17 Aprilie 2025
articol pe genesisproperty.net
Aproape 61% dintre angajați consideră că biroul ideal trebuie să fie într-un campus multifuncțional cu tipuri diferite de spații unde pot lucra așa cum au nevoie
Potrivit unui sondaj realizat de Genesis Property, din cei 1.247 de respondenți reprezentând mai multe generații la nivel național, aproape 61% dintre angajați consideră că biroul ideal trebuie să fie într-un campus cu multe facilități și opțiuni pentru viața la birou și timpul liber, cu spații diferite unde pot lucra în funcție de nevoile lor.
Sondajul Genesis Property a analizat care este părerea românilor despre biroul viitorului și a fost desfășurat în martie 2024, la nivel național, prin platforma iVox, pe un eșantion total de 1.247 utilizatori de internet din România. Circa 48% dintre participanți sunt de sex feminin, iar 51% au un venit net mai mare de 4.000 de lei.
Citeste mai mult
Ascunde
8 Februarie
articol pe forbes.ro
Cătălin Năstăsoiu, VP Marketing Strategy, Genesis Property: 5 moduri în care generația Z va influența viața profesională în 2024
Un sondaj desfășurat de Genesis Property împreună cu iVox Research, la finalul anului trecut, arată impactul generației Z asupra pieței muncii în 2024, redefinind cultura corporativă.
Cătălin Năstăsoiu, VP Marketing Strategy, Genesis Property precizează că nicio altă generație nu a fost atât de preocupată de promovarea diversității și incluziunii, abilitățile tehnologice avansate ale generației Z fiind un catalizator pentru inovație.
Cel mai important punct forte al celor din generația Z este adaptabilitatea, dar și un spirit anteprenorial.
Citeste mai mult
Ascunde
18 Ianuarie
articol pe stiridecluj.ro
Generația Z și Biroul: Cercetare Revelatoare de la Genesis Property
Descoperă ce dezvăluie un nou studiu realizat de iVox România și prezentat pe www.stiridecluj.ro despre preferințele Generației Z în ceea ce privește munca la birou și viața profesională.
Aproape 70% dintre tinerii din Generația Z consideră că au nevoie de cel puțin 3 zile pe săptămână la birou pentru a menține relațiile cu colegii și pentru a se dezvolta profesional.
Peste jumătate dintre angajații români care au răspuns la sondajul Genesis Property lucrează deja integral de la birou, 40% subliniind că acest mod de lucru are un impact pozitiv asupra echilibrului dintre viața personală și cea profesională, dar și asupra relației cu colegii.
Principalele motive pentru care angajații vor să lucreze cât mai mult la birou este timpul petrecut cu echipa (57%), urmat de întâlnirile în persoană cu clienții (28%) și obținerea de vizibilitate pentru a spori șansele de promovare (16%).
Generația Z este greu de mulțumit. Tinerii nu îşi doresc să stea ore în şir la birou dar vor salarii mari.
În România, un salariat aflat la început de drum poate câştiga până la 4000 de lei, în funcţie de domeniu. Cele mai bine plătite job-uri sunt în IT, urmate de telecomunicaţii. Cel mai mic salariu este în HoReCa, acolo unde suma nu sare de 2.200 de lei.
Citeste mai mult
Ascunde
12 Decembrie 2023
articol pe agerpres.ro
Opt din zece români aleg tipul de finanţare "Buy Now Pay Later" - BNPL ("Cumpără acum, plătesc mai târziu") pentru a achiziţiona electronice şi electrocasnice
Sondajul tbi bank privind percepţia românilor asupra finanţării a fost realizat la nivel naţional în perioada august-septembrie 2023 prin intermediul platformei iVox, pe un eşantion total de 1.057 de utilizatori de Internet din România.
La nivel general, peste 80% dintre români ar alege o soluţie de finanţare Buy Now Pay Later, cu patru rate fără dobândă, pentru a cumpăra electronice şi electrocasnice, cu scopul de a beneficia de un cost mai mic al finanţării într-un context economic delicat.
Potrivit datelor tbi bank, aproape un sfert (23%) dintre respondenţi susţin că ar folosi BNPL pentru a merge în vacanţă, iar aproape 18% pentru a accesa servicii medicale de calitate.
În plus, aproximativ 53% dintre subiecţi au declarat că preferă să ia mai multe împrumuturi de valori mici pentru achiziţii mai mici, care să fie rambursate în rate fără dobândă, şi doar 21% ar alege un împrumut mai mare, care să fie rambursat în rate cu dobândă.
Citeste mai mult
Ascunde
17 August 2023
articol pe romaniapozitiva.ro
Peste 50% din angajați doresc ca angajatorul să fie implicat în protecția mediului; 48% ar prioritiza lucrul într-o companie activă în acțiuni pentru comunitate
Pentru 36% dintre angajați este important ca spațiul de lucru să fie într-o clădire eficientă energetic, conform sondajului Genesis Property.
Șase din 10 respondenți caută informații despre evaluarea riscului seismic al clădirii de birouri.
“Angajații trec într-o etapă în care devin mult mai selectivi și implicați în conștientizarea amprentei angajatorului, atât la nivel de mediu, cât și în cadrul comunității în care activează. Criterii precum eficiența energetică a clădirilor ce găzduiesc birourile și minimizarea riscurilor devin esențiale în discuția dintre angajat și angajator, atât în discuțiile pentru noi roluri, cât și pentru cele curente. Am evaluat corect această tendință, la rândul nostru, odată cu noul concept și execuția lucrărilor revoluționarului YUNITY Park”, declară Ștefan Tudos, Vicepreședinte, Genesis Property.
Citeste mai mult
Ascunde
20 Iulie 2023
articol pe bursa.ro
Sondaj CIS Gaz: Mai mult de o treime dintre români consideră că investiţiile în infrastructura energetică ar reduce costurile
Sondajul CIS Gaz privind percepţia românilor asupra problemelor sistemului energetic a fost desfăşurat, la nivel naţional, în iunie 2023 prin platforma iVox, pe un eşantion total de 1.383 de utilizatori de internet din România.
Peste 82% dintre respondenţi au subliniat că facturile din iarnă au fost cu cel puţin 25% mai mari decât în iarna anterioară, iar aproape 80% susţin că impactul asupra bugetului familiei a fost puternic sau foarte puternic.
Pentru a face faţă costurilor ridicate, aproape 50% dintre români susţin că au redus temperatura din locuinţă, 38,6% au redus bugetele alocate altor cheltuieli, iar peste 24% au investit pentru a reduce pierderile de energie ale locuinţei.
Citeste mai mult
Ascunde
26 Ianuarie 2023
articol pe portalhr.ro
Românii vor spații moderne de lucru și viață urbană pentru un echilibru între viața personală și profesională, cu mai puțin timp în trafic și mai mult alături de familie
Conceptele moderne ce îmbină lucrul cu viața urbană și oferă acces facil la spații de co-working, co-living, socializare și stare de bine ar aduce mai mult echilibru între viața profesională și cea personală pentru aproape 26% dintre respondenți, mai puțin timp petrecut în trafic (21%) și mai mult timp alături de prieteni și familie (12,6%), arată un sondaj inițiat în luna octombrie de Genesis Property, în rândul a 1.031 de angajați din toată țara.
tele moderne ce îmbină lucrul cu viața urbană și oferă acces facil la spații de co-working, co-living, socializare și stare de bine ar aduce mai mult echilibru între viața profesională și cea personală pentru aproape 26% dintre respondenți, mai puțin timp petrecut în trafic (21%) și mai mult timp alături de prieteni și familie (12,6%), arată un sondaj inițiat în luna octombrie de Genesis Property, în rândul a 1.031 de angajați din toată țara.
Citeste mai mult
Ascunde
23 Noiembrie 2022
articol pe adevarul.ro
Taxiul revine în preferințele de transport ale românilor
Românii se întorc la taxiuri după o perioadă de câțiva ani în care serviciile de transport alternativ au ocupat o cotă importantă din piață.
Rezultatele unui sondaj despre transportul la comandă au arărat că, pentru majoritatea celor chestionați (72%) garanția că mașina va ajunge la comandă este cel mai important aspect. Peste jumătate (51%) au declarat că își doresc ca transportul să fie tarifat doar cu un preț fix pe kilometru, ca în cazul taxiurilor.
„Serviciile de taxi au trebuit să se reinventeze în condițiile unei concurențe crescute din partea serviciilor de transport alternativ. Aceasta este conceptul GoCab: o aplicație cu care să poți comanda un taxi cu telefonul mobil, disponibilă oriunde în țară”, explică Ninel Macarie, CEO GoCab.
Citeste mai mult
Ascunde
14 Noiembrie 2017
articol pe zcj.ro
Trei sferturi dintre orăşeni vor face cumpărături de Black Friday
Studiul a fost realizat în perioada 3-9 noiembrie pe un eșantion de 1.839 de respondenți majori, din mediul urban, de către iVox, platformă online de sondare a opiniei publice, la solicitarea Blugento.
Rezultatele studiului „Încrederea românilor în plăţile online”, solicitat de compania clujeană Blugento, relevă o deschidere mai mare a românilor faţă de plăţile online, în măsura în care numărul celor care vor să achite prin card bancar a crescut semnificativ în ultimii ani. Încrederea românilor în această modalitate de plată a crescut comparativ cu anii precedenți, 60% dintre respondenți menționând că au încredere mai mare în plata online cu cardul în prezent.
Citeste mai mult
Ascunde
3 August 2015
articol pe mediafax.ro
Sondaj: 80% din bărbaţi cunosc beneficiile laptelui matern, patru din zece ar alăpta, dacă ar putea
Peste jumătate dintre bărbaţii români afirmă că asistă la alăptare ori de câte ori au ocazia, 80 la sută cunosc beneficiile laptelui matern, iar patru din zece ar fi dispuşi să alăpteze, dacă ar putea face acest lucru, rezultă dintr-un sondaj realizat la solicitarea Asociaţiei SAMAS.
Un sondaj online realizat de Ivox la solicitarea reţelei naţionale de educatori perinatali (Asociaţia SAMAS) a arătat că bărbaţii români sunt tot mai implicaţi în deciziile care ţin de alăptarea bebeluşului.
Astfel, 54 la sută dintre ei asistă la alăptare ori de câte ori au o ocazia, peste 80 la sută dintre ei cunosc principalele beneficii ale laptelui matern, patru din zece ar alăpta, dacă ar putea, iar o treime dintre participanţii la studiu nu ar refuza, însă susţin că nu s-au gândit niciodată la asta, pentru că nu s-au pus în pielea partenerei.
"Totuşi, doi din zece bărbaţi nu au dorit să asiste la alăptat, considerând că este strict problema femeilor", rezultă din sondajul prezentat luni.
Iniţiatorii au mai constatat că o mare parte dintre bărbaţi cunosc beneficiile laptelui matern, opt din zece declarând că alăptatul stă la baza formării imunităţii copilului, iar cinci din zece mai ştiu şi că alăptarea scade riscul de cancer mamar la femei şi al unor afecţiuni ginecologice.
"O mare parte dintre bărbaţi cunosc inclusiv care este perioada de timp recomandată de medici pentru alăptare: aproape 60 la sută dintre participanţii la studiu ştiau că este recomandată alăptarea exclusivă până la şase luni, în timp ce un sfert dintre bărbaţi au declarat că nu ştiu cât timp ar trebui să alăpteze femeile", mai rezultă din sondaj.
Iniţiatorii precizează că deşi o treime dintre bărbaţi consideră că subiectul implicării taţilor în procesul alăptării este "la modă" şi citesc împreună cu partenera informaţii despre schimbările care au loc în sarcină şi practici de îngrijire a copilului în primele luni de viaţă, foarte puţini apelează la ajutorul unor specialişti în domeniu. Astfel, doar 26 la sută dintre respondenţi au declarat că s-au informat cu partenerele despre alăptare, încă de dinainte de naştere la un curs de pregătire prenatală, şi doar unu din zece bărbaţi (11 la sută) a participat la un curs de puericultură, ca să fie pregătit să îşi îngrijească bebeluşul în mod corect.
"Cu toate acestea, discuţiile despre alăptare nu sunt foarte comune în cuplu, aproape jumătate dintre participanţii la studiu (45 la sută) au declarat că nu au discutat niciodată cu partenerele lor acest aspect, iar mai bine de jumătate dintre femeile care şi-au dorit să alăpteze (57 la sută) nu şi-au implicat partenerii şi nu le-au cerut sfatul în această privinţă", rezultă după centralizarea datelor.
Studiul a fost realizat pe un eşantion de 201 bărbaţi, taţi cu vârste cuprinse între 25 şi 50 de ani, cu copii cu vârste între zero şi şapte ani, în perioada 23-30 iulie 2015.
România este una din ţările cu cea mai scăzută rată a alăptării exclusive, de doar 12 la sută, faţă de media europeană de 30 la sută, care este mică, la rândul ei, potrivit unui studiu efectuat de Institutul pentru Ocrotirea Mamei şi Copilului în 2011.
"În unele maternităţi, femeile au parte de ajutor din partea cadrelor medicale, dar cele mai multe, când ajung acasă, continuă să aibă nevoie de suport. Atunci, dacă nu ai un partener informat şi suportiv, care să te ajute cu informaţii şi cu susţinere, poţi ceda în faţa dificultăţilor ce pot apărea în timpul alăptării. Foarte interesant este faptul că peste 60 la sută dintre solicitările pe care le primim la Asociaţia SAMAS pentru consultanţi în lactaţie, în primele săptămâni după naştere, vin de la bărbaţi. Ceea ce înseamnă că tăticii chiar pot face diferenţa! Lansăm, deci, această campanie, pentru că vrem să accentuăm rolul pe care îl au bărbaţii în succesul procesului de alăptare, rol care a fost subestimat de-a lungul timpului şi care poate fi asumat de acum prin participarea la cursuri prenatale despre alăptare", a declarat vicepreşedintele SAMAS, Ana Măiţă.
Ea mai arată că, exceptând laptele matern, bărbaţii le pot oferi nou-născuţilor tot ce le oferă mamele în timpul alăptării: afecţiune, căldură, îngrijire, protecţie.
Asociaţia SAMAS, organizează, în cadrul Săptămânii Internaţionale a Alăptării, campaniei "Tăticii fac diferenţa!", oferind cadou Cursul Prenatal despre Alăptare tuturor gravidelor care vin însoţite de partener sau de o altă persoană de suport de sex masculin. Înscrierile se vor face în perioada 1-7 august, atât pe plan local, cât şi online, prin formularul: http://bit.ly/1IcALhy
Tot în cadrul campaniei, organizaţia neguvernamentală lansează şi Manifestul tăticilor care fac dieferenţa, o iniţiativă prin care invită toţi taţii din România să îşi demonstreze public susţinerea faţă de partenere, pentru a schimba în sens pozitiv statisticile despre alăptare. Cei interesaţi pot semna manifestul online la adresa: http://www.petitieonline.com/manifestul_tticilor_care_fac_diferena .
Citeste mai mult
Ascunde
27 Iulie 2015
articol pe wall-street.ro
Creditele de pana la 10.000 de lei, cele mai cautate de romani, arata Provident
Mai bine de o treime dintre romani si-ar renova locuinta, daca ar avea in buzunar 10.000 de lei, releva un sondaj realizat la cererea Provident Financial, institutie financiara nebancara axata pe acordarea creditelor la domiciliu. In acelasi timp, 31% dintre ei si-ar achita creditele, iar 30% ar pune banii deoparte pentru a economisi.
In acelasi timp, un sfert dintre romani cred ca, in conditiile actuale, nu ar reusi niciodata sa puna deoparte 10.000 de lei; un procent similar (25%) considera ca le-ar trebui 2 sau 3 ani, in timp ce 1 roman din 5 spune ca ar putea economisi aceasta suma in 5 ani. Smartphone-ul este cea mai importanta achizitie din ultimul an pentru 20% dintre respondenti, urmat de aparatele electrocasnice (14,4%), de laptop (13,2%) si de masina (11,5%).
Atunci cand vor sa ia un credit, romanii sunt interesati in cea mai mare masura sa fie informati in legatura cu toate costurile si conditiile (peste 62%) si ca institutia financiara care acorda imprumutul sa fie deschisa sa negocieze daca apar intarzieri la plata ratei (aproape 17%). Daca ar fi sa imprumute acum o suma de bani pentru diverse nevoi personale, 20% dintre respondenti au spus ca ar lua un imprumut de cel mult 5.000 de lei si un procent similar ar imprumuta sume cuprinse intre 5.000 si 10.000 de lei.
"Rezultatele sondajului demonstreaza ca exista o nevoie reala de credite de valori de pana la 10.000 de lei si ca abordarea transparenta si comunicarea deschisa – doua dintre avantajele care ne recomanda - sunt printre principalele caracteristici pe care romanii le asteapta de la o institutie financiara. De aceea, am introdus in portofoliul nostru imprumuturi cuprinse intre 6.000 si 10.000 de lei, cu rambursari lunare, pastrand in acelasi timp tot ce ne diferentiaza: rapiditate, transparenta, servicii personalizate si intelegere fata de situatiile in care clientii nu pot plati la timp", a declarat Roxana Alexe, senior product development manager la Provident.
Noile credite au scadente lunare, se acorda pe o perioada de 12, 15 sau 18 luni si sunt disponibile momentan pentru locuitorii din Bucuresti, Targu Mures, Medias, Targoviste, Brasov si Covasna, urmand sa devina treptat disponibile in intreaga tara pana la sfarsitul lunii octombrie. Clientii vor avea in continuare posibilitatea sa aleaga cum primesc si restituie imprumuturile: fie prin transfer bancar, fie prin intermediul unui serviciu optional, oferit contra cost, prin care pot primi banii la ei acasa chiar si in aceeasi zi, unde un agent ii va vizita ulterior lunar pentru incasarea ratelor. Imprumuturile sunt oferite fara giranti si fara garantii in baza unei dovezi de resedinta si a unui venit minim de 1.300 de lei, iar valoarea DAE este cuprinsa intre 45% si 59,7% in functie de valoarea imprumutata si de perioada.
Sondajul realizat la cererea Provident a fost efectuat pe un esantion de 670 de persoane din mediul urban (85%) si rural (15%). 38% dintre respondenti au absolvit cel putin colegiul sau facultatea in timp ce 39% au terminat liceul sau scoala profesionala. In privinta regiunilor din care provin participantii la sondaj, se detaseaza Muntenia, cu 47% dintre respondenti, urmata de Transilvania, cu 26%. Veniturile participantilor la studiul sustinut de Provident Financial Romania sunt de pana in 1.500 de lei pentru 49% dintre respondenti.
Exemplu de rambursare a unui imprumut Provident de 10.000 lei pe 18 luni, prin transfer bancar: rata fixa a dobanzii 36% p.a; DAE 45,2%; valoare totala platibila 13,262.57 lei (include suma imprumutata, dobanda si comisionul de analiza dosar de 175 lei); valoarea ratei lunare 736,81 lei.
Citeste mai mult
Ascunde
24 Iulie 2015
articol pe eva.ro
Studiu: 9 din 10 români nu au fost la un control dermatologic în ultimul an
Peste 50% dintre români sunt conştienţi că aluniţele pot reprezenta un pericol pentru sănătate, dar foarte puţini merg la un control dermatologic, arată un studiu al Federaţiei Asociaţiilor Bolnavilor de Cancer, lansat în cadrul campaniei "Un viitor fără pată!".
Federaţia Asociaţiilor Bolnavilor de Cancer din România (FABCR) a lansat cea de-a treia ediţie a campaniei "Un viitor fără pată!", un demers de educare şi informare a publicului larg, şi în special a tinerilor, cu privire la prevenirea melanomului. Şi în 2015 campania porneşte pe fondul unui comportament îngrijorător al românilor faţă de expunerea la soare, precizează federaţia, relatează Mediafax.
Astfel, potrivit studiului, 9 din 10 români nu au fost la un control dermatologic în ultimul an, deşi peste 50 la sută dintre aceştia sunt conştienţi de faptul că aluniţele pot reprezenta un pericol pentru sănătatea pielii. Cu toate acestea, 81% dintre tinerii cu vârsta cuprinsă între 18 şi 30 de ani nu îşi verifică aluniţele de pe corp, un procent la fel de ridicat - 73% - fiind înregistrat şi pentru categoria de vârstă peste 30 de ani, a spus preşedintele FABCR, Cezar Irimia.
Totodată, deşi evoluţia aluniţelor este un semnal de alarmă, iar atunci când este vorba despre sănătatea pielii celor dragi majoritatea obişnuiesc să le explice pericolele expunerii necontrolate la soare şi importanţa folosirii cremei pentru protecţie solară, românii, şi în special tinerii, nu obişnuiesc să îşi protejeze pielea atunci când se expun mai mult timp la soare sau când practică sport în aer liber.
Acestea sunt doar o parte din rezultatele chestionarului online "Cum se protejează românii de soare?", realizat de FABCR în luna iulie a acestui an.
Eşantionul a fost compus din 550 de respondenţi, dintre care 158 cu vârsta cuprinsă între 18 şi 30 de ani şi 392 cu vârsta peste 30 de ani.
"Datele oficiale privind incidenţa melanomului malign arată că, în lipsa unor programe ample şi constante de educare şi prevenţie, atât în rândul tinerilor, cât şi al adulţilor, incidenţa melanomului malign creşte. Mai mult, chestionarul online privind comportamentul românilor atunci când se expun razelor solare şi modalitatea prin care aceştia aleg să se protejeze şi să îşi îngrijească pielea ne-a arătat o realitate îngrijorătoare. Şi în acest an, ne dorim să readucem în atenţia publicului importanţa unei informări complete despre factorii de risc şi metodele de prevenţie ale melanomului malign", a mai spus Irimia.
În prezent, potrivit Skin Cancer Foundation, melanomul este cea mai comună formă de cancer pentru tinerii cu vârsta cuprinsă între 25 şi 29 de ani şi a doua cea mai comună formă de cancer pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 14 şi 19 ani, metoda de prevenţie indicată de medicii specialişti fiind controlul şi analiza periodică a aluniţelor cu ajutorul dermatoscopului.
"Una dintre cele mai importante metode de prevenţie împotriva dezvoltării melanomului o reprezintă propria examinare a pielii. Astfel, atunci când analizăm o aluniţă sau o leziune de pe piele, este necesar să fim atenţi dacă apar următoarele aspecte: asimetria, bordura neregulată, culoarea neomogenă, diametrul peste 6 mm şi dacă leziunea evoluează (îşi modifică aspectul) de la o lună la alta. De asemenea, date oficiale arată că, frecvent, melanomul a fost cauzat de arsurile solare, ca urmare a expunerii necontrolate şi prelungite la soare", a declarat prof. dr. George Sorin Ţiplica, şeful Secţiei de dermatologie la Spitalul Colentina.
Conform Skin Cancer Foundation, pe plan mondial, în fiecare oră, o persoană cu melanom moare, iar în 2015 este estimat un număr de 9.940 de persoane care vor deceda ca urmare a diagnosticării cu această formă de cancer.
În România, aproape o treime dintre cei care au fost depistaţi cu această formă de cancer mor anual, relatează Mediafax. Totodată, se înregistrează o incidenţă a persoanelor diagnosticate cu melanom malign în creştere în ultimii 25 de ani - de la 1,2/100.000 la 4,5/100.000.
Citeste mai mult
Ascunde
13 Iulie 2015
articol pe mediafax.ro
STUDIU: Puţin peste 50% dintre ONG-urile româneşti aleg să se promoveze online
Puţin peste 50% dintre ONG-urile româneşti aleg să se promoveze online, iar 81,58% dintre acestea nu au candidat niciodată pentru o finanţare destinată acestui tip de organizaţii, potrivit unui nou studiu.
Cele mai multe dintre aceste ONG-uri invocă lipsa de resurse şi lipsa de cunoaştere cu privire la modalităţilor de aplicare, potrivit studiului citat într-un comunicat remis MEDIAFAX.
Totodată, majoritatea oamenilor nu au încredere şi nu ajută ONG-urile deoarece acestea nu reuşesc să comunice eficient cu grupurile-ţintă şi comunităţile, se mai arată în studiul "Cât de prezente sunt ONG-urile printre români?", realizat de iVOX.ro, în perioada 1-31 martie, pe un eşantion format din 7.713 persoane.
În acest context, Asociaţia "Europa Digitală" continuă proiectul naţional "WEB-ONG", demarat în luna ianuarie 2015, în România, prin care şi-a propus să dezvolte capacităţile de promovare a ONG-urilor, implicit să crească încrederea românilor în organizaţiile neguvernamentale. Proiectul prevede construirea paginilor web pentru cele aproximativ 30% dintre ONG-urile care nu deţin website de prezentare, deşi acest lucru este obligatoriu atunci când acestea aplică la orice tip de finanţare.
Totodată, prin aderarea la proiectul "Web-ONG", se facilitează accesul ONG-urilor la diverse granturi internaţionale, printre care şi Google Ad Grants for nonprofits, care oferă organizaţiilor o sponsorizare lunară de 10.000 de dolari, pe care o pot folosi pentru publicitatea online în motorul de căutare Google.
Potrivit comunicatului, în primul trimestru al anului, conceptul "Web-ONG" s-a bucurat de un succes, iar Asociaţia "Europa Digitală" a devenit primul ONG partener certificat Google din România, având în echipă cinci specialişti Google certificaţi, coordonaţi de preşedintele Remus Lucuţ, de asemenea specialist Google certificat.
"Ne bucurăm foarte mult că proiectul WEB-ONG a avut succes în România, dovadă face faptul că am obţinut certificatul de Partener Google şi am reuşit să integrăm sistemele TIC în activitatea ONG-urilor din România, să creştem rata de absorbţie a fondurilor naţionale şi internaţionale oferite pentru dezvoltarea organizaţiilor non-profit şi, mult mai important, să creştem gradul de încredere a populaţiei în organizaţiile neguvernamentale. Drumul nostru nu se opreşte aici, mai avem foarte mult de muncă, dar suntem ferm convinşi că societatea civilă, reprezentată de ONG-uri, va deveni un factor cheie în ecuaţia democraţiei din ţara noastră. Prin munca noastră, ne dorim să facilităm interacţiunea şi comunicarea între organizaţiile non-profit, comunitate, Guvern etc. şi să stimulăm coperări între ONG-uri", declară Remus Lucuţ, preşedintele Asociaţiei "Europa Digitală".
Înscrierile la proiectul dedicat ONG-urilor se pot face pe website-ul http://europadigitala.ro/web-ong.
Citeste mai mult
Ascunde
13 Iulie 2015
articol pe gandul.info
Doar jumătate din ONG-urile româneşti se promovează online
Puţin peste 50% dintre ONG-urile româneşti aleg să se promoveze online, iar 81,58% dintre acestea nu au candidat niciodată pentru o finanţare destinată acestui tip de organizaţii, potrivit unui nou studiu.
Cele mai multe dintre aceste ONG-uri invocă lipsa de resurse şi lipsa de cunoaştere cu privire la modalităţilor de aplicare, potrivit studiului citat într-un comunicat remis MEDIAFAX.
Totodată, majoritatea oamenilor nu au încredere şi nu ajută ONG-urile deoarece acestea nu reuşesc să comunice eficient cu grupurile-ţintă şi comunităţile, se mai arată în studiul "Cât de prezente sunt ONG-urile printre români?", realizat de iVOX.ro, în perioada 1-31 martie, pe un eşantion format din 7.713 persoane.
În acest context, Asociaţia "Europa Digitală" continuă proiectul naţional "WEB-ONG", demarat în luna ianuarie 2015, în România, prin care şi-a propus să dezvolte capacităţile de promovare a ONG-urilor, implicit să crească încrederea românilor în organizaţiile neguvernamentale. Proiectul prevede construirea paginilor web pentru cele aproximativ 30% dintre ONG-urile care nu deţin website de prezentare, deşi acest lucru este obligatoriu atunci când acestea aplică la orice tip de finanţare.
Totodată, prin aderarea la proiectul "Web-ONG", se facilitează accesul ONG-urilor la diverse granturi internaţionale, printre care şi Google Ad Grants for nonprofits, care oferă organizaţiilor o sponsorizare lunară de 10.000 de dolari, pe care o pot folosi pentru publicitatea online în motorul de căutare Google.
Potrivit comunicatului, în primul trimestru al anului, conceptul "Web-ONG" s-a bucurat de un succes, iar Asociaţia "Europa Digitală" a devenit primul ONG partener certificat Google din România, având în echipă cinci specialişti Google certificaţi, coordonaţi de preşedintele Remus Lucuţ, de asemenea specialist Google certificat.
"Ne bucurăm foarte mult că proiectul WEB-ONG a avut succes în România, dovadă face faptul că am obţinut certificatul de Partener Google şi am reuşit să integrăm sistemele TIC în activitatea ONG-urilor din România, să creştem rata de absorbţie a fondurilor naţionale şi internaţionale oferite pentru dezvoltarea organizaţiilor non-profit şi, mult mai important, să creştem gradul de încredere a populaţiei în organizaţiile neguvernamentale. Drumul nostru nu se opreşte aici, mai avem foarte mult de muncă, dar suntem ferm convinşi că societatea civilă, reprezentată de ONG-uri, va deveni un factor cheie în ecuaţia democraţiei din ţara noastră. Prin munca noastră, ne dorim să facilităm interacţiunea şi comunicarea între organizaţiile non-profit, comunitate, Guvern etc. şi să stimulăm coperări între ONG-uri", declară Remus Lucuţ, preşedintele Asociaţiei "Europa Digitală".
Înscrierile la proiectul dedicat ONG-urilor se pot face pe website-ul http://europadigitala.ro/web-ong.
Citeste mai mult
Ascunde
13 Iulie 2015
articol pe capital.ro
Peste 80% dintre ONG-urile din România nu au aplicat vreodată pentru finanţare
Aproape jumătate dintre ONG-urile din România se promovează în mediul online, în timp ce aproape 82% dintre acestea nu au aplicat niciodată pentru finanţare, reiese din studiul "Cât de prezente sunt ONG-urile printre români?", dat publicităţii luni.
În acest context, Asociaţia "Europa Digitală" anunţă continuarea proiectului naţional "WEB-ONG", demarat în luna ianuarie 2015, în România, prin care şi-a propus să dezvolte capacităţile de promovare a ONG-urilor, implicit să crească încrederea românilor în organizaţiile neguvernamentale.
Potrivit proiectului, se are în vedere construirea paginilor web pentru cele aproximativ 30% dintre ONG-urile care nu deţin website de prezentare, "deşi acest lucru este obligatoriu atunci când acestea aplică la orice tip de finanţare'.
"Totodată, prin aderarea la proiectul 'Web-ONG', se facilitează accesul ONG-urilor la diverse granturi internaţionale, printre care şi Google Ad Grants for nonprofits, care oferă organizaţiilor o sponsorizare lunară de 10.000 de dolari, pe care o pot folosi pentru publicitatea online în motorul de căutare Google', notează sursa citată.
În primul trimestru al anului, conceptul "Web-ONG" s-a bucurat de un succes notabil în România, iar Asociaţia "Europa Digitală" a devenit primul ONG partener certificat Google din ţara noastră, având în echipă cinci specialişti Google Certificaţi, coordonaţi de preşedintele Remus Lucuş, de asemenea specialist Google certificat.
Studiul întocmit de iVox.ro arată că puţin peste 50% dintre ONG-urile româneşti aleg să se promoveze online, iar 81,58% dintre acestea nu au aplicat niciodată pentru o finanţare destinată ONG-urilor, majoritatea motivând lipsa de resurse şi lipsa de cunoaştere cu privire la modalităţilor de aplicare.
Cercetarea a fost realizată în perioada 1 - 31 martie 2015, pe un eşantion format din 7.713 persoane. AGERPRES
Citeste mai mult
Ascunde
11 Iunie 2015
articol pe ibusiness.com.ro
Epson: 40% dintre școlile de la oraș nu folosesc echipamente electronice în procesul educațional
Aproape 40% dintre școlile din mediul urban din România nu folosesc echipamente electronice în procesul de predare la clasă, potrivit studiului „Rolul echipamentelor electronice în procesul educațional”, solicitat de Epson și realizat în mediul online, în intervalul 3-8 iunie 2015. Rezultatele sondajului relevă însă importanța pe care o are pentru părinții elevilor o metodă de predare modernă, în condițiile în care 90% dintre cei intervievați consideră necesară folosirea echipamentelor electronice ca suport pentru predarea lecțiilor în cadrul orelor de studiu la școala frecventată de copiii lor.
„Am solicitat acest studiu tocmai pentru a evidenția necesitatea utilizării tehnologiei în școlile din România. Credem cu tărie că profesorii își pot ușura munca, iar elevii pot avea rezultate mai bună la învățătură cu investiții minime din partea instituțiilor de învățământ. Însă începând cu anul 2009, investițiile publice au scăzut simțitor, deși noutățile tehnologice sunt tot mai necesare în unitățile de învățământ, iar obișnuința elevilor cu echipamentele electronice impune tot mai mult o schimbare a metodelor de predare în școli”, declară Simona Decuseară, Sales & Marketing Manager Epson pentru România și Bulgaria.
Potrivit studiului, cel puțin 6 din 10 respondenți consideră că principalele avantaje ale folosirii echipamentelor electronice în procesul educațional sunt creșterea atenției elevilor și învățarea mai rapidă, precum și dezvoltarea abilităților tehnice.
Avantajele folosirii echipamentelor electronice în procesul de învățare la școală:
Creșterea atenției pe toată durata lecției (66,71%)
Asimilarea mai rapidă a cunoștințelor (64,57%)
Dezvoltarea abilităților tehnice (61,73%)
Reducerea timpului de învățare (37,2%)
Rezultate mai bune la învățătură (31,52%)
„În procesul de predare, utilizarea echipamentelor electronice, precum proiectorul interactiv, permite o mai bună înțelegere a materiei într-un timp mai scurt din partea elevilor. Pe mine, ca și cadru didactic, folosirea acestor echipamente mă ajută să reduc la jumătate timpul de predare aferent unui subiect, iar copiii sunt mai atenți și mai interesați de ore, dar și mult mai creativi. Aceștia învață, într-un mod distractiv, să pună întrebări, să caute răspunsuri, să cerceteze și să dezbată”, declară Gabriela Bitoiu, învățătoare la Școala Gimnazială 197 din București.
Pentru majoritatea elevilor, utilizarea echipamentelor electronice la orele de curs reprezintă o continuare a modului în care aceștia sunt deja expuși la informație în cadrul familiei. Astfel, peste 9 din 10 respondenți își expun copiii în timpul liber la cel puțin un dispozitiv electronic.
Tipuri de echipamente electronice folosite in procesul educațional
Calculator tip desktop (72,59%)
Videoproiector (69,38%)
Imprimantă (51,98%)
Sistem audio (39,13%)
Laptop (37,62%)
Tipuri de echipamente electronice la care sunt expuși copiii în cadrul familiei:
Televizor (87,19%)
Tabletă (71,53%)
Calculator tip desktop (70,94%)
Laptop (69,75%)
Imprimantă (52,19%)
Sistem audio (46,26%)
DVD-player (38,55%)
Videoproiector (5,46%)
În acest context, Epson propune o alternativă inteligentă și eficientă din punct de vedere al costurilor: folosirea videoproiectoarelor interactive în procesul educațional. Acestea devin din ce în ce mai atractive datorită funcționalităților multiple pe care le au. Ele combină, într-un produs multifuncțional integrat, rolurile proiectoarelor pentru distanțe ultra-scurte cu cele ale tablelor interactive şi ale flipchart-urilor de hârtie. Mai mult, videoproiectoarele permit utilizatorilor să vizualizeze şi să adnoteze conținut de pe o serie de dispozitive-smart, fără a avea nevoie de aplicații speciale.
Proiectoarele din seria EB-5, spre exemplu, sunt instrumente multifuncționale interactive de predare a cursurilor prin intermediul cărora se pot face prezentări captivante. Modelul EB-595WI pentru distanțe ultra-scurte oferă cel mai înalt nivel de interactivitate prin combinarea interfeţei tactile cu cele două creioane interactive. Datorită nivelului de luminozitate de 3.300 lumeni şi al rezoluției WXGA, designul modelului EB-595WI permite prezentarea de imagini de dimensiuni mari de la o distanță foarte scurtă, fără umbre.
Tehnologia Epson 3LCD asigură imagini de înaltă calitate datorită luminozității pe culoare şi pe alb de acelaşi nivel, pentru a furniza culori vii şi imagini clare, chiar şi în lumină diurnă şi culori de trei ori mai luminoase decât proiectoarele de top concurente. Rezoluţia WXGA care se potriveşte cu rezoluţia şi raportul de aspect ale majorităţii ecranelor de laptop şi intrarea HDMI le permit elevilor să beneficieze de imagini proiectate clar şi bine definite.
„Suntem ferm convinși că şcolile, colegiile şi universităţile au nevoie de tehnologie fiabilă, economică şi uşor de utilizat. E momentul ca instituțiile publice să reia investițiile, să înceapă să organizeze licitații. Și asta nu numai la nivelul universităților, unde cadrele didactice au înțeles rolul tehnologiei în procesul educațional și fac cele mai mari investiții dintre unitățile de învățământ, cât și la nivelul primăriilor care gestionează bugete pentru licee, școli și grădinițe”, declară Simona Decuseară.
Studiul „Rolul echipamentelor electronice în procesul educațional” a fost realizat în perioada 3-8 iunie 2015, pe un eșantion de 2.469 de respondenți majori, din mediul urban, care au în gospodărie cel puțin un copil școlar și care sunt utilizatori ai platformei de sondare a opiniei publice iVox.ro.
Citeste mai mult
Ascunde
10 Iunie 2015
articol pe jurnalul.ro
Mentalitatea profesorilor dăunează grav învăţământului. În câte şcoli din România sunt utilizate echipamentele electronice
În condiţiile în care capacitatea de a utiliza un calculator a devenit o necesitate pentru fiecare om, profesorii din România ezită să utiliezeze echipamente electronice în procesul de predare.
Aproximativ 40% dintre şcolile din mediul urban din România nu folosesc echipamente electronice în procesul de predare la clasă, iar 90% dintre părinţi consideră că utilizarea unor astfel de dispozitive la orele de curs este necesară, relevă rezultatele studiului 'Rolul echipamentelor electronice în procesul educaţional', realizat online de una dintre companiile lider în dezvoltarea de soluţii tehnologice la nivel internaţional.
Potrivit cercetării, 6 din 10 respondenţi sunt de părere că principalele avantaje ale folosirii echipamentelor electronice în procesul educaţional sunt creşterea atenţiei elevilor şi învăţarea mai rapidă, precum şi dezvoltarea abilităţilor tehnice.
În acest context, 90% dintre părinţi consideră necesară folosirea dispozitivelor electronice în clase, în timp ce 65% dintre aceştia apreciază că folosirea tehnologiei duce la asimilarea mai rapidă a cunoştinţelor.
Cu toate acestea, în aproape 40% dintre şcolile din România situate în mediul urban nu se folosesc echipamente electronice în derularea procesului educaţional, reiese din studiul citat.
În topul avantajelor folosirii echipamentelor electronice în procesul de învăţare la şcoală, pe primul loc se situează creşterea atenţiei pe toată durata lecţiei, urmat de asimilarea mai rapidă a cunoştinţelor, dezvoltarea abilităţilor tehnice, reducerea timpului de învăţare şi rezultate mai bune la învăţătură.
Pentru majoritatea elevilor, utilizarea echipamentelor electronice la orele de curs reprezintă o continuare a modului în care aceştia sunt deja expuşi la informaţie în cadrul familiei. Astfel, peste 9 din 10 respondenţi îşi expun copiii în timpul liber la cel puţin un dispozitiv electronic.
În funcţie de tipul echipamentelor electronice folosite în procesul educaţional, calculatorul tip desktop este cel mai întâlnit (în 72,59% dintre şcolile din mediul urban). Pe locurile următoare se află: videoproiectorul (69,38%), imprimanta (51,98%), sistemele audio (39,13%) şi laptopul (37,62%).
Totodată, pe tipuri de echipamente electronice la care sunt expuşi copiii în cadrul familiei prima opţiune este televizorul (87,19%), apoi tableta (71,53%), calculatorul tip desktop (70,94%), laptopul (69,75%), imprimanta (52,19%), sistemele audio (46,26%), DVD-playerul (38,55%) şi videoproiectorul (5,46%).
Studiul 'Rolul echipamentelor electronice în procesul educaţional' a fost realizat de Epson în perioada 3-8 iunie 2015, pe un eşantion de 2.469 de respondenţi majori, din mediul urban, care au în gospodărie cel puţin un copil şcolar şi care sunt utilizatori ai platformei de sondare a opiniei publice iVox.ro.
Citeste mai mult
Ascunde
27 Mai 2015
articol pe csid.ro
Cum reacţionezi în situaţii financiare dificile?
6 din 10 români sunt de părere că încrederea în forţele proprii este foarte importantă pentru rezolvarea dificultăţilor financiare.
Jumătate dintre români sunt de părere că un buget familial greşit pregătit sau lipsa acestuia, poate duce la probleme financiare. Astfel au răspuns participanţii la cercetarea iVOX online “Cum reacţionaţi în situaţii financiare dificile?”desfăşurată în perioada 29 aprilie – 4 mai 2015, pe un eşantion de 4.025 respondenţi. Studiul a fost realizat la comanda companiei KRUK România.
Cercetarea arată că peste 60% dintre respondenţi s-au confruntat cu probleme financiare în viaţa de adult şi numai 33% dintre ei sunt mulţumiţi de situaţia financiară curentă. O bună planificare este cel mai adesea soluţia simplă, la îndemâna fiecăruia dintre noi pentru gestionarea finanţelor familiei şi pentru a ţine datoriile sub control.
Deşi se simt afectaţi în mare măsură (87%) de existenţa datoriilor, cei mai mulţi dintre respondenţi pun problemele pe seama situaţiei economice generale: 45%, sau a ghinionului (şomaj, boală, eveniment neprevăzut):19%. Doar 36% dintre români îşi asumă problemele şi sunt de părere că propriile decizii şi comportamentul lor sunt cauza problemelor ivite.
Rezultatele studiului ne arată că 87% dintre respondenţi au o părere bună despre propria persoană, iar 6 din 10 românii sunt de părere că forţele proprii sunt importante şi foarte importante în rezolvarea problemelor financiare. Numai aproximativ 5% dintre respondenţi consideră că încrederea în sine este mai puţin importantă şi caută sprijin din alte surse.
Respondenţii au un sentiment de ruşine în a recunoaşte că au datorii, în primul rând faţă de propria persoană într-un procent de 42%, iar 24% dintre respondeţi simt ruşine faţă de familie.
Cum reacţionăm în situaţii financiare dificile? – fiecare dintre noi ar trebui să ne punem această întrebare, iar studiul realizat a evidenţiat stările prin care trecem atunci când ne aflăm într-o astfel de situaţie.
În urma unei analize, am remarcat faptul că aproximativ 87% dintre respondenţi consideră că au o părere bună despre ei, un procent mare ce se poate explica mai degrabă prin dezirabilitatea socială şi dorinţa de a expune o identitate pozitivă. Acest procent alăturat celui de 61% a celor care au întâmpinat probleme financiare – neplata facturilor şi a ratelor bancare – pledează pentru această explicaţie, conform căreia încrederea evazivă în propriile forţe, nu duce la acţiune, ci la depărtarea de realitate a declarat Aurora Liiceanu, doctor în psihologie şi cercetător.
Nesiguranţa zilei de mâine îi poate face pe 60 % dintre respondenţi să-şi piardă încrederea în forţele proprii, iar 50% consideră că astfel de situaţii sunt greu de controlat. Lipsa de încredere din partea familiei şi a apropiaţilor îi face să-şi piardă încrederea în forţele proprii.
Astfel, implicarea familiei în rezolvarea problemelor financiare contează mult şi foarte mult pentru 90% dintre respondenţi. Cercetarea a scos în evidenţă faptul că cercul de încredere este unul restrâns, respondenţii având încredere în propriile forţe şi în membrii familiei apropiate.
Sondajul realizat este reprezentativ pentru populaţia adultă, cu acces la internet şi reproduce din punct de vedere al principalelor caracteristici structura socio-demografică a utilizatorilor de internet din România. Din punct de vedere al vârstei respondenţilor, majoritatea, aproximativ 80%, au vârste cuprinse între 25 şi 55 de ani şi venituri între 1.000 şi 3.000 lei.
Citeste mai mult
Ascunde
26 Mai 2015
articol pe romanialibera.ro
În al patrulea an de raportare a rezultatelor Planului pentru un Stil de Viață Sustenabil, Unilever observă creșterea interesului pentru sustenabilitate
După patru ani de când raportează rezultatele Planului Unilever pentru un Stil de Viață Sustenabil, compania anunță că integrarea sustenabilității în businessul Unilever generează creștere şi eficientizare a costurilor.
Branduri pentru o viață sustenabilă
Multe dintre brandurile globale Unilever, promotoare ale unei vieți sustenabile, precum Dove, Lifebuoy, Ben & Jerry’s, Comfort, contribuie, în prezent, la jumătate din evoluția businessului Unilever și se dezvoltă de două ori mai rapid decât alte branduri ale companiei, înregistrând creșteri de două cifre în vânzări, în ultimii trei ani.
Aceste branduri sunt dovezi că misiunea Unilever de a transforma viața sustenabilă într-o obișnuință se concretizează.
“Într-o lume schimbătoare, cu provocări complexe cauzate de creșterea populației și schimbările climatice, nevoia de adaptare a mediului de afaceri este evidentă, la fel cum sunt beneficiile și oportunitățile care pot apărea. Dacă vrem să continuăm să ne dezvoltăm, este necesară o abordare transformațională la nivelul întregului lanț valoric al companiilor. Consumatorii observă, de asemenea, această nevoie, căutând tot mai mult brandurile și companiile responsabile. Din experiența noastră, brandurile al căror scop și ale căror produse răspund acestei cereri – brandurile sustenabile – au parte de o creștere mai rapidă și mai puternică”, declară Jarek Malinowski, General Manager al Unliver South Central Europe.
Progresul Planului Unilever pentru un Stil de Viață Sustenabil
Compania confirmă că face progrese considerabile către îndeplinirea obiectivelor ambițioase setate până în 2020. Unilever și-a propus: îmbunătățirea sănătății și a bunăstării a peste 1 miliard de oameni, aprovizionarea în proporție de 100% cu materii prime sustenabile și înjumătățirea impactului produselor asupra mediului, de-a lungul întregului lanț valoric.
Mai mult de 55% dintre materiile prime agricole ale Unilever sunt obținute acum prin metode sustenabile.
Compania și-a îndeplinit obiectivul de a trimite zero deșeuri către groapa de gunoi în urma proceselor de producție. De asemenea, a redus semnificativ emisiile de dioxid de carbon și apa utilizate pentru producție, cu 37% și, respectiv, cu 32% pe tona de producție, comparativ cu anul 2008.
Unilever și-a propus să ajute la îmbunătățirea sănătății și bunăstării a peste 1 miliard de oameni până în 2020, iar în prezent a atins aproape 40% din acest obiectiv (397 de milioane de oameni). De asemenea, compania a investit în asigurarea mijloacelor de subzistență a peste 1 milion de oameni, ajutând și instruind 800.000 de mici fermieri din anul 2010 până în prezent și oferind acces la formare, sprijin și dezvoltare a competențelor pentru 238.000 de femei.
Cum contribuie România la îndeplinirea obiectivelor?
În România, Unilever va lansa curând o nouă gamă de produse Delikat, cu o cantitate de sare redusă cu 10%, ca parte a angajamentului global de a respecta recomandările Organizației Mondiale a Sănătății în domeniu. Înghețata pentru copii conține mai puțin de 110 kcal/porţie, Unilever fiind în proces de reducere a caloriilor pentru toate produsele din portofoliul de înghețată. Obiectivul final până în 2018 este ca toate îngheţatele din portofoliul Unilever să aibă mai puţin de 300 kcal/porţie.
În ceea ce privește programele educaționale, Unilever este partener pentru al patrulea an, prin intermediul Federaţiei Romalimenta, în programul educațional “Și eu trăiesc sănătos” ce are ca obiective prevenirea obezității infantile la copiii cu vârsta pâna la 12 ani și promovarea unui stil de viață sănătos în rândul familiilor. Ca rezultat al programului, Unilever a ajuns la 67.000 de copii din 250 de școli, din patru orașe din țară.
Becel continuă lupta împotriva colesterolului, şi, în fiecare an, în luna septembrie, Unilever desfăşoară campanii educaţionale de conştientizare a importanţei sănătăţii inimii şi pune la dispoziție consumatorilor teste de colesterol gratuite.
Brandul CIF își continuă misiunea socială de a curăța România. În 2015 se concentrează pe curățarea unor spații bine cunoscute românilor: scările de bloc.
Domestos continuă și în 2015 să susţină UNICEF. Pentru fiecare sticlă de Domestos 24H Plus, 5% din veniturile obţinute în urma vânzării sunt redirecţionate către UNICEF pentru programele care ajută la îmbunătăţirea condiţiilor de igienă.
Activitatea Unilever din România confirmă că brandurile cu o misiune socială sunt în creștere și sunt preferate de către consumatori. Domestos și CIF sunt exemple în acest sens, motiv pentru care Unilever a decis să continue campaniile sociale ale acestor branduri pentru al doilea an.
Totodată, Unilever își demonstrează angajamentul pentru valorile sustenabilității și se alătură familiei Global Compact, prezentă începând din acest an și în România pentru a pune în practică principiile globale pe care Națiunile Unite le-au stabilit în setarea unei agende a sustenabilității corporative.
Ce importanţă acordă românii sustenabilităţii?
O cercetare a Boston Consulting arată că, în Statele Unite ale Americii, “bunurile de larg consum responsabile” au o tendință de creștere accelerată și reprezintă acum 15% din totalul cumpărăturilor.
Pentru a determina dacă românii acordă importanţă sustenabilităţii, Unilever a realizat o cercetare prin intermediul platformei iVox.ro. Studiul s-a desfăşurat în perioada 18 – 22 mai 2015 pe un eşantion de 2.886 respondenți, cu vârsta cuprinsă între 18 și 55 de ani, din mediul urban.
Rezultatele cercetării indică faptul că majoritatea respondenţilor consideră sustenabilitatea ca fiind o ramură importantă (43%) şi chiar foarte importantă (49%) pentru societatea în care trăiesc.
Cei mai mulţi dintre respondenţi asociază acest termen atât cu mediul înconjurător (23%), cu economia (33%) şi, într-o proporţie mai scăzută, cu implicarea în comunitate, în timp ce 35% consideră că sustenabilitatea se referă la toate cele trei domenii.
69% dintre respondenţi susţin că reuşesc să facă economie la resurse în viaţa de zi cu zi, astfel putând declara că duc o viaţă sustenabilă, iar 64% dintre participanţii la sondaj apreciază că acțiunile lor zilnice aduc beneficii mediului înconjurător.
Cercetarea arată că majoritatea românilor (79%) consideră că și-au schimbat în ultimii patru ani comportamentul cu privire la economia la apă, energie şi deşeuri.
De asemenea, aprecierea globală a comportamentului sustenabil are efecte și în România: o bună parte dintre respondenţi consideră că este important (50%) şi foarte important (20%) să găsim în magazine branduri sustenabile.
Citeste mai mult
Ascunde
26 Mai 2015
articol pe forbes.ro
Circa 56% dintre tinerii din mediul urban ies cel puțin lunar în baruri, pub-uri, cafenele sau cluburi
Un studiu realizat de Starcom MediaVest Group în colaborare cu platforma iVox arată că 7 din 10 tineri din așa-numita Generația Y cheltuiesc pe băutură cel mult 100 de lei când ies în oraș.
Starcom MediaVest Group continuă seria infograficelor despre comportamentul consumatorilor, cu un studiu despre obiceiurile românilor când vine vorba de băuturile alcoolice.
În colaborare cu platforma de research iVox, cercetarea a fost realizată pe un număr de 445 de tineri din Generația Y. Targetul îl constituie tinerii cu vârste cuprinse între 20-30 de ani, din mediul urban mare, utilizatori de internet și băutori de băuturi alcoolice.
Noul studiu arată că 56% dintre tinerii chestionați ies cel puțin lunar în baruri, pub-uri, cafenele sau cluburi. 33% dintre aceștia merg în baruri sau pub-uri, 48% în cafenele, iar 19 % în cluburi.
Când vine vorba de băuturi alcoolice, pentru Generația Y acestea sunt în mod special prezente când participă la evenimente sociale, ca nunți sau botezuri, sau când ies în oraș prin baruri sau cluburi alături de grupul de prieteni.
Circa 75% dintre ei susțin că aleg din câteva branduri favorite pe care le consumă de obicei, iar cele mai populare băuturi sunt whiskey-ul și vodka.
62% dintre respondenți consumă băuturi alcoolice pentru a se energiza în timpul petrecerilor, dar și în momentele în care se strâng spontan cu prietenii. Printre brandurile preferate de băuturi alcoolice se numără Jack Daniel’s, J&B, Ballantine’s, Johnnie Walker, Absolut, Finlandia și Bailey’s.
Studiul arată că 7 din 10 tineri cheltuiesc pe băutură cel mult 100 de lei când ies în oraș. Același număr de tineri alocă 200 de lei sau chiar mai puțin pentru cheltuielile unei petreceri acasă.
Majoritatea tinerilor preferă băuturile combinate, doar 16% le beau seci. 31% dintre tineri combină băuturile alcoolice cu sucuri naturale, 19% le beau sub formă de cocktail-uri, iar 7% preferă shoturile. Acestea sunt cel mai des consumate în baruri sau cluburi.bauturi alcoolice
Shoturile marchează un moment de apropiere între membrii grupului, dar și cea mai bună metodă de a ieși din tipare. Circa 11% dintre tineri văd shoturile ca warm-up pentru ieșirile în oraș.
Studiul realizat de Starcom Media Vest și platforma de research iVox arată că prietenii, petrecerile și internetul reprezintă principalele surse de informare ale tinerilor cu privire la băuturile alcoolice. Iar gustul, prețul, renumele brand-ului și recomandarea prietenilor sunt principalele criterii de selecție. Recomandările barmanului și ale design-ul produsului nu au o importanță așa de mare.
Citeste mai mult
Ascunde