Sondaj
Rezultatele sondajului
Premiul sondajului, Câștigător: Elena Stratila din Târgu Frumos, Iași

Premiul sondajului a fost o Tabletă Samsung Galaxy. Cu Tableta Samsung Galaxy P1010 poți avea acces la Internet și aplicații oriunde există o rețea wireless disponibilă. Cu un design elegant și o greutate de doar 385 g, Samsung Galaxy P1010 este suficient de mic pentru a-ți încape în buzunar, iar frapantul ecran WSVGA de 7" vă oferă o calitate excepțională la vizionări.
- Wireless 802.11 a/b/g/n
- TFT-LCD TouchScreen
- Diagonala: 7 inch
Acest sondaj a fost oferit de JCI Cluj în colaborare cu iVox
Decizia de a începe o afacere reprezintă mai mult decât idei, bani și curaj. Pentru a avea succes, tinerii antreprenori au nevoie de informații relevante despre piața în care activează și de sprijinul instituțiilor implicate în proces.

Prin intermediul acestui sondaj, JCI Cluj a dorit să afle părerea participanților despre factorii care contribuie la un business de succes și motivele care îî determină pe români să își deschidă o afacere. Sondajul a urmărit percepția respondenților despre deschiderea unei afaceri, caracteristicile pe care le consideră esențiale pentru a reuși să aibă o afacere profitabilă și părerea pe care o au despre impactul educației școlare din România asupra atitudinii antreprenoriale.
Răspunsul participanților este important pentru JCI Cluj în vederea adaptării proiectelor și conferințelor realizate astfel încât să se plieze pe nevoile tinerilor care doresc să își deschidă o afacere sau vor să își dezvolte business-urile existente.
Junior Chamber International (JCI) este o organizaţie neguvernamentală internaţională care numără în prezent peste 200.000 de membri – lideri, antreprenori şi profesionişti cu vârste cuprinse între 18 şi 40 de ani – şi este prezentă în mai mult de 5000 de comunităţi locale din peste 120 de ţări, pe 5 continente.
Misiunea JCI este aceea de a crea oportunităţi de dezvoltare care să le ofere antreprenorilor, liderilor şi profesioniştilor din diferite domenii de activitate, cadrul necesar pentru a putea să producă "schimbare pozitivă" în societate.
În cei 9 ani de existenţă în România, JCI a avut contribuţii semnificative şi dovedite în mediul de afaceri, în mediul academic şi în societatea civilă la nivel naţional, fiind un partener constant care a dezvoltat colaborări sustenabile cu instituţii de învăţământ, camere de comerţ și ONG-uri, pe baza cărora s-au creat şi implementat proiecte locale şi naţionale. Proiectele JCI România urmăresc patru direcţii de dezvoltare, promovate de JCI la nivel internaţional: afaceri, dezvoltare individuală a membrilor, relaţii internaţionale şi responsabilitate faţă de comunitate.
Programul Tineri Antreprenori își propune să contribuie la dezvoltarea tinerilor prin acțiuni și activități practice. Proiectul se adresează tinerilor absolvenți, cu vârste cuprinse între 18 și 35 de ani care doresc înființarea unei firme sau au înființat deja o firmă într-o perioadă apropiată desfășurării proiectului. Programul e susținut de sesiuni educaționale precum și de prezența unor mentori de business.. Acesti mentori sunt antreprenori cu experiență, persoane care au dezvoltat startup-uri și care și-au manifestat dorința de a împărtăși din experința lor ca antreprenori.
Rezultatele sondajului
Rezultatele sondajului de opinie "Dezvoltarea unei afaceri de succes" realizat împreună cu JCI Cluj, arată că, dacă ar putea să aleagă între diferite modalităţi de a munci, cei mai mulţi dintre respondenţi ar alege să lucreze pe cont propriu (77,1%), şi numai 22,9% să lucreze ca angajaţi. Cele mai importante motive pentru care participanții la sondaj ar alege să lucreze pe cont propriu sunt câştigarea independenţei economice (26,7%), posibilitatea de a obţine venituri mai mari (21,9%) şi libertatea alegerii locului şi a programului de lucru (18,3%).
Chiar dacă o parte importantă dintre respondenţi (61,6%) îşi doresc în mare şi foarte mare măsură să lucreze pe cont propriu în următorii 5 ani, doar 25,5% dintre aceştia cred că este fezabil ca acest lucru să se întâmple în cazul lor, în principal datorită lipsei capitalului financiar de început, precum şi a condiţiilor percepute ca fiind neprielnice deschiderii de afaceri.
Factorii necesari începerii unei afaceri de succes sunt, conform rezultatelor obținute în urma studiului, capitalul financiar (61,4% dintre participanți îl consideră foarte important), existenţa unei echipe de profesionişti (46,8%), existenţa unor mijloace de finanţare sigure (45,7%), precum şi infrastructura şi resursele materiale (45,3%). În schimb, cele mai importante caracteristici ale antreprenorului de succes sunt încrederea de sine (64,9%), perseverenţa (63%), profesionalismul (62,9%) şi gândirea antreprenorială (56,6%).
La sondaj au participat 5443 respondenţi care și-au exprimat părerea despre factorii care contribuie la construirea unui business de succes și motivele care îî determină pe români să își deschidă o afacere. Profilul demografic al participanților la sondaj este următorul:
Datele arată că 47,7% dintre participanții la sondaj se gândesc să înceapă o afacere, 11,8% au făcut paşi spre deschiderea unei afaceri dar au renunţat, iar 3,7% tocmai au întreprins primii paşi în vederea dechiderii unei afaceri. De asemenea, 6,1% din respondenţi deţin afaceri care sunt încă active, iar 9,2% dintre ei au avut afaceri în trecut dar în prezent nu mai sunt active. Cele mai de temut aspecte ale începerii unei afaceri sunt riscul pierderii proprietăţii (37,4%), posibilitatea falimentului (27,4%) şi nesiguranţa venitului (26,1%).
Imaginea antreprenorului român, aşa cum decurge din răspunsurile participanţilor la sondaj este dominată de concentrarea pe propriul lor succes economic (25,4%), care depinde de contactele şi relaţiile lor personale (21,1%). 19,7% dintre respondenţi consideră că antreprenorii exploatează munca altor indivizi, iar pe de altă parte, 16,4% dintre ei cred că antreprenorii creează locuri de muncă.
O mare parte dintre respondenţi consideră că nu deţin cunoştinţele necesare începerii unei afaceri şi că au avea nevoie de sprijin sau de consiliere în cazul în care ar dori să pună bazele uneia. Educaţia formală reprezintă o sursă slabă nu numai de cunoştinţe şi abilităţi antreprenoriale, dar şi de insuflare a spiritului antreprenorial. Ca urmare, cea mai mare parte a celor chestionaţi au declarat că sunt interesaţi de participarea la un program de antreprenoriat, unde să înveţe cum să analizeze mediul de afaceri şi să identifice oportunităţi, să elaboreze un plan de afaceri, să identifice surse de finanţare şi să le acceseze, sau cum să conducă o afacere.
Vizitează Magazinul online iVox pentru a accesa rezultatele detaliate ale sondajului.