Sondaj

Rezultatele sondajului

Criterii pentru alegerea autoturismului

Premiul sondajului, Câștigător: Soponaru Iulian

none

Premiul sondajului a fost un sistem GPS Garmin Nuvi 1390LMT. Cu un ecran de 4,3", Nuvi 1390LMT este cel mai vândut model din gama sistemelor GPS auto. Acestă navigație foarte subțire este încărcată în prealabil cu hărţi pentru Europa, are asistenţă pentru ghidarea pe benzile multiple de pe autostrăzi, funcție telefon cu apelare mâini libere, avertizări gratuite referitoare la trafic şi ecoRoute™ pentru a calcula un traseu care face economie de combustibil.

  • Tip afişaj: TFT
  • Hărți incluse: Harta Europei
  • Posibilitate de suplimentare hărţi

Acest sondaj a fost oferit de Volkswagen prin Autoworld Cluj-Napoca

Participanții la sondaj și-au exprimat părerea despre scumpirea carburanților și ne-au transmis sumă pe care sunt dispuși să o aloce pentru achiziționarea unui autoturism, dotările pe care le preferă, care este modalitatea prin care doresc să achiziționeze un autoturism și care este părerea lor despre mașinile Volkswagen.

Autoworld, dealer local pentru Cluj, a construit şi inaugurat în 2004 la Cluj-Napoca showroom-ul şi service-ul Volkswagen, investiţie care respectă principiile de marketing specifice brand-ului Volkswagen şi standardele premium ale acestei mărci.

Valorile de bază ale companiei sunt seriozitatea, principialitatea, corectitudinea, principii devenite în decursul anilor pilonii de rezistenţă ai evoluţiei firmei Autoworld. Compania este dealer autorizat pentru Audi și Volkswagen. Serviciile de service și finanțare adaugă un plus de valoare companiei, motiv pentru care Autoworld este preferat de clienții brandurilor Audi și Volkswagen din toată Transilvania. Vizitând showroom-ul, indiferent de motiv, clientul are șansa de a experimenta întreaga lume Volkswagen.

Volkswagen AG sau VW, este o companie constructoare de automobile din Wolfsburg, Germania. Volkswagen AG este în prezent cel mai mare producător auto din Europa. La nivel mondial, Volkswagen ocupă locul al 3-lea. Pentru o lungă perioadă de timp Volkswagen a avut o cotă de piață de peste 20 la sută. În 2010, Volkswagen a înregistrat vânzări record de 6.29 milioane de vehicule, cu cota sa de piaţă la nivel mondial de 11,4%.

Conform unui studiu efectuat de Reveal Marketing Research, Volkswagen se plasează pe primul loc în România în ceea ce priveşte calitatea percepută a brandului, gradul de acceptabilitate a preţului şi nivelul de satisfacţie.

Rezultatele sondajului

76.3% dintre participanții sondajului "Criterii pentru alegerea autoturismului" consideră că protestele şoferilor legate de scumpirea carburanţilor sunt complet justificate. În opinia lor, cei mai importanţi factori care au dus la creşterea preţurilor carburanţilor sunt lăcomia "benzinarilor" (53.1%), creşterea accizelor (36.2%) şi creşterea TVA de la 19% la 24% (35.9%).

Pentru achiziţionarea autoturismului dorit majoritatea respondenţilor (82.6%) ar fi dispuşi să cheltuiască până în 15.000 de euro. 25.3% dintre respondenţi sunt dispuşi să aloce sub 5.000 de euro, 38.4% între 5.001 şi 10.000 de euro, iar 18.9% între 10.001 şi 15.000 de euro.

La sondaj au participat 5928 de respondenți care şi-au exprimat părerea despre scumpirea carburanților şi care ne-au transmis suma pe care sunt dispuşi să o aloce pentru achiziționarea unui autoturism, dotările pe care le preferă şi care este modalitatea prin care doresc să achiziționeze un autoturism. Profilul demografic al participanților la sondaj este următorul:

48%dintre participanți sunt Femei 52%dintre participanți sunt Bărbati
36.5%au absolvit un Liceu sau Școală profesională 45.5%au absolvit un Colegiu sau o Facultate 12.8%au studii Masterale
31.5%sunt angajați în Sectorul de stat 67.2%sunt angajați în Sectorul privat 1.4%sunt angajați în Sectorul non-profit
none

58% dintre participanţii la sondaj declară că în viitorul apropiat doresc să achiziţioneze un automobil, singuri sau împreună cu familia. În privinţa mărcii automobilului dorit, Volkswagen se găseşte topul preferinţelor respondenţilor (27.7%), aflându-se la o distanţă semnificativă de următoarele mărci de automobile cum ar fi Opel (6.9%), Dacia (6.4%), Audi (6%) sau BMW (4.6%).

Conform datelor obținute, cele mai importante criterii în achiziţionarea unui autoturism sunt consumul mediu (68.3%), dotările (45.8%), tipul de combustibil (45.6%), opţiunile de achiziţie disponibile (39.2%) şi motorizarea (38%). Rezultatele diferă faţă de cele obţinute în urmă cu 4 luni la sondajul "Calitatea produselor şi serviciilor auto", când datele scoteau în evidenţă faptul că cele mai importante aspecte sunt opțiunile de achiziţie disponibile (pentru 22.9% dintre respondenţi), cutia de viteze şi tipul de transmisie (pentru 12.9%), capacitatea cilindrică şi brandul (pentru 10% dintre participanţii la sondaj). Un motiv posibil al discrepanţei obţinute se datorează faptului că în prezent majoritatea cumpărătorilor de maşini sunt mult mai atenţi la caracteristicile autoturismelor şi la costurile indirecte pe care acestea le presupun, datorită scumpirii carburanţilor.

În schimb, atunci când vine vorba despre achiziţionarea unui autoturism second-hand, cele mai importante criterii de alegere sunt consumul mediu (68.7%), costurile de întreţinere (61.5%), dotările (47.8%), anul de fabricaţie (47.5%) şi kilometrajul (45.3%).