Mai mult de un sfert din utilizatorii români de Internet a
u venituri pe gospodărie mai mici de 1000 lei pe lună arată studiul „Profilul utilizatorului de Internet”, realizat de Departamentul de Cercetare al TradeAds Interactive, în perioada 16 februarie-23 februarie 2012. Cercetarea s-a desfăşurat online, chestionarul a cuprins 23 de întrebări iar eşantionul a fost format din 3. 314 respondenţi. Identificarea fiecărui respondent s-a făcut prin sistem cookie şi adrese de e-mail.
Dintre activităţile preferate ale românilor pe Internet primul loc îl ocupă comunicarea (corespondenţa şi instant massaging) cu 68,3%. Nevoia de comunicare şi socializare online se observă şi din utilizarea intensivă a reţelelor sociale. O bună parte din cei incluşi în studiu (41,9%) sunt utillizatori ai reţelelor sociale, procentul crescând spectaculos faţă de anul precedent când doar 30,1% le accesau.
Nevoia de informare este şi ea ridicată. Astfel, căutarea de informaţii este indicată ca activitate desfăşurată pe Internet de 54,1% din respondenţi, dintre care 52,5% se documentează pentru şcoală sau serviciu. De asemenea, un procent ridicat declară că citesc ziare şi reviste online.
Printre activităţile realizate se mai regăsesc: descărcarea de muzică sau filme (35,6%), căutarea de job-uri (25,9%), cumpărăturile online (20,4%), bloggingul (17.5%). Comerţul online este de aşteptat să ia amploare în următoarea perioadă, ţinând cont că în 2012 numărul celor care cumpără şi vând produse online a crescut cu aproximativ 30% faţă anul trecut (20.4% în 2012 faţă de 15.3% în 2011).
Cele mai spectaculoase creşteri ale interesului utilizatorilor s-au înregistrat în domeniile: tehnologie, educaţie, artă, cultură şi societate, shopping şi sport. O schimbare majoră se observă şi în cazul dispozitivelor ce sunt utilizate pentru accesarea Internetului, crescând numărul conectărilor de pe laptopuri şi notebookuri şi scăzând numărul celor de pe PC-uri şi desktopuri. Procentul persoanelor care se conectează la Internet cu telefonul mobil a avut o evoluţie spectaculoasă de la 15,2% faţă de 9% în 2011.