Sondaj
Rezultatele sondajului

Premiul sondajului a fost un HDD extern de 1 TB Seagate Expansion External Drive, 3.5, USB 2.0, 7200 rpm, 16MB, negru şi un monitor LCD Asus 21.5", Wide, VH222D
Câștigător
Danut Sitaru
— Tulcea
Prin intermediul sondajului online "Românii și rețelele sociale" am identificat opinia respondenților despre reţelele sociale, câtă atenţie oferă acestor canale de mediatizare, obiceiurile utilizatorilor sau motivele pentru care respondenții aleg să nu ia parte într-o reţea online.

Reţelele sociale online au reuşit să contureze structura socială modernă. Serviciile sociale online precum Facebook, Twitter şi Google+ permit creearea unor spaţii deschise sau private în care utilizatorii pot împărtăşi noutăţi din viaţa personală şi profesională.
Acest sondaj a fost oferit de iVox. iVox.ro a fost dezvoltat pentru a sprijini pe de o parte consumatorii și pe de altă parte companiile, în procesul optimizării relației dintre cele două părți, prin intermediul sondajelor de opinie. Acestea tratează o multitudine de teme cu relevanță pentru domeniul economic, politic, social sau cultural.
Sondajele de opinie sunt proiectate și interpretate în funcție de specificul domeniului și ariei de interes a partenerilor noștri. Construirea, proiectarea și interpretarea rezultatelor este realizată într-un mod științific, în raport cu datele obținute, tendințele pieții și predicțiile specialiștilor din domeniu.
Un aspect important al politicii iVox este accesul pe care îl oferă utizatorilor la rezultatele obținute în urma sondajului, aspect neglijat adesea de majoritatea companiilor ce realizeză cercetări de piață. Părerea noastră este că a fi informat este unul din principalele aspecte care contează în societatea actuală. De aceea, fiecare participant care dorește acest lucru, va primi un raport cu informațiile importante regăsite la finalul studiului.
Pentru o prezentare detaliată a companiei precum și pentru a accesa sursele informaționale puse la dispoziție de iVox, vizitați site-ul www.ivox.ro
Rezultatele sondajului
Rezultatele sondajului de opinie "Românii și rețelele sociale" realizat de iVox.ro, arată că internetul a devenit un mod de viaţă pentru cea mai mare parte dintre respondenţii noştri. 96,3% dintre aceștia spun ca îl utilizează zilnic sau aproape zilnic, iar site-urile cele mai atractive sunt reţelele sociale. Notorietatea cea mai ridicată dintre acestea o are Facebook.com, despre care 95,1% dintre respondenţi declară că cel puțin au auzit. Twiter (88,7%) şi Hi5 (86,8%) ocupă locurile 2 și 3 printre cele mai cunoscute reţele sociale. 93,7% dintre respondenți au cont pe o astfel de reţea şi doar 6,4% dintre aceștia sunt utilizatori pasivi.
Există totuşi şi persoane care preferă să nu utilizeze reţelele sociale din diverse considerente. Cele mai importante par a fi faptul că respondenții preferă să se întâlnească personal cu prietenii lor (49,6%), lipsa timpului (39,1%), sau faptul că rețelele sociale sunt considerate a fi pierdere de vreme, iar prin urmare respondenții nu le înţeleg utilitatea (38,3%).
La întrebările sondajului online "Românii și rețelele sociale" au răspuns un număr de 6076 de utilizatori iVox, care au completat chestionarul în perioada 22 August – 04 Septembrie 2011. Chestionarul folosit a cuprins un număr de 22 de întrebări.


54.7%dintre participanți sunt Femei
45.3%dintre participanți sunt Bărbati

34.7%au absolvit un Liceu sau Școală profesională
45.1%au absolvit un Colegiu sau o Facultate
13.9%au studii Masterale

33.3%lucrează în Sectorul de stat
65.1%lucrează în Sectorul privat
1.6%lucrează în Sectorul NonProfit
Cei mai mulți dintre respondenții care accesează reţelele sociale (54,5%), o fac zilnic sau aproape zilnic. Aceştia sunt urmaţi de 16,5% dintre respondenți care accesează rețelele sociale între 20 şi 24 de zile pe lună. Dintre utilizatorii care accesează zilnic sau aproape zilnic rețelele sociale, 43,3% declară că acordă maxim o oră din timpul online socializării. Totuşi, există un procent important de 33% care dedică între 1 şi 3 ore, respectiv 13,2% care dedică între 3 şi 5 ore reţelelor sociale.
Facebook este de departe cea mai utilizată reţea socială, 96,5% dintre respondenţi declarând că au cont pe această reţea. În topul preferinţelor aceasta este urmată de Hi5 (54,4%) şi de Netlog (34,4%).
Există o gamă foarte largă de activităţi posibile pe reţelele sociale. Ca şi activităţi principale, cele mai multe persoane se uită la poze şi filmări ale prietenilor (59,3%), caută informaţii noi (58,6%) sau citesc ce scriu alte persoane (44,5%).
Deoarece Facebook este cea mai utilizată reţea, este si cea mai vizată când vine vorba de restricţii la locul de muncă (84,4%). În topul reţelelor restricţionate la locul de muncă, pe locul secund se plasează Hi5 (72,3%) urmată de Twitter (69,2%) şi Netlog (67,7%).
Vizitează Magazinul online iVox pentru a accesa rezultatele detaliate ale sondajului.