Internetul influenţează deciziile de cumpărare

Conform cercetării recente  “Internetul şi decizia de cumpărare” realizată de institutul GfK, Internetul influenţează într-o măsură foarte mare modul tradiţional de a lua deciziile de cumpărare. Rezultatele arată că 84% dintre utilizatorii de Internet, de la noi din ţară, au luat în calcul alte branduri decât cele pe care le aveau iniţial în minte după ce au căutat şi au citit informaţii online.  Mai mult de jumătate dintre aceştia (57%) chiar au cumpărat alte mărci decât cele luate în calcul iniţial după ce s-au informat pe Internet. Tendinţa  descrisă este mai accentuată în rândul persoanelor de gen masculin (62%), a persoanelor cu educaţie superioară (65%), a tinerilor cu vârste cuprinse între 25-34 ani şi a persoanelor cu domiciuliul în capitală.

Mai mult, Internetul a fost indicat ca fiind prima sau a doua sursă de informare atunci când se achiziţionează produse în fiecare dintre domeniile introduse în studiul GfK: financiar, telecom şi servicii Internet, electronice şi electrocasnice, turism şi timp liber, Do It Yourself, piese şi servicii auto. Totuşi informaţiile căutate diferă în funcţie de industrie şi produs sau serviciu.

Pentru consumatori, faptul că pot apela la informaţii adiţionale despre companii şi produsele sau serviciile acestora şi faptul că pot afla opiniile altor consumatori reprezintă o oportunitate de a lua decizii informate şi mai favorabile. În acelaşi timp, din cauza informaţiilor uneori numeroase şi contradictorii, opţiunile se lărgesc iar procesul decizional este îngreunat. Rezultatele au implicaţii profunde şi pentru companii care trebuie să fie foarte atente la imaginea lor în mediul online şi să includă Internetul în campaniile de comunicare.

Studiul GfK “Internetul şi decizia de cumpărare” a fost lansat în cadrul conferinţei GfK Digital Research Market şi este disponibil de la începutul lunii februarie. Cercetarea fost realizată online pe panelul de respondenţi askGfK. Au fost incluse în studiu 700 persoane, cercetarea fiind reprezentativă pentru utilizatorul de Internet din mediul urban din România cu vârste cuprinse între 18-54 ani.