Sondaj

Rezultatele sondajului

Beneficiile serviciilor de banking online

Premiul sondajului, Câștigător: Ana-Maria Gasser, din Năvodari, Constanţa

none

Premiul sondajului a fost 1000 de lei, Cash!

Acest sondaj a fost oferit de Banca Transilvania

Prin intermediul sondajului "Beneficiile serviciilor de banking online" am identificat preferinţele utilizatorilor de internet banking şi motivaţiile care i-au convins să îl utilizeze.

Serviciile de Internet Banking asigură accesul rapid şi sigur, prin intermediul Internet-ului, la conturile proprii, oferind în acelaşi timp şi posibilitatea de a realiza o gama vastă de operaţiuni bancare. Printre avantajele oferite de serviciile bancare online se numără economia de timp, posibilitatea realizării de plăţi la orice oră din zi şi din noapte, programarea plăţilor şi accesul la contul personal de pe orice computer conectat la Internet.

Acest sondaj a fost oferit de Banca Transilvania. In anul 1997 Banca Transilvania a devenit prima institutie bancara din Romania, care a fost cotata la Bursa de Valori Bucuresti. BT este cea mai mare institutie bancara cu capital majoritar romanesc, iar Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare, care detine 15% din capitalul social, este actionar semnificativ. Pentru o prezentare detaliată a companiei precum și pentru a accesa sursele informaționale puse la dispoziție de iVox, vizitați site-ul www.bancatransilvania.ro.

Rezultatele sondajului

Rezultatele sondajului de opinie "Beneficiile serviciilor de banking online" realizat pentru Banca Transilvania, arată că serviciul de internet banking este folosit de mai mult de o treime dintre participanţii la sondaj (36,6%), marea majoritate a acestora (96,9%) declarându-se mulţumiţi şi foarte mulţumiţi de acesta. Persoanele care folosesc serviciul sunt în mare parte persoane cu studii superioare (47,6%), care deţin un loc de muncă (68,1%), cu venituri mai mari de 1000 RON (58,8%).

Jumătate din respondenţi (51,6%) s-au declarat mulţumiţi de funcţionalităţile serviciului de internet banking pe care îl folosesc, în timp ce un procentaj aproape la fel de ridicat (45,3%) s-au declarat foarte mulţumiţi.

La întrebările sondajului "Beneficiile serviciilor de banking online" au răspuns un număr de 5783 de utilizatori iVox, care au completat chestionarul în perioada 25 iulie – 7 august 2011.

52.3%dintre participanți sunt Femei 47.7%dintre participanți sunt Bărbati
52.9%au absolvit un Liceu sau Școală profesională 33.5%au absolvit un Colegiu sau o Facultate 13.7%au studii Masterale
32.3%lucrează în Sectorul de stat 66.5%lucrează în Sectorul privat 1.22%lucrează în Sectorul NonProfit
none

Cele mai folosite produse/servicii bancare de către respondenţii sondajului sunt cardul de debit (41,54%), cardul de credit (36,7%), contul de salariu (36,4%) şi internet banking (26,3%). 11,1% dintre cei chestionaţi au declarat că nu folosesc produse sau servicii bancare.

Factorii care îi motivează în cea mai mare măsură pe utilizatorii de internet banking să folosească acest serviciu sunt: comoditatea –evitarea deplasărilor la bancă (73,4%), accesibilitatea –uşurinţa utilizării (64,1%) şi comisioanele mai mici decât la ghişee (50,1%).