Sondaj

Rezultatele sondajului

Ce îți place să citești?

Premiul sondajului, Câștigători: Dana Ceausu, Alexandru Tacoi, Briana Belciug

none

Premiile sondajului au fost 3 pachete de cărți selectate cu grijă pentru voi. Fiecare pachet cuprinde 10 titluri importante din domeniul beletristicii și al dezvoltării personale, printre care se regăsesc: "Forța gândirii pozitive", "The Black Swan: The Impact of the Highly Improbable", "Outliers", "Secretele minții de milionar. Stăpânirea jocului interior al bogăției", "Mănâncă, roagă-te, iubește", "Tată Bogat, Tată Sărac".

Acest sondaj a fost oferit de Okian

Prin intermediul acestui sondaj am aflat ceea ce este important pentru utilizatorii noștri în relaţia cu cărţile: ce le place să citească, de unde se informează despre cărți, care sunt locurile în care citesc, de unde își cumpără cărțile, cât cheltuiesc pentru achiziționarea lor și care sunt editurile lor preferate.
Okian

Okian este o librărie online care comercializează produsele a peste 12.000 de edituri din întreaga lume, într-o formulă autohtonă accesibilă, oferind totodată publicului cititor acces la peste un milion de titluri în limba engleză, din orice domeniu de interes.

Site-ul librăriei deține o funcționalitate aparte și anume orice carte apărută la o editura din UK sau USA poate fi livrată clienților la cererea acestora, chiar dacă aceasta nu apare în baza de date a site-ului. Magazinul deține și o secțiune de cărți digitale care vine în întâmpinarea nevoilor clienților de a avea la dispoziție volume într-un timp foarte scurt.

Alături de cărțile digitale și cele peste 1 milion de cărți tipărite în limba română și engleză, acest magazin online a adăugat în portofoliul său și 3.000 de audiobooks. Imprimate pe suport digital, aceste se vor livra în același regim ca și cărțile tipărite.

Organizate în peste 500 de categorii și subcategorii, cărţile disponibile pe siteul okian.ro acoperă orice domeniu, de la pedagogie, termodinamică şi medicină naturistă, până la sculptură, religie şi sport extrem.

Rezultatele sondajului

Datele obţinute în urma sondajului de opinie "Ce îți place să citești" arată că românii citesc în special pentru a-și dezolta gândirea (76,7%) și limbajul (71,2%), însă și pentru a se relaxa (68,2%). Un procent semnificativ de respondenți (48,2%) susțin că lectura este un mijloc bun pentru dezvoltarea profesională, în timp ce 34,9% consideră că lectura reprezintă un mijloc pentru a înțelege societatea în care trăiesc.

Rezulatele sondajului scot în evidență faptul că românii citesc mult. Datele arată că 75.7% dintre respondenți citesc cel puțin o dată pe luna, din care 23.1% zilnic. În ceea ce privește frecvența cu care citesc utilizatorii online, cifrele arată că 34.1% citesc între una și două ore săptămânal, 27.1% între două și patru ore, iar un procent de 19.7% mai mult de patru ore pe săptămână. Locul preferat de lectură este locuința personală, unde 38% dintre respondenți declară că citesc săptămânal, la care se adaugă 13% care fac acest lucru lunar.

Interesul mai mare acordat navigatului pe Internet (83,1%) este văzut ca fiind cauza principală a scăderii interesului pentru lectură. Alte cauze semnalate de respondenți sunt interesul mai mare acordat emisiunilor TV (68,1%) şi lipsa de timp (60,1%).

La sondaj au participat 5451 de respondenţi care şi-au exprimat părerea despre cărţi şi locul pe care acestea îl ocupă în viaţa ta lor. Profilul demografic al participanților la sondaj este următorul:

60%dintre participanți sunt Femei 40%dintre participanți sunt Bărbati
34.9%au absolvit un Liceu sau Școală profesională 45.6%au absolvit un Colegiu sau o Facultate 12.5%au studii Masterale
32.28%lucrează în Sectorul de stat 66.27%lucrează în Sectorul privat 1.45%lucrează în Sectorul NonProfit
none

Cele mai importante surse de informare în vederea achiziţionării unei cărţi sunt site-urile librăriilor şi ale editurilor (50%) și coperta sau interiorul cărții (43.9%). Personalul vânzător nu este considerat o bună opţiune de informare şi în consecinţă nu este consultat decât foarte rar sau niciodată (66.8%), iar 54.9% dintre respondenți nu iau în considerare niciodată blogurile și emisiunile TV (51.2%).

Elementul cel mai important avut în vedere în momentul achiziţiei unei cărţi, este preţul (51%). Recomandările prietenilor joacă şi ele un rol important deoarece de acestea se ţine cont în mare (37,8%) şi foarte mare (10,4%) măsură. Aceste elemente sunt urmate de cronicile citite, despre care 41% dintre respondenţi spun că le iau în considerare.

63% dintre persoanele chestionate cunosc librării online, iar 45% dintre ele au cumpărat cel puțin o dată cărți din librăriile online. Dintre cei care au făcut acest lucru cei mai mulţi (23%) comandă o dată la câteva luni, urmaţi de 10% care comandă mai rar de o dată pe an. Librăria Okian.ro este una dintre prinicipalele opțiuni de achiziție a cărților online. Pentru achiziţia unei cărţi dintr-o librărie online, taxele (88%), promoţiile (87%) şi preţul (84%) sunt factorii cei mai importanţi.