Rezultatele sondajului ”Criterii pentru alegerea autoturismului”

Majoritatea participanților la sondaj (76.3%) consideră că protestele şoferilor legate de scumpirea carburanţilor sunt complet justificate. În opinia lor, cei mai importanţi factori care au dus la creşterea preţurilor carburanţilor sunt lacomia „benzinarilor” (53.1%), creşterea accizelor (36.2%) şi creşterea TVA de la 19% la 24% (35.9%).

Cele mai importante criterii în achiziţionarea unui autoturism sunt consumul mediu (68.3%), dotările (45.8%), tipul de combustibil (45.6%), opţiunile de achiziţie disponibile (39.2%) şi motorizarea (38%).

Rezultatele diferă faţă de cele obţinute în urmă cu 4 luni la sondajul “Calitatea produselor şi serviciilor auto”, când datele scoteau în evidenţă faptul că cele mai importante aspecte sunt opțiunile de achiziţie disponibile (pentru 22.9% dintre respondenţi), cutia de viteze şi tipul de transmisie (pentru 12.9%), capacitatea cilindrică şi brandul (pentru 10% dintre participanţii la sondaj). Un motiv posibil al discrepanţei obţinute se datorează faptului că în prezent majoritatea cumpărătorilor de maşini sunt mult mai atenţi la caracteristicile autoturismelor şi la costurile indirecte pe care acestea le presupun, datorită scumpirii carburanţilor.

În schimb, atunci când vine vorba despre achiziţionarea unui autoturism second-hand, cele mai importante criterii de alegere sunt consumul mediu (68.7%), costurile de întreţinere (61.5%), dotările (47.8%), anul de fabricaţie (47.5%) şi kilometrajul (45.3%).

Pentru achiziţionarea autoturismului dorit majoritatea respondenţilor (82.6%) ar fi dispuşi să cheltuiască până în 15.000 euro. 25.3% dintre respondenţi sunt dispuşi să aloce sub 5.000 euro, 38.4% între 5.001 şi 10.000 euro, iar 18.9% între 10.001 şi 15.000 euro.

58% dintre participanţii la sondaj declară că în viitorul apropiat doresc să achiziţioneze un automobil, singuri sau împreună cu familia. În privinţa mărcii automobilului dorit, Volkswagen se găseşte topul preferinţelor respondenţilor (27.7%), aflându-se la o distanţă semnificativă de următoarele mărci de automobile cum ar fi Opel (6.9%), Dacia (6.4%), Audi (6%) sau BMW (4.6%).

Mai multe informații obținute în urma sondajului găsiți aici.