, 68,9 la sută dintre respondenţi spunând că aceştia din urmă nu sunt modele de urmat în spiritul respectului faţă de muncă.
Dată fiind apropierea sărbătorii de 1 Mai, participanţii la sondaj au fost întrebaţi care consideră că ar fi cea mai potrivită metodă de a sărbători Ziua Internaţională a Muncii. Peste jumătate dintre aceştia au declarat că aceasta trebuie celebrată prin repaus (61,5 la sută), în timp ce un procent important, 21,8 la sută, consideră că ziua de 1 Mai ar trebui sărbătorită prin muncă în folosul comunităţii. Cu toate acestea, peste jumătate dintre români declară că nu au făcut niciodată muncă în folosul comunităţii, în timp ce 7,6 la sută sunt total împotriva acestei idei.
Sondajul "Atitudinea românilor față de muncă" a fost realizat în perioada 25 - 29 aprilie pe un eşantion de 5.887 respondenţi, cu vârste de peste 18 ani, din mediul urban, utilizatori ai platformei de cercetare iVox.ro.
Citeste mai mult
Ascunde
1 Mai 2013
articol pe hotstory.ro
Ziua Muncii, marcata prin odihna. Cum a pierdut 1 Mai fastul de altadata
Munca este singurul
mod de a iesi din actualul impas economic, cu asta suntem toti de acord. Insa convingerea majoritatii romanilor este ca sarbatoarea muncii nu trebuie marcata prin munca, nici macar
daca ea este in folosul comunitatii, atat timp cat orele suplimentare neplatite sunt deja un fenomen de masa. Vezi cum si-a pierdut 1 Mai statutul, devenind, in 20 de ani de capitalism, doar o zi libera.
80,6% dintre romani considera ca doar
prin munca si efort Romania poate iesi din criza economica, arata un
studiu realizat de Rogalski Grigoriu Public Relations pe platfoma de
cercetare Ivox.ro. Cu toate acestea, 3 din 5 romani spun ca 1 Mai
trebuie sarbatorit prin repaos si odihna.
In ceea ce priveste principala
motivatie fata de munca, aproape jumatate dintre romani (44,5%)
declara ca vin la serviciu pentru salariul lunar, in timp ce 32%
spun ca muncesc din pasiune.
La studiu au participat peste 5.800 de
respondenti cu varsta de peste 18 ani.
Data fiind apropierea sarbatorii de 1
Mai, participantii la sondaj au fost intrebati care considera ca ar
fi cea mai potrivita metoda de a sarbatori Ziua Internationala a
Muncii.
Peste jumatate dintre acestia au
declarat ca aceasta trebuie celebrata prin repaos (61,5%), in timp ce
un procent important, 21,8%, considera ca ziua de 1 Mai ar trebui
sarbatorita prin munca in folosul comunitatii.
Cu toate acestea, peste jumatate dintre
romani declara ca nu au facut niciodata munca in folosul comunitatii,
in timp ce 7,6% sunt total impotriva ideei de munca in folosul
comunitatii.
Ne consideram harnici
Romanii
se considera mai degraba un popor harnic (55,4%) decat lenes (44,6%).
Ca modele de urmat, acestia cred ca germanii (44,5%), japonezii
(35,12%) si chinezii (13,42%) sunt printre cele mai muncitoare
popoare.
“Desi ne plac modele cum sunt
germanii sau japonezii, suntem departe de disciplina si
responsabilitatea acestora fata de munca, asa ca nu ne ramane decat
sa admiram alte popoare pentru calitatile lor,” precizeaza Eliza
Rogalski, founding partner Rogalski Grigoriu Public Relations.
Intrebati despre relatia dintre mediul privat si sectorul
public, cei mai multi romani (peste 62%) considera ca angajatii de la
stat muncesc mai putin decat cei din sectorul privat, in timp ce 29%
sunt de parere ca toti romanii muncesc la fel de mult.
Doar 8,5% dintre romani sunt de parere
ca angajatii de la stat muncesc mai mult decat cei de la privat.
Problema orelor suplimentare
neplatite
Unul din trei romani munceste ore
suplimentare cel putin o data pe saptamana (31,8%), in timp ce 17,8%
dintre acestia petrec un weekend la birou o data pe luna, iar 12% se
duc in weekend la birou o data pe trimestru. Doar 8% dintre romani nu
se abat de la orarul de munca stabilit cu angajatorul.
Desi lucreaza ore suplimentare, doar
12,8% dintre romani declara ca sunt intotdeauna platiti corespunzator
pentru acestea, in timp ce 21,8% sunt remunerati ocazional pentru
timpul petrecut peste program la locul de munca. Unul din trei
romani, pe de alta parte, lucreaza ore suplimentare fara a fi platit
corespunzator.
“Dupa mai bine de 20 de ani de
capitalism, Romania este inca departe de a fi creat o atitudine
capitalista fata de munca. Chiar daca declara ca munca este singurul
mod de a iesi din actualul impas economic, convingerea majoritatii
este ca sarbatoarea muncii nu trebuie marcata prin munca, nici macar
daca ea este in folosul comunitatii, cata vreme munca peste
program neplatita este aproape un fenomen de masa”, spune Eliza
Rogalski.
Nici relatia sef-angajat nu
prea a evoluat
In ceea ce priveste relatia
sef-angajat, romanii sunt de parere, intr-o masura
covarsitoare, ca, pentru a mentine o atmosfera pozitiva la locul de
munca, este foarte importanta comunicarea angajator-angajat (98,6%).
Sedintele sunt inca cel mai utilizat
instrument de comunicare dintre sefi si angajati (48,2%), urmate la
mare distanta de newsletterele interne (17,5%) si evenimentele
organizate in cadrul companiei (15,25%)
Romanii nu
au o perceptie pozitiva despre patroni, 68,9% dintre respondenti
spunand ca acestia din urma nu sunt modele de urmat in spiritul
respectului fata de munca.
Nici gradul de penetrare a celei mai
mari retele de socializare din lume nu pare sa fi schimbat prea mult
“atmosfera” de la locul de munca. Potrivit unui sondaj realizat
de site-ul de recrutare BestJobs.ro, 57% dintre
participanti au marturisit ca nu vor sa isi adauge superiorul direct
pe Facebook, deoarece vor sa isi separe complet viata personala de
locul de munca. 9% dintre acestia au declarat ca nu
obisnuiesc sa isi adauge nici macar colegii de serviciu.
1 Mai
inseamna iarba verde, mici si bugete modeste
Si Institutul Roman
pentru Evaluare si Strategie (IRES) a realizat o radiografie a
atitudinii romanilor fata de munca si a modului in care acestia se
raporteaza la locul de munca. De asemenea, institutul a chestionat
cetatenii cu privire la alternativele pentru petrecerea zilei de 1
Mai.
Potrivit studiului IRES, la care au raspuns 1.689 de persoane de peste 18 ani, 2 din 10 romani vor pleca undeva
in perioada 1 Mai – Pasti, majoritatea optand pentru a merge in tara,
in vizita la rude si prieteni (54%), la munte in Romania (35%) sau la
tara (34%).
41% dintre cei chestionati spun ca vor iesi la
iarba verde de 1 Mai, 38% vor pregati cu aceasta ocazie mici, 52% vor
face gratare.
Bugetul alocat pentru ziua de 1 Mai este unul
relativ modest: unul din 3 respondenti aloca pana in 100 de lei, 27%
spun ca au alocat cel mult 199 lei, 17% declara ca suma alocata este
de maxim 299 lei. Doar 5% sustin ca au alocat peste 600 de lei. 8%
dintre participantii la studiu nu au alocat un buget pentru 1
Mai.
Peste jumatate dintre romani (54%) obisnuiesc sa
sarbatoreasca 1 Mai, iar cei mai multi dintre ei petrec aceasta zi
fie acasa (39%), fie la iarba verde (39%), cu familia apropiata
(54%), in compania prietenilor (25%) sau cu familia extinsa (17%).
Sarbatoream mai
frumos inainte de ’89
Pentru o treime
dintre participantii la studiul IRES (35%) 1 Mai semnifica Ziua
Muncii, dar pentru 13% aceasta zi este doar ”zi libera”, 10% spun
ca este o zi obisnuita, normala, pentru 9% nu are nicio semnificatie,
iar pentru 7% este o zi de odihna/relaxare.
Aproape jumatate
dintre cei chestionati cred ca 1 Mai nu si-a mai pastrat, in ultimii
ani, semnificatia de Zi a Muncii, iar peste jumatate cred ca 1 Mai se
sarbatorea mai sexy inainte de 1989 decat in prezent.
Unul
din 10 romani nu considera potrivit ca Ziua Muncii sa fie sarbatorita
printr-o zi libera si peste jumatate dintre acestia cred ca aceasta
zi ar trebui sarbatorita prin munca.
36% dintre se
bucura, in acest an, de 3-4 zile libere in perioada 1 Mai-Pasti, 33%
au intre 1 si 2 zile libere, 7% beneficiaza de 5-6 zile, iar 5% au
peste 6 zile libere. Totusi, 13% dintre romani nu au, in aceasta
perioada, nicio zi libera.
Mai mult de un sfert dintre cei
chestionati care sunt angajati, liber profesionisti sau care au o
afacere muncesc intre 9 si 11 ore zilnic, iar 12% muncesc chiar peste
11 ore. Majoritatea dintre ei insa – 55% – lucreaza intre 6 si 8 ore,
iar 7% lucreaza intre 3 si 5 ore.
Citeste mai mult
Ascunde
30 Aprilie 2013
articol pe incont.ro
Studiu: Cei mai multi romani merg la serviciu pentru salariu. 32% spun ca o fac din pasiune
Aproape jumatate dintre romani (44,5%) declara ca vin la serviciu pentru salariul lunar, in timp ce 32% spun ca muncesc din pasiune, arata un studiu citat de Mediafax.
Un studiu online realizat la cererea Rogalski Grigoriu Public Relations in preajma zilei de 1 mai, pentru a cerceta atitudinea romanilor fata de munca si angajatori, a scos la iveala faptul ca 80,6% dintre romani sunt convinsi ca actuala situatie economica poate fi depasita doar prin munca.
Romanii se considera mai degraba un popor harnic (55,4%) decat lenes (44,6%). Ca modele de urmat, acestia cred ca germanii (44,5%), japonezii (35,12%) si chinezii (13,42%) sunt printre cele mai muncitoare popoare.
Intrebati despre relatia dintre mediul privat si sectorul public, cei mai multi romani (peste 62%) considera ca angajatii de la stat muncesc mai putin decat cei din sectorul privat, in timp ce 29% sunt de parere ca toti romanii muncesc la fel de mult. Doar 8,5% dintre romani sunt de parere ca angajatii de la stat muncesc mai mult decat cei de la privat.
1 din 3 romani munceste ore suplimentare
Unul din trei romani (31,8%) munceste ore suplimentare cel putin o data pe saptamana, in timp ce 17,8% dintre acestia petrec un weekend la birou o data pe luna, iar 12% se duc in weekend la birou o data pe trimestru. Doar 8% dintre romani nu se abat de la orarul de munca stabilit cu angajatorul.
Desi lucreaza ore suplimentare, doar 12,8% dintre romani declara ca sunt intotdeauna platiti corespunzator pentru acestea, in timp ce 21,8% sunt remunerati ocazional pentru timpul petrecut peste program la locul de munca. Unul din trei romani, pe de alta parte, lucreaza ore suplimentare fara a fi platit corespunzator.
Romanii nu au o perceptie pozitiva despre patroni, 68,9% dintre respondenti spunand ca acestia din urma nu sunt modele de urmat in spiritul respectului fata de munca.
Data fiind apropierea sarbatorii de 1 Mai, participantii la sondaj au fost intrebati care considera ca ar fi cea mai potrivita metoda de a sarbatori Ziua Internationala a Muncii. Peste jumatate dintre acestia au declarat ca aceasta trebuie celebrata prin repaus (61,5%), in timp ce un procent important, 21,8%, considera ca ziua de 1 Mai ar trebui sarbatorita prin munca in folosul comunitatii. Cu toate acestea, peste jumatate dintre romani declara ca nu au facut niciodata munca in folosul comunitatii, in timp ce 7,6% sunt total impotriva ideii de munca in folosul comunitatii.
Sondajul "Atitudinea romanilor fata de munca" a fost realizat in perioada 25 - 29 aprilie pe un esantion de 5.887 respondenti, cu varste de peste 18 ani, din mediul urban, utilizatori ai platformei de cercetare iVox.ro.
Citeste mai mult
Ascunde
30 Aprilie 2013
articol pe rtv.net
Studiu: Câţi români merg la serviciu pentru salariu şi câţi din pasiune
Aproape jumătate dintre români (44,5%) declară că vin la serviciu pentru salariul lunar, în timp ce 32% spun că muncesc din pasiune, potrivit unui studiu.
Un studiu online realizat la cererea Rogalski Grigoriu Public Relations în preajma zilei de 1 Mai, pentru a cerceta atitudinea românilor faţă de muncă şi angajatori, a scos la iveală faptul că 80,6 la sută dintre români sunt convinşi că actuala situaţie economică poate fi depăşită doar prin muncă, potrivit Mediafax.
Românii se consideră mai degrabă un popor harnic (55,4 la sută) decât leneş (44,6 la sută). Ca modele de urmat, aceştia cred că germanii (44,5 la sută), japonezii (35,12 la sută) şi chinezii (13,42 la sută) sunt printre cele mai muncitoare popoare.
Întrebaţi despre relaţia dintre mediul privat şi sectorul public, cei mai mulţi români (peste 62 la sută) consideră că angajaţii de la stat muncesc mai puţin decât cei din sectorul privat, în timp ce 29 la sută sunt de părere că toţi românii muncesc la fel de mult. Doar 8,5 la sută dintre români sunt de părere că angajaţii de la stat muncesc mai mult decât cei de la privat.
Unul din trei români (31,8 la sută) munceşte ore suplimentare cel puţin o dată pe săptămână, în timp ce 17,8 la sută dintre aceştia petrec un weekend la birou o dată pe lună, iar 12 la sută se duc în weekend la birou o dată pe trimestru. Doar 8 la sută dintre români nu se abat de la orarul de muncă stabilit cu angajatorul.
Deşi lucrează ore suplimentare, doar 12,8 la sută dintre români declară că sunt întotdeauna plătiţi corespunzător pentru acestea, în timp ce 21,8 la sută sunt remuneraţi ocazional pentru timpul petrecut peste program la locul de muncă. Unul din trei români, pe de altă parte, lucrează ore suplimentare fără a fi plătit corespunzător.
Românii nu au o percepţie pozitivă despre patroni, 68,9 la sută dintre respondenţi spunând că aceştia din urmă nu sunt modele de urmat în spiritul respectului faţă de muncă.
Dată fiind apropierea sărbătorii de 1 Mai, participanţii la sondaj au fost întrebaţi care consideră că ar fi cea mai potrivită metodă de a sărbători Ziua Internaţională a Muncii. Peste jumătate dintre aceştia au declarat că aceasta trebuie celebrată prin repaus (61,5 la sută), în timp ce un procent important, 21,8 la sută, consideră că ziua de 1 Mai ar trebui sărbătorită prin muncă în folosul comunităţii. Cu toate acestea, peste jumătate dintre români declară că nu au făcut niciodată muncă în folosul comunităţii, în timp ce 7,6 la sută sunt total împotriva ideii de muncă în folosul comunităţii.
Sondajul "Atitudinea românilor faţă de muncă" a fost realizat în perioada 25 - 29 aprilie pe un eşantion de 5.887 respondenţi, cu vârste de peste 18 ani, din mediul urban, utilizatori ai platformei de cercetare iVox.ro.
Citeste mai mult
Ascunde
30 Aprilie 2013
articol pe antena3.ro
Acesta este MOTIVUL pentru care cei mai mulţi români merg la serviciu
Aproape jumătate dintre români, 44,5 la sută, declară că vin la serviciu pentru salariul lunar, în timp ce 32 la sută spun că muncesc din pasiune, potrivit unui studiu remis Mediafax, care mai arată că patronii nu sunt priviţi ca modele de urmat în spiritul respectului faţă de muncă.
Un studiu online realizat la cererea Rogalski Grigoriu Public Relations în preajma zilei de 1 Mai, pentru a cerceta atitudinea românilor faţă de muncă şi angajatori, a scos la iveală faptul că 80,6 la sută dintre români sunt convinşi că actuala situaţie economică poate fi depăşită doar prin muncă.
Românii se consideră mai degrabă un popor harnic (55,4 la sută) decât leneş (44,6 la sută). Ca modele de urmat, aceştia cred că germanii (44,5 la sută), japonezii (35,12 la sută) şi chinezii (13,42 la sută) sunt printre cele mai muncitoare popoare.
Întrebaţi despre relaţia dintre mediul privat şi sectorul public, cei mai mulţi români (peste 62 la sută) consideră că angajaţii de la stat muncesc mai puţin decât cei din sectorul privat, în timp ce 29 la sută sunt de părere că toţi românii muncesc la fel de mult. Doar 8,5 la sută dintre români sunt de părere că angajaţii de la stat muncesc mai mult decât cei de la privat.
Unul din trei români (31,8 la sută) munceşte ore suplimentare cel puţin o dată pe săptămână, în timp ce 17,8 la sută dintre aceştia petrec un weekend la birou o dată pe lună, iar 12 la sută se duc în weekend la birou o dată pe trimestru. Doar 8 la sută dintre români nu se abat de la orarul de muncă stabilit cu angajatorul.
Deşi lucrează ore suplimentare, doar 12,8 la sută dintre români declară că sunt întotdeauna plătiţi corespunzător pentru acestea, în timp ce 21,8 la sută sunt remuneraţi ocazional pentru timpul petrecut peste program la locul de muncă. Unul din trei români, pe de altă parte, lucrează ore suplimentare fără a fi plătit corespunzător.
Românii nu au o percepţie pozitivă despre patroni, 68,9 la sută dintre respondenţi spunând că aceştia din urmă nu sunt modele de urmat în spiritul respectului faţă de muncă.
Sondajul "Atitudinea românilor fată de muncă" a fost realizat în perioada 25 - 29 aprilie pe un eşantion de 5.887 respondenţi, cu vârste de peste 18 ani, din mediul urban, utilizatori ai platformei de cercetare iVox.ro.
Citeste mai mult
Ascunde
30 Aprilie 2013
articol pe adevarul.ro
ROMÂNII ŞI MUNCA Patronii sunt răi, bugetarii muncesc puţin, salariul - mai important decât pasiunea
Aproape 6.000 de români au răspuns unui sondaj despre raportarea la muncă, realizat de Rogalski Grigoriu Public Relations pe platfoma de cercetare Ivox.ro.
Rezultatele cercetării schiţează portretul angajatului român în anul 2013. Românii cred că munca ne poate scoate din criză, însă când vine vorba de auto-evaluare, aproape jumătate dintre cei chestionaţi cred că românii sunt leneşi. Doar unul din trei angajaţi este pasionat de slujba lui, iar şefii sunt departe de a fi nişte modele. Voluntariatul şi munca în folosul altora nu e pentru români, care muncesc pentru salariu şi pentru a-şi plăti datoriile
80,59 % dintre români cred că prin muncă putem ieşi din criză. Recompensa financiară este prioritară când vine vorba de motivaţia de a merge la serviciu. Astfel, 44,57% dintre cei chestionaţi pun pe primul loc salariul. 15,32 % spun că sunt motivaţi de nevoia de a-şi plăti datoriile. Pasiunea este imblodul principal pentru 32,76%, în vreme ce 7,35% acceptă slujba actuală doar pentru că nu-şi găsesc un alt loc de muncă. 62,3% dintre respondenţi cred că angajaţi de la stat muncesc mai puţin decât cei din mediul privat. Patronii nu au deloc o imagine bună în rândul subalternilor. 68,95% sunt de părere că patronii nu sunt modele de succes pentru a educa românii în spiritul respectului faţă de muncă. Mai mult de jumătate dintre cei chestionaţi spun că nu au făcut niciodată muncă în folosul comunităţii. Doar 21,59% susţin că au asemenea activităţi o dată pe an.
Acelaşi procent a înregistrat opţiunea „1 Mai ar trebui celebrat prin muncă în folosul comunităţii”. 7,63% nu sunt de acord cu ideea muncii în folosul comunităţii. Munca suplimentară nu e preţuită în România Un român din trei munceşte ore suplimentare cel puţin o dată pe săptămână (31,8%), în timp ce 17,8% dintre aceştia petrec un week-end la birou o dată pe lună, iar 12% se duc în week-end la birou o dată pe trimestru. Doar 8% dintre români nu se abat de la orarul de muncă stabilit cu angajatorul. Deşi lucrează ore suplimentare, doar 12,8% dintre români declară că sunt întotdeauna plătiţi corespunzător pentru acestea, în timp ce 21,8% sunt remuneraţi ocazional pentru timpul petrecut peste program la locul de muncă. Unul din trei români, pe de altă parte, lucrează ore suplimentare fără a fi plătit corespunzător. 9,6% din intervievaţi cred că ziua de 1 Mai nu ar trebui celebrată, fiincă este o sărbătoare comunistă.
La întrebarea „Credeţi că românii sunt muncitori, sau leneşi?”, 55,4% au răspuns „muncitori”, iar 44,6 – „leneşi”. Ideea că germanii reprezintă poporul cel mai aplecat spre muncă încă persistă în România. 44,55% au „votat” cu nemţii, 35,12% - cu japonezii, când au fost întrebaţi despre modelele de urmat. Chinezii sunt pe locul al treilea, cu 13,42%
Citeste mai mult
Ascunde
30 Aprilie 2013
articol pe jurnalul.ro
Studiu:Peste 80% dintre români cred că ţara poate ieşi din criză doar prin muncă
Peste 80% dintre români consideră că doar prin muncă poate ieşi România din criza economică, dar, cu toate acestea, 3 din 5 români spun că 1 Mai trebuie sărbătorit prin repaos şi odihnă, se arată într-un studiu realizat la cererea Rogalski Grigoriu Public Relations pe platforma de cercetare Ivox.ro.
Studiul online, realizat în preajma zilei de 1 Mai pentru a cerceta atitudinea românilor faţă de muncă şi angajatori, a scos la iveală faptul că 80,6% dintre români sunt convinşi că actuala situaţie economică poate fi depăşită doar prin muncă. În ceea ce priveşte principala motivaţie faţă de muncă, aproape o jumătate dintre români, 44,5%, declară că vin la serviciu pentru salariul lunar, în timp ce 32% spun că muncesc din pasiune, scrie agerpres.ro.
Românii se consideră în proporţie de 55,4% mai degrabă un popor harnic decât leneş (44,6%) iar ca modele de urmat aceştia cred că germanii - 44,5%, japonezii - 35,12% şi chinezii - 13,42% sunt printre cele mai muncitoare popoare, se arată într-un comunicat de presă remis marţi AGERPRES de Rogalski Grigoriu Public Relations.
Întrebaţi despre relaţia dintre mediul privat şi sectorul public, peste 62% dintre români consideră că angajaţii de la stat muncesc mai puţin decât cei din sectorul privat, în timp ce 29% sunt de părere că toţi românii muncesc la fel de mult. Doar 8,5% dintre români sunt de părere că angajaţii de la stat muncesc mai mult decât cei din mediul privat.
În ceea ce priveşte relaţia şef-angajat, cei care au participat la sondaj sunt de părere, într-o măsură covârşitoare, 98%, că pentru a menţine o atmosferă pozitivă la locul de muncă este foarte importantă comunicarea angajator-angajat iar şedinţele sunt încă cel mai utilizat instrument de comunicare dintre şefi şi angajaţi.
Românii nu au o percepţie pozitivă despre patroni, 68,9% dintre respondenţi spunând că aceştia nu sunt modele de urmat în spiritul respectului faţă de muncă.
Întrebaţi care consideră că ar fi cea mai potrivită metodă pentru a sărbători Ziua Internaţională a Muncii, peste jumătate dintre participanţii la sondaj, 61%, au declarat că prin repaos, în timp ce 21,8% consideră că ziua de 1 Mai ar trebui sărbătorită prin muncă în folosul comunităţii.
Sondajul 'Atitudinea românilor faţă de muncă' s-a desfăşurat în perioada 25-29 aprilie pe un eşantion de 5.887 respondenţi de peste 18 ani, din mediul urban, utilizatori ai platformei iVox.ro
Citeste mai mult
Ascunde
30 Aprilie 2013
articol pe mediafax.ro
De ce merg românii la serviciu? Studiul care răspunde la întrebare
Un studiu online realizat la cererea Rogalski Grigoriu Public Relations în preajma zilei de 1 Mai, pentru a cerceta atitudinea românilor faţă de muncă şi angajatori, a scos la iveală faptul că 80,6 la sută dintre români sunt convinşi că actuala situaţie economică poate fi depăşită doar prin muncă.
Românii se consideră mai degrabă un popor harnic (55,4 la sută) decât leneş (44,6 la sută). Ca modele de urmat, aceştia cred că germanii (44,5 la sută), japonezii (35,12 la sută) şi chinezii (13,42 la sută) sunt printre cele mai muncitoare popoare.
Întrebaţi despre relaţia dintre mediul privat şi sectorul public, cei mai mulţi români (peste 62 la sută) consideră că angajaţii de la stat muncesc mai puţin decât cei din sectorul privat, în timp ce 29 la sută sunt de părere că toţi românii muncesc la fel de mult. Doar 8,5 la sută dintre români sunt de părere că angajaţii de la stat muncesc mai mult decât cei de la privat.
Unul din trei români (31,8 la sută) munceşte ore suplimentare cel puţin o dată pe săptămână, în timp ce 17,8 la sută dintre aceştia petrec un weekend la birou o dată pe lună, iar 12 la sută se duc în weekend la birou o dată pe trimestru. Doar 8 la sută dintre români nu se abat de la orarul de muncă stabilit cu angajatorul.
Deşi lucrează ore suplimentare, doar 12,8 la sută dintre români declară că sunt întotdeauna plătiţi corespunzător pentru acestea, în timp ce 21,8 la sută sunt remuneraţi ocazional pentru timpul petrecut peste program la locul de muncă. Unul din trei români, pe de altă parte, lucrează ore suplimentare fără a fi plătit corespunzător.
Românii nu au o percepţie pozitivă despre patroni, 68,9 la sută dintre respondenţi spunând că aceştia din urmă nu sunt modele de urmat în spiritul respectului faţă de muncă.
Dată fiind apropierea sărbătorii de 1 Mai, participanţii la sondaj au fost întrebaţi care consideră că ar fi cea mai potrivită metodă de a sărbători Ziua Internaţională a Muncii. Peste jumătate dintre aceştia au declarat că aceasta trebuie celebrată prin repaus (61,5 la sută), în timp ce un procent important, 21,8 la sută, consideră că ziua de 1 Mai ar trebui sărbătorită prin muncă în folosul comunităţii. Cu toate acestea, peste jumătate dintre români declară că nu au făcut niciodată muncă în folosul comunităţii, în timp ce 7,6 la sută sunt total împotriva ideii de muncă în folosul comunităţii.
Sondajul "Atitudinea românilor fată de muncă" a fost realizat în perioada 25 - 29 aprilie pe un eşantion de 5.887 respondenţi, cu vârste de peste 18 ani, din mediul urban, utilizatori ai platformei de cercetare iVox.ro.
Citeste mai mult
Ascunde
30 Aprilie 2013
articol pe economica.net
Sondaj iVox.ro: Munca ne scoate din criză, dar să ne odihnim de 1 Mai
Potrivit celui mai recent sondaj realizat pe utilizatorii platformei iVox.ro, peste 80% dintre respondenţi cred că munca ne va scoate din criză. Tot în proporţie majoritară, de peste 60%, respondenţii cred că 1 Mai ar trebui sărbătorită printr-o zi liberă şi odihnă.
Sondajul se numeşte “Atitudinea românilor fată de muncă” şi s-a desfăşurat în perioada 25 – 29 aprilie 2013 pe un eşantion de 5.887 de respondenţi, de peste 18 ani din mediul urban, utilizatori ai platformei iVox.ro, la comanda Rogalski Grigoriu Public Relations.
Eșantionul reproduce din punct de vedere al principalelor caracteristici structura socio-demografică a populaţiei utilizatorilor de Internet din România, aşa cum decurge din cercetarea Gallup, "Piaţa serviciilor de acces la Internet”, (Gallup, aprilie 2010) realizată la cererea ANCOM (Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii).
Prin urmare, rezultatele acestui sondaj pot fi extrapolate, cu o marjă de eroare mică, asupra populaţiei utilizatorilor de Internet din România, cu vârsta peste 18 ani, din mediul urban.
Majoritatea respondenţilor au absolvit studii superioare, sunt salariaţi în mediul privat şi activează în comerţ şi marketing, potrivit cercetării.
Prin muncă ieşim din criză
Peste 80% dintre respondenţi cred că putem ieşi din criză prin muncă.
Salariul îi motivează pe cei mai mulţi dintre respondenţi să meargă la muncă, arată cercetarea.
Cum sărbăresc românii 1 Mai
Peste 60% dintre respondenţi cred că ziua de 1 Mai ar trebui sărbătorită printr-o zi liberă. Doar 7% dintre respondenţi cred ca 1 Mai ar trebui sărbătorită prin muncă.
Cum văd internauţii locul de muncă ideal
Peste 82% dintre respondenţi cred că locul de muncă ideal oferă un salariu corect în raport cu volumul de muncă prestat.
Ce părere au internauţii despre munca peste program
Peste 30% dintre românii intervievaţi spun că nu sunt niciodată remuneraţi pentru orele suplimentare efectuate.
Aproape 22% dintre respondenţi au spus că doar uneori sunt recompensaţi pentru că fac muncă peste program.
Cei mai mulţi dintre cei intervievaţi, în jur de 32%, spun că o zi pe săptămână muncesc în afara orelor de program.
Simţul civic la români
Peste 55% dintre intervievaţi nu au făcut niciodată muncă în folosul comunităţii, în timp ce mai puţin de 22% dintre respondenţi spun că doar o dată pe an muncesc în folosul comunităţii.
Peste 55% dintre respondenţi cred că poporul român e mai curând harnic decât leneş.
Citeste mai mult
Ascunde
29 Aprilie 2013
articol pe info-sanatate.ro
Parintii trebuie sa se informeze din surse sigure privind ingrijirea copiilor
Societatea Romana de Pediatrie atrage atentia parintilor din Romania asupra pericolelor la care isi pot expune copiii, atunci cand folosesc surse de informare neavizate privind ingrijirea lor.
• In cadrul campaniei “Sa protejam impreuna copilaria”, Societatea Romana de Pediatrie (SRPED) atrage atentia parintilor din Romania asupra pericolelor la care isi pot expune copiii, atunci cand folosesc surse de informare neavizate privind ingrijirea celor mici;
• In ziua de azi, riscurile sunt cu atat mai mari cu cat informatia medicala circula necontrolat pe internet si astfel poate fi deformata cu usurinta;
• Pentru a testa comportamentul parintilor in mediul online, Societatea Romana de Pediatrie a realizat in luna martie 2013 un studiu despre nivelul de credibilitate pe care parintii il acorda site-urilor de specialitate despre ingrijirea copiilor;
• In acest context, 7 din 10 parinti care au intrat pe platforma online realizata de specialistii pediatri pentru o mai buna ingrijire a copiilor - www.protejamcopilaria.ro – considera ca au la dispozitie o sursa de informare credibila si sigura;
Societatea Romana de Pediatrie atrage atentia parintilor din Romania asupra pericolelor la care isi pot expune copiii, atunci cand folosesc surse de informare privind ingrijirea celor mici de pe internet, care sunt neavizate de lumea medicala. Specialistii pediatri trag un semnal de alarma asupra importantei de a folosi surse specializate de informare, precum medicul de familie sau medicul pediatru.
Potrivit unui studiu realizat de Societatea Romana de Pediatrie, medicul pediatru este principala sursa de informare in ceea ce priveste protectia copilului pentru 27% dintre parinti, urmata indeaproape de internet, sursa folosita de 26% dintre respondentii cu copii. Pornind de la faptul ca tot mai multi parinti cauta informatii despre ingrijirea copiilor pe internet, specialistii pediatri atrag atentia asupra importantei de a folosi numai site-urile avizate, redactate de medici si verificate de institutiile de specialitate.
De asemenea, nevoia de a crea o punte de legatura intre medici si publicul larg, de a avea surse credibile si corecte de informare pentru public, a fost dezbatuta si in cadrul primei editii a congresului RoVaccin (15 – 16 martie 2013), organizat de Societatea Romana de Microbiologie, in parteneriat stiintific cu Societatea Romana de Pediatrie.
Pornind de la aceasta nevoie si pentru a testa comportamentul actual al parintilor in mediul online, Societatea Romana de Pediatrie a realizat in luna martie 2013 un studiu despre nivelul de credibilitate pe care parintii il acorda site-urilor de specialitate despre ingrijirea copiilor, la care au raspuns 406 parinti din platforma campaniei “Sa protejam impreuna copilaria” . Conform studiului, 75% dintre parinti au declarat ca au incredere in infomatiile prezentate de medicii pediatri online, referindu-se la www.protejamcopilaria.ro, platforma fiind considerata astfel o sursa credibila de informare. Dintre acestia, 63% au raspuns ca prefera sa verifice informatiile primite online si din alte surse, indicand astfel nevoia de a beneficia de o documentare completa cand vine vorba de sanatatea copiilor lor. In cadrul platformei de informare a Societatii Romane de Pediatrie www.protejamcopilaria.ro, medicii pediatri raspund in medie la 5 intrebari pe zi primite de la mamici. Prin aceste intrebari, majoritatea parintilor vor sa afle informatii specifice si sigure despre modalitatile de imunizare si protejare a copilului.
De asemenea, potrivit studiului, peste 80% dintre parintii care au vizitat o platforma specializata despre ingrijirea corecta a copilului (referindu-se la www.protejamcopilaria.ro, cu 21.000 vizitatori unici/luna) cauta informatii credibile despre bolile infectioase si modalitati eficiente de prevenire a acestora.
“Pentru o mai buna sanatate a copiilor, incurajam mentinerea unei relatii deschise a parintilor cu medicul si documentarea din surse avizate, precum site-urile realizate de specialistii pediatri, asa cum este cel al Societatii Romane de Pediatrie, www.protejamcopilaria.ro. Insa din pacate, sunt foarte multi parinti care prefera sa caute pe internet informatii pe diverse forumuri sau site-uri nespecializate, pentru a trata sau a raspunde problemelor pe care le au cu copiii, fara sa se asigure ca sursele pe care se bazeaza sunt sigure. In special lor, le atragem atentia asupra riscurilor la care isi pot supune copiii.”, declara Prof. Dr. Marin Burlea, Presedintele Societatii Romane de Pediatrie.
Afla mai multe despre sarcina si ingrijirea corecta a copilului intre 0 si 5 ani, urmarind cei 3 piloni esentiali in cresterea lui: nutritie, vaccinare si siguranta - pe http://www.protejamcopilaria.ro si urmarind campania "Sa protejam impreuna copilaria" a Societatii Romane de Pediatrie. In cadrul site-ului, parintii au la dispozitie o sectiune de intrebari, unde vor primi raspuns din partea specialistilor Societatii Romane de Pediatrie (intreaba@protejamcopilaria.ro).
Despre campania “Sa protejam impreuna copilaria”
Campania a fost lansata de Societatea Romana de Pediatrie in iunie 2012, cu sprijinul GSK Romania. In cadrul acesteia, a fost dezvoltata prima platforma online pentru publicul larg, www.protejamcopilaria.ro, in care viitoarele si actualele mamici pot gasi informatii si pot primi sfaturi direct de la medicii specialisti.
In iunie 2012, in cadrul campaniei, Societatea Romana de Pediatrie a lansat primul ghid cu “Recomandari de vaccinare in pediatrie din Romania”, adresat cadrelor medicale, un document util cu date despre bolile infectioase frecvente in randul copiilor si recomandari de imunizare prin vaccinare, care a fost pus la dispozitia medicilor. Acesta este un suport real, cu argumente, in demersul de educare si informare cat mai corecta a parintilor cu privire la aspectele esentiale ale ingrijirii copilului. Imunizarea prin vaccinare reprezinta unul dintre cei 3 piloni esentiali ai protectiei copilului, alaturi de nutritie si evitarea micilor accidente.
Campania vine pe fondul unor realitati dramatice: Romania are inca cea mai ridicata rata a mortalitatii infantile din UE la copiii de pana in 5 ani. Mai mult decat atat, numarul cazurilor de imbolnavire ca urmare a bolilor infectioase pediatrice a crescut in ultimii ani. Potrivit celor mai recente date Eurostat, mortalitatea infantila in Romania este de 9,8 ‰ (9,8 morti la 1000 de nou-nascuti), aproape dubla fata de media europeana.
Sondajul s-a desfasurat de www.ivox.ro in aprilie 2012, la comanda Societatii Romane de Pediatrie, cu 450 de respondenti cu copii sub 2 ani. S-a desfasurat in luna martie 2013 in comunitatea de 14.000 parinti a paginii de Facebook Protejam Copilaria si in randul celor 21.000 de vizitatori unici / luna a platformei campaniei, www.protejamcopilaria.ro.
Despre Societatea Romana de Pediatrie
Societatea Romana de Pediatrie a fost initial infiintata in 1926, avand ca publicatie Revista Romana de Pediatrie. Pana in 2001, cand si-a dobandit personalitatea juridica, a functionat in cadrul Asociatiei Medicale Romane. Scopul Societatii este crearea unui cadru organizatoric adecvat pentru specialistii din domeniul pediatriei si pentru alti specialisti ale caror preocupari au legatura cu pediatria, in vederea ridicarii nivelului profesional si stiintific al scolii romanesti de pediatrie si imbunatatirii continue a asistentei pediatrice. Societatea Romana de Pediatrie doreste sa realizeze o legatura stransa intre toti cei care se ocupa de cresterea, ingrijirea si starea de sanatate fizica si mentala a copiilor.
Citeste mai mult
Ascunde
26 Aprilie 2013
articol pe curierulnational.ro
În acest an, 1 din 3 televizoare vândute va fi un Smart TV
În următoarele şase luni, 40% dintre români şi-au exprimat intenţia de a cumpăra un televizor inteligent
Samsung şi LG au lansat ieri noi modele pentru piaţa din România
Televizoarele inteligente sau Smart TV-urile, cum sunt cunoscute la nivel global, sunt din ce în ce mai populare în România, iar cei care le-au cumpărat deja le-au pus la treabă. Platformele de conţinut video sunt din ce în ce mai mult accesate de pe un televizor care permite conectarea la Internet.
Potrivit studiului "Samsung Smart Q - Cât de bine îţi cunoşti Smart TV-ul?", realizat de reprezentanţii locali ai companiei sud-coreene, românii sunt familiarizaţi cu conceptul de Smart TV şi îl asociază mai ales cu accesul la Internet şi la aplicaţii, au declarat, într-o conferinţă de presă, reprezentanţii Samsung România. Studiul a fost realizat în luna aprilie a acestui an, pe un eşantion de 5.150 de persoane din mediul urban, cu vârste între 22 şi 55 de ani, posesori sau nu de Smart TV.
În urma studiului, 81,64% dintre respondenţi au declarat că sunt interesaţi să folosească Smart TV-ul în principal pentru a naviga pe Internet, 66,69% pentru video on demand (platforme de Voyo.ro) şi 58,4% pentru a avea acces la aplicaţii. În ceea ce priveşte utilizatorii de Smart TV, cea mai importantă funcţie este conectarea Smart TV-ului cu alte dispozitive, cum ar fi smartphone-ul sau tableta (50,4%).
Referitor la intenţia de cumpărare a unui Smart TV în următoarele 6 luni, aproximativ 40% dintre respondenţii care nu au încă Smart TV au declarat că doresc să achiziţioneze un astfel de televizor inteligent şi că sunt interesaţi de aplicaţiile şi de facilităţile pe care aceste produse le oferă.
"Televizoarele Smart TV se bucură de o popularitate ridicată în rândul consumatorilor, atât pe plan internaţional, cât şi local. Anul trecut, spre exemplu, un cumpărător român din cinci a ales un Smart TV, la numai doi ani de la lansarea conceptului de televizor inteligent la nivel internaţional. Pentru 2013 estimăm că la trei televizoare vândute, unul va fi inteligent", a declarat Ana-Maria Păsculescu, Product Manager TV în cadrul Samsung Electronics România.
Cu ce atacă cele două companii coreene piaţa locală
Samsung şi LG au lansat noi televizoare ieri, modele ce au fost promovate de reprezentanţele locale ale celor două companii sud-coreene. Samsung România a prezentat seria din 2013 a televizoarelor inteligente care vine cu mai multe aplicaţii, conectivitate crescută şi o interfaţă intuitivă.
Noile Smart TV-uri vor fi disponibile la preţuri ce variază între 1.899 lei (81 cm, HD ready) şi 12.299 lei (140 cm, Full HD), în funcţie de diagonală şi de alte caracteristici tehnice.
Faţă de modelele precedente, noile televizoare Samsung vin cu un control îmbunătăţit. Permit controlul prin gesturi primite de la ambele mâini. Astfel, de exemplu, se poate da comanda de zoom pe poze. Permite derularea fotografiilor, iar pe Facebook, puteţi da "Like" prin simpla realizare a semnului OK cu mâna.
LG Electronics a lansat modelul LG 84LM960 cu rezoluţie Ultra HD de 84 de inci şi este deja disponibil pe piaţa din România la un preţ începând cu 90.000 de lei la retailerii Domo şi eMag.
Televizorul oferă o rezoluţie de patru ori mai mare (3840 x 2160) decât cea Full HD şi încorporează tehnologia excepţională de procesare a imaginii, Triple XD Engine, care creează imagini vii cu 8 milioane de pixeli pe cadru, pentru o experienţă vizuală care uimeşte. În plus, funcţia Upscaler prelucrează imaginile Full HD, astfel încât acestea se vor vedea foarte clar pe ecranul enorm, chiar şi în cazul în care nu există conţinut Ultra HD disponibil.
Citeste mai mult
Ascunde
25 Aprilie 2013
articol pe adevarul.ro
Samsung a lansat noua generaţie de Smart TV în România. Pentru români înseamnă Internet şi aplicaţii
Samsung aduce în România o nouă generaţie de televizoare Smart TV. Compania a spus că aşteptările sunt promiţătoare pentru această gamă de produse şi publicul român este receptiv.
Samsung Electronics Co., Ltd., lider mondial în media digitală şi tehnologii de convergenţă, lansează în România generaţia 2013 de televizoare Smart TV, deschizând o nouă eră în materie de sisteme Home Entertainment. Noua generaţie de televizoare inteligente aduce pe piaţa locală ultimele inovaţii tehnologice, cea mai bună calitate a imaginii, noi functionalităţi şi mai multe aplicaţii, oferind conţinut adaptat unei game largi de preferinţe.
"Noile Smart TV-uri vor fi disponibile la preţuri ce variază între 1.899 lei (32 inci, HD ready) şi 12.299 lei (55 inci, Full HD), în funcţie de diagonală şi de alte caracteristici tehnice, se arată în comunicatul remis „Adevărul“.
„Televizoarele Smart TV se bucură de o popularitate ridicată în rândul consumatorilor, atât pe plan internaţional, cât şi local. Anul trecut, spre exemplu, un cumpărător român din cinci a ales un Smart TV, la numai doi ani de la lansarea conceptului de televizor inteligent la nivel internaţional“, a declarat Ana-Maria Păsculescu, product manager TV pentru Samsung Electronics România. Ea a mai spus că în 2013 la trei televizoare vândute, unul va fi inteligent. „Creşterea rapidă a interesului pentru televizoarele inteligente Samsung şi a gradului de cunoaştere al românilor ne-a determinat să le monitorizăm şi mai atent preferinţele, gradul de utilizare a functionalităţilor şi a aplicaţiilor oferite de aceste produse“, a mai afirmat Păsculescu.
Televizoarele inteligente Samsung şi noul nivel de experienţă interactivă Platforma Samsung Smart Hub disponibilă pe generaţia 2013 de televizoare Smart a fost reproiectată pentru a simplifica procesul de căutare. Conţinutul este organizat în trei secţiuni principale, având o interfaţă uşor de folosit şi pictograme dinamice care facilitează previzualizarea instantanee a secţiunilor. Aceste secţiuni sunt: Fotografii, Videoclipuri & Muzică - această secţiune le permite consumatorilor să organizeze conţinutul cu caracter personal şi fişierele existente pe televizorul Samsung Smart TV şi pe alte dispozitive concetate cu acesta. Socializare – secţiunea afişează conţinutul creat de prieteni şi familie, videoclipuri populare de pe Facebook, Twitter, YouTube, precum şi alte servicii de video call. Aplicaţii – organizează aplicaţiile Samsung descărcate şi recomandarile pentru a uşura accesul utilizatorilor.
Smart Interaction le permite utilizatorilor sa interacţioneze uşor şi rapid cu funcţiile televizorului Samsung. Modelele din 2013 folosesc un set complex de algoritmi care asigură o detectarea mai precisă a feţei şi o interpretare mai bună a mişcărilor şi a vocii. Noile televizoare le permit utilizatorilor să navigheze prin meniu, să regleze volumul sau să dea like unui pot pe Facebook prin simpla realizare a semnului OK cu mâna. Smart TV şi priza la cumpărătorul român Studiul „Samsung Smart Q – Cât de bine îţi cunoşti Smart TV-ul?” a fost realizat de Samsung în luna aprilie a acestui an, pe un eşantion de 5.150 de persoane din mediul urban, cu vârste între 22 şi 55 de ani, posesori sau nu de Smart TV. Potrivit rezultatelor acestui sondaj, românii sunt familiarizaţi cu conceptul de Smart TV şi îl asociază mai ales cu accesul la Internet şi la aplicaţii. În urma studiului, 81.64% dintre respondenţi au declarat că sunt interesaţi să folosească Smart TV-ul în principal pentru a naviga pe Internet, 66,69% pentru video on demand, 58,4% pentru a avea acces la aplicatii. In ceea ce priveste utilizatorii de Smart TV, cea mai importanta functie este conecarea Smart TV-ului cu alte aparate din casă (50,4%). Referitor la intenţia de cumpărare a unui Smart TV în următoarele 6 luni, aproximativ 40% dintre respondenţii care nu au încă Smart TV au declarat că doresc să achiziţioneze un astfel de televizor inteligent şi că sunt interesaţi de aplicaţiile şi de facilităţile pe care aceste produse le oferă.
Citeste mai mult
Ascunde
25 Aprilie 2013
articol pe pcworld.ro
Samsung lansează în România ultima generație de televizoare Smart TV pentru o nouă experiență de home entertainment
Samsung Electronics Co., Ltd., lider mondial în media digitală și tehnologii de convergență, lansează în România generația 2013 de televizoare Smart TV, deschizând o nouă eră în materie de sisteme Home Entertainment. Noua generație de televizoare inteligente aduce pe piața locală ultimele inovații tehnologice, cea mai bună calitate a imaginii, noi functionalități și mai multe aplicații, oferind conținut adaptat unei game largi de preferințe. Noile Smart TV-uri vor fi disponibile la preturi ce variaza intre 1.899 lei (32 inci, HD ready) si 12.299 lei (55 inci, Full HD), in functie de diagonala si de alte caracteristici tehnice.
„Televizoarele Smart TV se bucură de o popularitate ridicată în rândul consumatorilor, atât pe plan internațional, cât și local. Anul trecut, spre exemplu, un cumparator român din cinci a ales un Smart TV, la numai doi ani de la lansarea conceptului de televizor inteligent la nivel internațional. Pentru 2013 estimăm că la trei televizoare vândute, unul va fi inteligent. Creșterea rapidă a interesului pentru televizoarele inteligente Samsung și a gradului de cunoaștere al românilor ne-a determinat să le monitorizăm și mai atent preferințele, gradul de utilizare a functionalităților și a aplicațiilor oferite de aceste produse. Este motivul pentru care, împreună cu o companie de cercetare locală, am derulat recent un sondaj în randul consumatorilor români. Rezultatele ne încurajează să aducem în continuare cele mai performante televizoare Smart, deoarece utilizatorii români le apreciază cu adevărat”, a declarat Ana-Maria Păsculescu, Product Manager TV în cadrul Samsung Electronics România.
Studiul „Samsung Smart Q – Cât de bine îți cunoști Smart TV-ul?” a fost realizat de Samsung în luna aprilie a acestui an, pe un eșantion de 5.150 de persoane din mediul urban, cu vârste între 22 și 55 de ani, posesori sau nu de Smart TV. Potrivit rezultatelor acestui sondaj, românii sunt familiarizați cu conceptul de Smart TV și îl asociază mai ales cu accesul la Internet și la aplicații.
In urma studiului, 81.64% dintre respondenți au declarat că sunt interesați să folosească Smart TV-ul în principal pentru a naviga pe Internet, 66,69% pentru video on demand, 58,4% pentru a avea acces la aplicatii. In ceea ce priveste utilizatorii de Smart TV, cea mai importanta functie este conecarea Smart TV-ului cu alte aparate din casa (50,4%).
Referitor la intenția de cumpărare a unui Smart TV în următoarele 6 luni, aproximativ 40% dintre respondenții care nu au încă Smart TV au declarat că doresc să achiziționeze un astfel de televizor inteligent și că sunt interesați de aplicațiile și de facilitățile pe care aceste produse le oferă.
Prezentată în ianuarie la Consumer Electronics Show (CES), noua generație de televizoare Samsung Smart TV încorporează cele mai noi tehnologii și funcții pentru ca utilizatorii români să beneficieze de o experiență de divertisment complexă și cu adevărat integrată.
Televizoarele inteligente Samsung oferă un nou nivel de experiență interactivă
Platforma Samsung Smart Hub disponibilă pe generația 2013 de televizoare Smart a fost reproiectata pentru a simplifica procesul de căutare. Continutul este organizat în trei secțiuni principale, având o interfață ușor de folosit și icon-uri dinamice care facilitează previzualizarea instantanee a secțiunilor. Aceste secțiuni sunt:
Fotografii, Videoclipuri & Muzică – această secțiune le permite consumatorilor să organizeze conținutul cu caracter personal și fișierele existente pe televizorul Samsung Smart TV și pe alte dispozitive concetate cu acesta.
Socializare – secțiunea afișează conținutul creat de prieteni și familie, videoclipuri populare de pe Facebook, Twitter, YouTube, precum și alte servicii de video call.
Aplicatii – organizează aplicațiile Samsung descărcate și recomandarile pentru a ușura accesul utilizatorilor.
Smart Interaction le permite utilizatorilor sa interactioneze usor si rapid cu functiile televizorului Samsung. Modelele din 2013 folosesc un set complex de algoritmi care asigura o detectarea mai precisă a fetei si o interpretare mai buna a mișcărilor si a vocii. Noile televizoare le permit utilizatorilor sa navigheze prin meniu, sa regleze volumul, sa dea zoom unei poze folosind ambele maini sau sa dea Like unui pot pe Facebook prin simpla realizare a semnului OK cu mana.
Crearea unei rețele prin conectarea sistemului Home Entertainment la dispozitive compatibile este mai ușoară cu ajutorul funcției Samsung AllShare. Imediat ce consumatorii au conectat televizorul Smart TV la alte dispozitive în cadrul aceleiași rețele wireless, prin intermediul funcțiilor de convergență încorporate, aceștia pot transfera cu ușurință imagini și materiale audio între dispozitive.
Evolution Kit, pentru a beneficia tot timpul de cele mai noi tehnologii
Noua generație de televizoare Smart de la Samsung încorporează cele mai performante procesoare, dual core sau quad core (pentru gama premium de Smart TV-uri), care le permit consumatorilor să efectueze sarcini multiple în același timp, fără a diminua viteza de funcționare pentru fiecare task.
In plus, pentru a beneficia de cele mai noi servicii dezvoltate pentru televizoarele inteligente Samsung, consumatorii care anul trecut au achizitionat un TV din seria ES7000 sau ES8000 au la dispozitie modulul Smart Evolution Kit. Aceasta componenta se monteaza in doar cateva secunde (plug & play) si upgradeaza televizorul instant. Evolution Kit face upgrade la nivel de procesor, memorie si GPU. Astfel, platforma Smart Hub va avea 3 ecrane, versiune imbunatatita a controlului prin comenzi vocale si gesturi, precum si procesor quad core. De asemenea, gama de varf a televizorelor Smart TV din 2013 va avea, de asemenea, sloturi pentru versiunile viitoare de kit-uri Smart Evolution.
Citeste mai mult
Ascunde